9 Reacties

4 jaar geleden

Jeetje heftig. Kan me voorstellen dat dit lastig is om vol te houden. Heeft de gynaecoloog niet aangegeven om het kindje eerder te halen? Anders de vraag bij hun neerleggen? Sterkte, zet hem op🍀💪

4 jaar geleden

Jeetje heftig. Kan me voorstellen dat dit lastig is om vol te houden. Heef ...
Nee de gynaecoloog wist het eigenlijk gewoon niet zo goed. Ben daar niks wijzer van geworden helaas

4 jaar geleden

Ik heb ook overal jeuk maar geen PUPPP of cholestase. Ik slaap ook echt niet , val meestal tegen 6:00 in slaap voor 1,5 uur en daarna wat dommelen. Heb bij mijn verloskundige gevraagd over eventueel inleiden. Zojuist weer bij de verloskundige geweest en het weer aangekaart ben nu 37+4. Zoals het nu lijkt word ik met 39 weken ingeleid omdat ik anders misschien oververmoeid ben. Morgen heb ik telefonisch contact met de gynaecoloog omdat ze me vorige week slaapmedicatie hebben voorgeschreven en dat wil evalueren. Slaapmedicatie helpt niet dus verloskundige raadt mij ook aan om morgen bij de gynaecoloog aan te geven over inleiden bij 39 weken. Voor 39weken doen ze het sowieso niet als het geen schade voor de baby heeft. 39weken is al een uitzondering met jeuk maar ze kijken dan wel na wat beter is, oververmoeid wachten tot het zelf komt of inleiden. PUPPP is volgens mij ook niet schadelijk voor de baby alleen cholestase.

4 jaar geleden

O en tips Bij mij helpt vrijwel niks maar misschien bij jou wel. Mentholgel , koelzalf. Ook blijven aangeven dat je niet slaapt misschien kunnen ze kijken of 1x in de 3 nachten slaapmedicatie werkt om toch iets van nachtrust te krijgen. Succes , vreselijk die jeuk!

4 jaar geleden

Reactie op L.bloem

Ik heb ook overal jeuk maar geen PUPPP of cholestase. Ik slaap ook echt nie ...
Klopt, inderdaad geen schade voor de baby gelukkig! Maar het put mij wel enorm uit.. hoop stiekem gewoon dat ze zelf besluit om te gaan komen een dezer dagen. Mentholgel smeer ik ook de hele dag door, maar helpt misschien echt voor een paar minuten, bijna verwaarloosbaar dus.. Koelzalf van de huisartsenpost werkt voor geen meter...

4 jaar geleden

Reactie op L.bloem

Ik heb ook overal jeuk maar geen PUPPP of cholestase. Ik slaap ook echt nie ...
Jij ook heel veel succes met de laatste loodjes. Hopelijk mag je eerder worden ingeleid. Zo vermoeid de bevalling in gaan lijkt me ook niet verstandig!! Succes en hou vol!

4 jaar geleden

Reactie op Roosmarijn120

Klopt, inderdaad geen schade voor de baby gelukkig! Maar het put mij wel en ...
Ja bij mij dus ook niet.. ik douche momenteel met inoil badolie voor baby’s en spoel me koud af. Niet dat het helpt maar beter dan warm douchen en normale douche schuim. Ik hoop ook dat het eerder spontaan komt hoor. Pak lekker je rust, het is niet zo hoe je de laatste weken wilt. Ik loop eigenlijk ook alleen maar in ondergoed zo weinig mogelijk op de huid. Normale talkpoeder zou ook nog kunnen helpen. Succes we moeten nog eventjes

4 jaar geleden

Hi ! Heb dit ook gehad ik was wel rond de 27 weken dacht ik en het heeft bij mij maar 3 weken ofzo geduurd. Gelukkig ! Ik was echt bang dat ik dit ging blijven hebben tot de bevalling… Het was verschrikkelijk niet kunnen slapen door de jeuk, overal had ik uitslag ( uitgenomen gezicht en bovenlichaam- borsten/hals-) ik ben toen doorgewezen geweest naar de dermatoloog en heb creme voorgeschreven gekregen. Gelukkig ben ik er nu vanaf en hoop dat ik het niet terug krijg ( ben nu 35 weken) wat toen ook hielp das cerave cremz smeren ( mocht maar max 2 x per dag die speciale creme smeren omsat daar cortisone inzat) en die cerave verlichtte ook wel. Hopelijk vind je iets dat de jeuk wat mindert want ik weet wat het is en het is verschrikkelijk 😩

4 jaar geleden

Ik heb geen PUPP maar wel chronisch netelroos. Mij werd altijd geadviseerd wanneer je hevige opvlammingen hebt om niet al te vaak te douchen omdat dit de huid stimuleert en daardoor de bloedstroming juist naar de huid toe trekt. Wat wel erg helpt, vond ik, om het heftigste randje eraf te krijgen was koelzalf van de apotheek. Die legde ik in de koelkast en smeerde me er mee in 3x op een dag. En vooral loszittende kleding. Zorg ervoor dat je geen warmte of koeling of knellende plekken op je huid veroorzaakt. Zo blijft je huid zo rustig mogelijk en komt het iets meer tot rust. Veel sterkte, ik weet hoe verschrikkelijk het is…