8 Reacties

4 jaar geleden

Niet herkenbaar dat de kleine rolt in bed. Want we hebben een nunki lakentje. Omdat we hem idd anders 10x op een nacht terug kunnen leggen omdat ze benen tussen de spijlen liggen. Maar overdag inderdaad rollen van rug naar buik en dan niet meer terug kunnen rollen. 🤔

4 jaar geleden

Herkenbaar! In het begin legde ik hem altijd terug op zijn buik, maar daar was geen beginnen aan. Hij rolde steeds terug. Inmiddels kan hij ook weer zelf terug naar zijn rug, maar de weken dat hij het niet kon vond ik het ook best spannend.

4 jaar geleden

Ja,herkenbaar en inderdaad best spannend als hij met zijn toet in het matras gaat liggen. Wij leggen zijn beer naast hem, waardoor hij meestal niet meer helemaal plat op zijn buik terecht komt en zijn gezichtje opzij houdt. Maar slaap zelf nu ook heel licht en leg hem vaak weer goed. En als hij maar blijft rollen slaapt hij maar even bij een van ons in de houdgreep (weg van kussens en dekens in eigen slaapzak).

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Toevallig draait mijn zoontje (morgen 7 maanden) sinds afgelopen nacht ineens op zijn buik. Hij kan ook nog niet zelf terug rollen dus vind dat ook wel een beetje spannend. Gelukkig sliep hij vanacht naast mij, omdat hij ziek was dus kon ik hem op het moment dat hij het zat was terugdraaien. Vanacht waarschijnlijk wel weer in zijn eigen bed dus ben benieuwd..

4 jaar geleden

Herkenbaar! In het begin legde ik hem altijd terug op zijn buik, maar daar ...
Hoelang duurde het???

4 jaar geleden

Reactie op Lisateek

Hoelang duurde het???
Ongeveer een week of drie schat ik.

4 jaar geleden

Hier was het zelfde. Ons zoontje slaapt al maanden op zijn buik maar kan sindskort zichzelf omrollen van rug naar buik maar terug lukte niet. Tot vandaag 2 weken verder lukt het hem. Heb hem gewoon even laten gaan hij word kwaad en n beetje hysterisch als hij terug wilde rollen. In zijn kwaadheid lukte het dus wel en hij lijkt t nu eindelijk door te hebben.

4 jaar geleden

Hier rolde de kleine meid al met 4.5 maand van rug naar buik. Heb er nachten wakker van gelegen. Eerst hielp het haar goed vastleggen met een lakentje, toen dit niet meer hielp zijn we overgegaan op trappelzak instoppen in het voeteneind. Dat had ze na 2 weken ook door hoe ze zichzelf kon bevrijden. Nu met 7 maanden maak ik me geen zorgen. Ze ligt altijd op haar buik te slapen maar rolt de nacht nog haar hele ledikant door. Ik weet nooit hoe ik haar aantref. Daarom wel lakentje uit haar ledikant gehaald. Vertrouw er maar op dat je kleine sterk genoeg is om zijn hoofdje en luchtwegen vrij te houden.