18 Reacties

één jaar geleden

Ja hier ook een die heel snel boos wordt als iets niet lukt of mag

één jaar geleden

Ja hier ook! Nu 17 maanden

één jaar geleden

Herkenbaar. Opeens zichzelf op de grond gooien en hard huilen. Soms zo plotseling dat ik er van moet lachen, oeps😅. En slecht eten. Ik geef niet toe, het mag niet een trucje worden om te krijgen wat hij wil. Maar neem hem dan vaak wel even op schoot. Knuffel, speentje, soms nog een slokje aan de borst. Dan is het even plotseling voorbij als het kwam 🤭

één jaar geleden

Ja, ook herkenbaar bij ons 16 maanden oude zoontje. Kan heel dramatisch doen (hoofd achterover, languit op de grond, etc.) en we horen het ook als hij iets niet mag. Eten gaat tot dusver nog goed. Wij geven grenzen aan zonder het woord 'niet', dat woord registreren hun hersenen nl nog niet. Men zegt: niet met de beker op het raam slaan. Bij hen komt binnen: met de beker op 't raam slaan, heeuuuj! Wij zeggen: blijf van .. af/nee, afblijven. Dat is het eten van de poes (bijv.) Of: nee, dat tafeltje laten we staan. Als je iets wilt schuiven, kan je je kar pakken (alternatieven bieden). Ja, het kost véél geduld en ook wij negeren wel eens. Of knuffelen hem juist als hij in zo'n bui zit. Maar dat wil hij soms ook niet en dan zeg ik dat ik 'm neerleg en blijf dan wel bij hem. Ik vind het soms vooral moeilijk als ikzelf even niet zo goed gereguleerd ben (als ik moe ben, bijv.) Ik moet er dan echt aan denken even een stap terug te doen, paar keer diep adem te halen en dan pas met hem bezig te houden.

één jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Ja, ook herkenbaar bij ons 16 maanden oude zoontje. Kan heel dramatisch doe ...
Oh lastig kan het zijn he, inderdaad vooral als je zelf niet zo lekker in de wedstrijd zit, zo herkenbaar. Ik begeleid hem ook vaak naar de grond als hij zichzelf achterover gooit, en blijf bij hem. Rustig blijven en veiligheid en warmte bieden werkt volgens mij ook het beste. Maar boy oh boy, veel tot 10 tellen 😅 Zet em op iedereen!

één jaar geleden

Oh wat is het fijn om jullie ervaringen te lezen. Hier hebben we ook een diva of een prins. Zelfs van de opvang hebben we een opmerking gekregen over zijn gedrag op dit moment. Ik hoop dat dit een korte fase is en dat hij snel door heeft dat hij door dit gedrag niet zijn zin krijgt maar oei, wat kan dat pittig zijn.

één jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Ja, ook herkenbaar bij ons 16 maanden oude zoontje. Kan heel dramatisch doe ...
Ja hier lijkt de "2 is nee" fase ook wel ruim een half jaar te vroeg! Fijne tips!

één jaar geleden

Hier ook 🙋‍♀️ haha. Het vliegt soms ook van schaterlachen naar kei boos op de grond “jengelen” (schreeuwen/huilen soms) in 5 seconden 😅gelukkig nog niet in het openbaar meegemaakt 😬🫣

één jaar geleden

Ohhh ja heel herkenbaar! Die van ons krabbelt zichzelf of slaat zichzelf uit frustratie. Maar hij doet het alleen als wij aanwezig zijn. Er staan al flinke halen in z’n voorhoofd. Hij verzet zich ook heel erg tegen m’n vriend als ik er ben. Vind dat zo zielig voor m’n vriend. Alleen bij mij stil te krijgen. Ik praat veel met ‘m als hij zichzelf krabbelt/slaat. Op een rustige manier, om uit te leggen dat hij zichzelf niet hoeft te slaan, zodat hij zichzelf niet pijnigt. Bij een enorme boze bui kan hij zelfs met z’n hoofd bonken tegen de grond. En een paar seconden later is hij weer mega vrolijk. Peuterpubertjes, you gotta love them 😂 (en gelukkig doen we dit ook allemaal 😅)

één jaar geleden

Oh zoveel herkenning in alles! Vooral bij het avondeten is het drama, maar eigenlijk ook van de rest van de dag 🫣hij is echt slim en weet echt wat hij wil, maar nee kan hij niet hebben. Afleiden wil nog wel eens helpen, of een slokje water maar vaak is het ook bijten, slaan of zichzelf pijn doen. Niet fijn Ook inslapen gaan met veel strijd / we zijn net over op 1 slaapje dus ik denk dat het ook met wat vermoeidheid samenhangt

één jaar geleden

Ja zeker hier ook. Heel herkenbaar allemaal. Stiekem ook heel aandoenlijk, zo'n kleintje met die grote emoties. Vaak wil ze zelf even uitrazen, dramatisch op de grond. Dan wacht ik gewoon even rustig tot ze een knuffel wil. De laatste tijd gebeurt dit vaak na haar middagdutje (ze heeft er nu 1 de eerste helft van de middag). Soms wordt ze in een hele boze bui wakker en dat duurt dan echt ruim een kwartier. Ze wil dan ook niet eten of drinken ofzo, dus honger zal het niet zijn. En meestal heeft ze dan echt goed geslapen, 2,5 tot 3u ofzo. Dus het zal niet te kort zijn toch? Of misschien juist te lang? Daarna is alles helemaal ok weer. Herkent iemand dat? Ideeën wat te doen?

één jaar geleden

Yes hier ook 1! Maar vind het aan de andere kant ook wel schattig hahaha. Dat je denkt. Waaar jeje zo druk om maakt er zijn echt zoveel ergere dingen in het leven😅maar tuurlijk het zijn kinderen. Ze moeten ook hun emoties ontdekken

één jaar geleden

Pfffff hier ook! 16 maanden.. jongetje .. slaan, haren trekken .. klimmen en springen en vooral heel dramatisch als iets niet mag 😂 rustig blijven!!

één jaar geleden

Reactie op Camy

Pfffff hier ook! 16 maanden.. jongetje .. slaan, haren trekken .. klimmen e ...
Ohh echt he. Hier is nu ook het slaan begonnen 🥳 Ik vind het ook wel pittig dat hij het vooral bij mij doet, bij anderen is ie meestal heel vrolijk en makkelijk. Maar goed, rustig blijven, grenzen stellen, liefde geven, honderd keer tot 10 tellen, geduldig zijn, blablabla 😂

één jaar geleden

Een kort verslag van de afgelopen dagen: -Mij met ieder stuk lichtgevend en herriemakend speelgoed op m'n hoofd timmeren en boos worden omdat het niet mag -Loopfiets mocht niet op de salontafel geparkeerd worden: huilen -Hij mocht de koelkast niet om de haverklap opendoen zodat ie in de smeerkaas kon vingeren: huilen -Papa ging in z'n eentje in de regen de papiercontainer van de straat halen: huilen -Slaapzak aandoen: gillend en schoppend breakdancen en huilen -Samen boekje lezen voor het slapengaan: niets gelezen, alles uit m'n handen geslagen en jawel: huilen -Slaapliedje zingen: nee gillen en huilen -Naar bed: iedere middagdut en avondslaap is één groot drama, zelfs een keer pas om 22:15 in slaap gekregen. 3 Uur aan een stuk gehuild 🥴 Ik krijg nog net geen kortsluiting hiervan 😵

één jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Een kort verslag van de afgelopen dagen: -Mij met ieder stuk lichtgevend e ...
O MY GOD. Net alsof je ons zoontje omschrijft! Wat een drama af en toe zeg🤯 en heel eerlijk, ik krijg af en toe wel kortsluiting! Ik doe niks met de kortsluiting, thank god! Maar ik heb ze wel. Vooral met ALLES gooien. En echt gooien om te gooien. Vooral tegen iedereen aan. Slaan is ook een hype bij hem. Jeetje wat vind ik dit een lastige fase😅

één jaar geleden

Jup. Hier met 17 maanden ook van dat.. amai. In het begin was het nog grappig maar het lachen is me bijna aan het vergaan 😅 dat kan natuurlijk ook wel zijn omdat ik binnen 4 weken ons 2 e kindje verwacht, hoogzwanger en niet veel kunnen verdragen dus 😅 hopelijk duurt deze fase niet te lang meer 🙈

één jaar geleden

Hier een bam-bam Flintstone meisje. Slapen drama En een eigen wil? HAHA nou dit is dus echt de Queen of eigen wil. Deze fase is gewoon niet leuk. Om te janken (doe ik ook weleens)