23 Reacties

5 jaar geleden

Zeker dat dit al zo vroeg kan😉

5 jaar geleden

Ja hier heb ik ook last van , geen obstipatie maar enorm opgezette darmen en winderigheid. Vloeibare melkproducten, goede vetten helpen soms en inderdaad veel vezels.

5 jaar geleden

Ik heb nu voor de 2e keer een hele erge pijn aanval gehad. Het voelt alsof er een grote ballon met lucht aan het einde van mijn darm zit die bij elke beweging bijna knapt en het doet zo ontzettend veel pijn. Ik heb het idee dat er lucht in zit maar er komt niks. Ik kan me herinneren dat ik dit mijn vorige zwangerschap ook een keer heb gehad. Ik heb een banaan gegeten de middag ervoor en ik herinnerde me later pas dat ik ook in mijn vorige zwangerschappen geen banaan kon verdragen, dat ik dan gelijk geobstipeerd raakte. De pijn zit bijna op dezelfde plek als menstruatie pijn dus ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die super bang worden als ze dit krijgen tijdens hun zwangerschap. Zijn er meer mensen die dit herkennen? Of is er gewoon iets mis met mijn darmen? Ik twijfel of ik hiermee naar de huisarts moet.

5 jaar geleden

Reactie op Nikkisan

Ik heb nu voor de 2e keer een hele erge pijn aanval gehad. Het voelt alsof ...
Dit heb ik ook gehad! Vannacht, duurde een half uurtje. Nu is alles weer rustig, behalve dat ik nog steeds opgeblazen ben 😭😅.

5 jaar geleden

Ja ik had hier ook last van de eerste weken. Veel drinken, véél vezels eten en goed de tijd nemen om te poepen als je denkt dat je kan. Na een paar weken is het bij mij een stuk beter geworden, gelukkig.

5 jaar geleden

Ik heb ook vreselijk last van obstipatie! Vandaag 9 weken en het wordt alleen maar erger...

5 jaar geleden

Reactie op Mama101

Ja ik had hier ook last van de eerste weken. Veel drinken, véél vezels eten ...
Ik had toevallig hele erge cravings naar witte bolletjes. Dat verklaard het gebrek aan vezels ook wel 😅

5 jaar geleden

Reactie op Pien1987

Ik heb ook vreselijk last van obstipatie! Vandaag 9 weken en het wordt alle ...
O nee dat is geen fijn vooruitzicht 😑

5 jaar geleden

Zuurkool en flax seeds kunnen helpen bij obstipatie 😊

5 jaar geleden

Oh ik had er ook veel last van. Ben nu 6+3. In week 4 en 5 kon in amper naar de wc en veel krampen. Ben nu nog meer gaan drinken dan ik al deed en eet dingen waardoor de stoelgang beter gaat. Moet zeggen dat het sinds deze week wat beter gaat :)

5 jaar geleden

Oh ik had het ook hoor, direct 2 dagen na de positieve test. Zere borsten, opgeblazen buik, darmen die rommelen. Normaal moet ik voor de grote boodschap zeker 3x per 2 dagen, maar nu mag ik blij zijn als ik 1x per 2 dagen red.....

5 jaar geleden

Reactie op Nikkisan

Ik had toevallig hele erge cravings naar witte bolletjes. Dat verklaard het ...
Nou ik de hele tijd naar wit stokbrood!!

5 jaar geleden

Reactie op xsunanda

Zuurkool en flax seeds kunnen helpen bij obstipatie 😊
Thnx voor de tip. Morgen een zuurkoolschotel dan 🤭

5 jaar geleden

Ja,dit kan zeker in zo'n vroege stadium. Dit omdat je darmen nu ruimte moeten creëren voor groeiende baarmoeder.

5 jaar geleden

Vraag ook even je verloskundige, als het langer aanhoudt zijn er allerlei middeltjes die je kan proberen. Naast veel drinken, vezels (groente, fruit, roggebrood), bewegen, had ik ook magnesiumtabletten. Dat werkte voor mij goed (eerst even gecheckt bij de huisarts of het mocht), maar ik heb altijd last gehad van obstipatie en nu met mijn zwangerschap is het over. Ik ga in plaats van 1 keer per dag nu wel maar 1 keer per 2-3 dagen, maar kan makkelijk naar de wc en maak me dus verder geen zorgen.

5 jaar geleden

Heel herkenbaar ik heb dit met mijn eerste zwangerschap mee gemaakt en nu bij de tweede weer. Eerst elke dag nu 1x in de 2 á 3 dagen 🥵. Ik heb het gelaten zoals het is zodra je niet meer zwanger bent zal het weer beter worden want dan hebben je darmen ook weer veel meer ruimte.

5 jaar geleden

Ik heb net Roosvicee Laxo gekocht op basis van pruimen. Kijkem of dat helpt. Ik merk door de verstopping dat hoesten zelfs pijnscheuten geeft. Ik hou jullie wel op de hoogte of t werkt 😅

5 jaar geleden

Probiotica bijslikken helpt voor mij heeeeeel goed! Heb zelf van orangefit

5 jaar geleden

Psylliumvezels (pot te koop bij drogist) helpen bij mij heel goed (had ik een poosje ivm spastische darm maar was ik mee gestopt). Had nu weer veel last van darmen en mee begonnen en werkt als een trein. Lepel door yoghurt en genoeg drinken! En gedroogde pruimen! Zit ook wat extra ijzer in.

5 jaar geleden

Reactie op bri41

Heel herkenbaar ik heb dit met mijn eerste zwangerschap mee gemaakt en nu b ...
Ik heb nu ook 1 keer in de 2-3 dagen ipv elke dag, maar ik heb er geen last van. Jij wel? Pijn? Spijsvertering gaat toch langzamer werken als je zwanger bent, zolang je nog prima naar de wc kunt als je wel moet lijkt me dat verder geen probleem.