7 Reacties
één jaar geleden
Wij bakken samen met mijn moeder op oudejaarsdag (of een paar dagen ervoor, ligt er aan hoe het uitkomt) oliebollen. Voor de rest niet zo veel.
één jaar geleden
Elk jaar met kerst laat ik mijn zoontje een kerstbal uitzoeken en daar schrijf ik dan zijn naam en het desbetreffende jaar op. We hebben er nu dus al 2 (een regenboog en een notenkraker). Met zijn verjaardag wil ik hem laten kiezen wat hij wilt eten en ik wil samen met hem iets bakken. En ik wil elke maand een mama/zoon date doen. Dan gaan we lekker met z'n tweetjes op stap en in een café koffie (en voor mijn zoontje chocomelk oid) drinken en iets lekkers eten.
Vroeger mocht ik met mijn verjaardag ook altijd kiezen wat we gingen eten en ik mocht helpen de cake versieren. Mijn moeder bakte altijd zelf onze cake in leuke vormen zoals een beer of een dolfijn. Voor de volwassenen bakte ze nog een extra tulband of appeltaart.
Met kerst versierden we met zn allen de kerstboom en met oud en nieuw bakten we oliebollen en appelbeignets. Met pasen hadden we een paasontbijt met gekookte eitjes, verse broodjes en sinaasappelsap en zelfgemaakte zalmmoes. Wij zijn niet gelovig, maar mijn vader las wel altijd het verhaal voor uit de bijbel die van zijn moeder is geweest, omdat hij het wel belangrijk vond dat we wisten wat pasen is. Met kerst deden we dit ook.
één jaar geleden
Reactie op Buchukimchi
Elk jaar met kerst laat ik mijn zoontje een kerstbal uitzoeken en daar schr ...
Oh en mochten we nog een 2e kindje krijgen, dan blijft de mama/zoon date alleen met mijn zoontje. En zijn broertje/zusje zal dan ook een date met mama hebben elke maand maar op een andere dag.
één jaar geleden
Reactie op Buchukimchi
Elk jaar met kerst laat ik mijn zoontje een kerstbal uitzoeken en daar schr ...
Klinkt heel leuk allemaal! Bedankt voor je uitgebreide verhaal 😄
één jaar geleden
Niet perse een traditie maar wel een gewoonte: op zondag uitgebreid brunchen/lunchen met het hele gezin. Als alle activiteiten het toelaat dan.
S’avonds aan tafel eten en de dag doornemen doen we ook en willen we blijven doen. Ik werk in het onderwijs en het zal je verbazen hoe weinig gezinnen dit nog doen!
Tradities:
- een intocht van sinterklaas zien.
- samen op 6 december de boom uitkiezen en gelijk versieren.
- met Job zijn verjaardag zijn eigen speciale vlaggenlijn ophangen.