5 Reacties
één jaar geleden
A vermoeiend he!
Mijn twins zijn nu ook 20 maanden. Ook geen goede slapers. Geef ze voor het slapen nog een flesje en al ze wakker worden nog een. Worden ze nog een keer wakker, dan krijgen ze water. Meestal pikken ze dit en slapen ze gewoon verder.
Heb mij over het flesje geven schuldig gevoeld, maar dit werkt voor ons.
Bij ons gaat t nu best prima.
Wij zwaaien naar de posters aan de muur, geef ze een mini waterflesje ( ze wilde nooit een speen) en zet een muziekje aan. Dan doe ik de deur dicht en vallen ze meestal rustig in slaap.
Ze dromen nu ook meer en mentaal maken ze een grote ontwikkeling door, misschien is dit een reden waarom het slapen nu zo onrustig is.
Succes meid!
één jaar geleden
Hoi,
Bij ons ook de afgelopen weken een grote verandering rondom slapen, dochter in dezelfde leeftijd. Waar het eerder inderdaad zonder moeite ging, bad, boekje en naar bed brengen. Wordt er de afgelopen 6 weken van alles uit de kast gehaald, nu zelfde ritueel van bad/boek en naar bed, blijven we nu even op haar kamer zitten. Dit geeft rust, anders ook een boel geschreeuw en tranen, nu kost het even een minuut of 5/10 maar valt ze rustig zelf in slaap.
Alleen de ochtenden is ze erg vroeg wakker, ook sinds dezelfde periode. Daar ben ik minder blij mee… haha
VRIEND
één jaar geleden
Hier ook een slechte slaper. Heb geen verergering gemerkt, maar met 3 uur slaap en daarna iedere 50 minuten wakker, kan het niet heel veel erger...
Ik voedt ons mannetje 's avonds in slaap. Hij heeft nu zo lang bij ons in bed geslapen door airco in onze kamer op te hete nachten, en trammelant op het tandjes front, dat hij nu gewend is om tegen iemand aan te slapen. Dus ik heb één van zijn grootste knuffels in zijn bedje gelegd. Als ik hem nu slapend in bed leg, rol ik hem richting die knuffel en vlijt hij zich daar lekker tegenaan.
Mits ik stil genoeg vertrek, slaapt hij zo een uur of 3. Daarna is hij niet meer diep genoeg slapend terug te leggen in zijn bedje (voor langere tijd) en beland hij toch vaak weer bij ons in bed... 😔
één jaar geleden
Lezen jullie voor?
Hier ook een drama Queen met slapen. Elke fase was dikke feest, godzilla in the hell.
Door ons vaste ritueel is ze wel rustiger geworden...
Tandenpoetsen (of eerst pyjama aan, als we potje oefenen hebben gedaan)
Voorlezen (doen we vanaf baby al)
In bed leggen
kusje en weltrusten.
Douchen doet ze om de dag of om de 2 dagen. Ze heeft mega snel heftige eczeem als ze vaker douched helaas.
één jaar geleden
Hier is het ritueel sinds baby (oké ietsje ouder) altijd hetzelfde geweest. Ca 3x per week in bad/douche, maar verder:
Beneden nog een fles, daarna nog kort spelen. Dan gaan we naar boven. Schone luier - pyjama en slaapzak aan - tanden poetsen - boekje lezen - muziekje aan - diertjes op het behang welterusten wensen - hij drukt het lichtknopje uit - mama zingt een zelf verzonnen liedje. Bij het liedje gooit hij z’n hoofd al op m’n schouder en dan vraag ik, zal mama je in bed leggen? Ene keer is het gelijk ja, andere keer nee. Bij nee zeg ik, nog even knuffelen dan😉 en daarna deel ik mee dat ik hem in bed ga leggen.
Welterusten en ik hou van je.. en de volgende dag rond 07.15u hoor ik m weer
(Muv periode vroeg wakker, maar in de nacht eigenlijk nooit). Klinkt als een lang ritueel, maar is denk ik 10-15min in totaal?