38 Reacties

4 jaar geleden

Hou altijd in je achterhoofd dat het voor een mama makkelijker is als voor een papa. Het zit in je natuur om alles op "automatische piloot" te doen. Papa's hebben echt tijd nodig. En het is voor een man echt wennen met een baby erbij. Jij hebt jullie kindje al 9 maanden gedragen, je partner niet. Blijf het hem zeggen en blijf in gesprek. Hou het contact tussen jullie open en ga niks opkroppen. Keep calm and relax ♡

4 jaar geleden

Oh geloof me, ik weet precies hoe je je voelt. Hier hetzelfde. Was afgelopen week genoodzaakt om de lessen thuis te volgen in plaats van op school en meneer verwacht dat als ik midden in de les zit onze dochter te verzorgen, zodat hij op de bank ken zitten. Ben vandaag wel uitgeflipt en heb hem ook gezegd dat hij dat ook wel eens uit zichzelf kan doen, ik loop hem alles maar aan te reiken. (Begrijp me niet verkeerd, ik hou zielsveel van hem), maar af en toe wordt ik er letterlijk moe van. Loop ook nog eens met een chronische ziekte te dealen, maar heb af en toe niet het idee dat hij het wel uberhaupt beseft. En dan komt hij aan dat hij iets heeft gevonden op fb, met de tekst, dat wij vrouwen altijd maar commentaar hebben op de man als het op de kids aankomt. Dat snap ik dan ook wel als wij alles moeten voorkauwen. Hij is echt een top vader voor onze dochter, maar ik baal ervan dat dat alleen zo is, wanneer ik zeg dat hij iets moet doen, dus ik heb helaas geen tips, ben zelf dus ook nog op onderzoek uit. Maar ik kan wel af en toe in janken uitbarsten

4 jaar geleden

Reactie op CherryBlossem

Hou altijd in je achterhoofd dat het voor een mama makkelijker is als voor ...
Wat betreft je laatste twee punten, helemaal mee eens. Dat het bij een vrouw van nature komt, nou dan ben ik geen vrouw. Ik heb echt wel lopen worstelen in het begin. En mijn man heeft dat nu ook, nu ik weer aan het werk ben op zijn papadag. Kijk eens of het helpt hem wat meer tijd met de kleine alleen door te laten brengen. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Ree R

Wat betreft je laatste twee punten, helemaal mee eens. Dat het bij een vro ...
Zeg niet dat het geen struggle zou kunnen zijn, alleen gaat het makkelijker. Tuurlijk loop je in het begin te worstelen. Tis niet niks een kind krijgen. Bedoel alleen te zeggen dat die flow vinden bij een vrouw makkelijker/sneller gaat als bij een man :) Een papa dag is wel een goed idee trouwens ^^

4 jaar geleden

Reactie op Shayenna21

Oh geloof me, ik weet precies hoe je je voelt. Hier hetzelfde. Was afgelope ...
Ja ik had laatst ook weer gedoe omdat hij vond dat ik altijd aan hem twijfelde. Ikzei ja dat klopt ik twijfel aan jou. Want hij heeft nu eenmaal rare fouten gemaakt met het aankleden en verkeerde crèmes op de verkeerde plekken gesmeerd. Je smeert bij je eigen toch ook geen kontzalf op je gezicht - ik noem maar iets - als op de tube kontzalf staat😬en het was niet 1 keer

4 jaar geleden

Reactie op Shayenna21

Oh geloof me, ik weet precies hoe je je voelt. Hier hetzelfde. Was afgelope ...
Jij ook succes iig!!

4 jaar geleden

Probeer op een rustige manier het gesprek toch weer aan te gaan en geef hem eventueel de tip om ook bij te houden hoelaat hij moet eten en slapen. Maar mannen hebben vaak wel iets meer de tijd nodig om het in hun systeem te krijgen

4 jaar geleden

Reactie op VSXBZ

Ja ik had laatst ook weer gedoe omdat hij vond dat ik altijd aan hem twijfe ...
Ik vind het leuk om mijn kindje kleding aan te doen dat goed bij elkaar past. Veel mannen denken simpeler, bijv "deze broek heeft een teddybeer patroon, en dit shirt heeft een ijsbeer erop. Het zijn allebei beren dus het past bij elkaar." Mijn moeder gaf mij de tip om vaders gewoon vader te laten zijn en niet te kritisch te zijn. Zouden wij het ook zo doen? Nee, maar als je de vader het precies zo wilt laten doen als je zelf doet kun je denk ik lang wachten. En zo haal je de lol er ook een beetje af, wat juist weer averechts werkt. Als iets echt tegen je gevoel ingaat - zoals lekker op de bank blijven liggen terwijl je kind ligt te blèren of een groentehapje maar overslaan omdat hij er geen zin in heeft - dan moet je daar zeker wat van zeggen. Maar hoe moeilijk het ook is, moet je sommige dingen ook gewoon loslaten en je partner zijn eigen manier laten vinden. En wat die zalf betreft zou je misschien een fel gekleurd labeltje erop kunnen plakken oid. Mijn man heeft 1 fles voor shampoo/body en 1 bodylotion voor na het douchen die hij ook op zijn gezicht smeert. Het zou me niks verbazen als hij billenzalf op het gezicht van ons zoontje zou smeren of als bodylotion zou gebruiken 😂

4 jaar geleden

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt! Hier is het precies, maar ik denk echt dat het een beetje vanzelfsprekend is dat het moederfiguur in een relatie juist met dit soort dingen rekening houd. Als ik mijn vriend niet heel duidelijk uitleg wat ik van hem verwacht dat hij doet gebeurd het ook niet. Niet dat hij denkt oh ik die het allemaal wel, alleen hij staat er niet bij stil. Daarom als we ergens heen moeten geef ik aan als ik douche kan jij dan dit en dit doen en als ik het vraag doet hij het wel. Is het misschien handig om een dagplanning te maken om voor hem het overzichtelijk te krijgen wat er allemaal moet gebeuren rondom de baby? Zo leg je de verantwoordelijkheid ook een beetje bij hem en met de tijd houd hij zich er ook meer mee bezig.

4 jaar geleden

Heel erg herkenbaar, ik denk ook dat ik zelf te veel taken me toe eigen maar mijn vriend ziet ook veel dingen niet. Hij draagt inderdaad ook niet de mentale last van zijn er genoeg luiers, wanneer moet ze eten, wanneer moet ze slapen. Het is zo vermoeiend als jij alleen hierin het initiatief neemt. Ik heb ook regelmatig het gevoel dat het allemaal teveel is gevraagd als ik een keer vraag van wil je even bij haar blijven dat ik kan douchen. Dan zegt ie kan je der niet meenemen in het wippertje, dan denk ik voor wat heb jij wel recht op een momentje rust en ik niet? Ik denk dat het soms voor onze partners moeilijker is maar ik denk soms ook dat ze een beetje het gevoel ervoor missen. Ik zou het gesprek ook gewoon weer aan gaan, anders gaat het aan je knagen en dat is ook niet goed voor je relatie. Maar weet dat je hier dus niet alleen in bent!

4 jaar geleden

Het boek ‘in voor- en tegenspoed maar alleen als jij de afwas doet’ gaat hier precies over. Misschien een tip voor jou en je vriend om allebei te lezen?

4 jaar geleden

Misschien je zelf ook wat rust gunnen en hem de ruimte geven het te doen en fouten te maken. Leg eens geen kleren klaar, kijken wat er dan gebeurt, die kleine gaat vast niet naakt mee naar buiten. Een keer niet de akker tijd bijhouden, dan merkt hij het wel als de kleine flink gaat huilen. Hij kan het ook niet leren als je alles stiekem toch voor hem doet. Natuurlijk niet je kleintje hulpeloos laten huilen ofzo, maar een keer kleertjes die papa uitzoekt of n dagje minder in bad overleefd hij echt wel :)

4 jaar geleden

Mijn man zag het ook gewoon niet. Samen met hem ben ik haar schema op papier gaan zetten en op de kast gehangen. Dat werkt als een tierelier hier

4 jaar geleden

Reactie op Valerie1991

Misschien je zelf ook wat rust gunnen en hem de ruimte geven het te doen en ...
Ook over nagedacht ja! Maar idd ik dacht als de baby maar niet de dupe wordt. Kan het nog weleens proberen :) thanks

4 jaar geleden

Reactie op JoJuLi

Het boek ‘in voor- en tegenspoed maar alleen als jij de afwas doet’ gaat hi ...
Ikga eens kijken!

4 jaar geleden

Reactie op VanyaaS

Heel erg herkenbaar, ik denk ook dat ik zelf te veel taken me toe eigen maa ...
Thanks! Herkenbaar ook jouw voorbeeld van het douchen

4 jaar geleden

Reactie op Tems87

Mijn man zag het ook gewoon niet. Samen met hem ben ik haar schema op papie ...
Goed plan!

4 jaar geleden

Hier gaat het het zelfde hoor. Als hij alleen is weet hij het allemaal wel (teminste als ik het allemaal uitleg en klaarleg). Als we samen zijn helpt hij altijd mee met alles alleen ik zet vaak de eerste stap. Beetje man eigen misschien? Ik vind het niet erg want als ik vraag van wil je een flesje klaarmaken, of zet je het bad ff aan noem maar op gaat hij gelijk aan de gang. Hij is super lief voor mij en de kleine alleen soms gewoon wat onhandig ofzo met alles ik maak me er niet druk om.

4 jaar geleden

Hier is het ook wel zo. Mijn vriend is soms wat lakser in dingen. Bijv wakker tijden, ik breng hem vaak na ongeveer anderhalf uur naar bed als hij in z'n ogen gaat wrijven. Gisteren was ons zoontje na uurtje wakker en zachtjes aan het jammeren. Hij slaapt al slecht dus soms helpt het om dan er gelijk heen te gaan om te troosten en ik was eten aan het koken dus vraag: "wil je even naar boven gaan?". "Ja doe ik zo" kreeg ik als antwoord. Na paar minuten gingen verstreken en hij was nog niet naar boven want hij was nog niet dood met een spelletje op de PlayStation. Dat kan ik dan niet hebben. Mijn vriend leunt ook veel op mij en gaat er ook wel vanuit dat ik dingen onthou en op een KDV werk. Maar zoals zijn schema weet hij wel, maar kan wel fruit of groente eerder op later geven. Dit heb ik maar geaccepteerd want hij mag het op zijn manier leren. Kent hij het schema? Is hij ook wel eens een dag alleen met de kleine? Eventueel opschrijven wat de kleine hoelaat ongeveer iets moet hebben en kijken of hij dit allemaal gaat geven. Dan heeft hij richtlijnen wat en hoelaat de kleine iets moet hebben.

4 jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Hier is het ook wel zo. Mijn vriend is soms wat lakser in dingen. Bijv wakk ...
Ik moest lachen om die PS want hier wordt ook het spel eerst afgemaakt :') hij is weleens een dag alleen geweest idd en dat vond hij dan erg zwaar. Maar hij kan het dan wel! Ik ga het opschrijven want dat lijkt een goede tip :) thnx