11 Reacties

7 maanden geleden

Hier hetzelfde! Wij zijn begonnen met de kamer te verlaten maar de deur op een kier te zetten en dichtbij te blijven zodat ons zoontje weet dat we er zijn zonder dat we zouden afleiden… heeft 3 dagen geduurd en was ook met huilen en brullen maar nu is hij al vrij snel stil. Het duurt wel nog gemakkelijk een uurtje eer hij slaapt maar dat valt dan wel mee. Voor de rest veel sterkte! Het kan zwaar beginnen wegen 🙈

7 maanden geleden

ten eerste wat vervelend! rond deze tijd kunnen kindjes bang worden voor het donker. misschien is een nachtlampje iets om te overwegen 🥰

7 maanden geleden

Hier ook ineens moeite met slapen. Ze is ook net begonnen met de peuterspeelzaal dus ik denk hier dat het ook deels daarmee te maken heeft.

7 maanden geleden

slaapregressie kan

7 maanden geleden

Hier ook aan de gang, zowel middag als avond😕 Ik heb gemerkt dat het bij mijn zoontje help als hij na het boekje nog even mag knuffelen bij mama/papa ipv in z’n bedje gelegd wordt. Dan doe ik het licht uit, muziekje aan en gaan we in het donker nog even in de stoel zitten. Fluisterend kletsten over hoe de dag is geweest en wat hij leuk vond enz. Als hij eenmaal echt helemaal ontspant is, vertel ik hem dat ik m in bed ga leggen. Daar is hij t dan meestal wel mee eens. Maar bij direct na het boekje erin leggen is het tranen en roepen enz.

7 maanden geleden

Mijn zoontje kan ook flink huilen als hij moet slapen, maar hij hoeft meestal maar een paar minuutjes huilen. Als wij het hele slaapritueel hebben gehad en hij echt moet gaan slapen, dan is het: slaap lekker jongen, mama komt straks even weer kijken. Slaap lekker. En dan loop ik ook weg, als ik bij mijn zoontje blijf zitten dan wordt het er niet beter van. Ik laat mijn zoontje tot max 15.00 slapen. Heeft soms dat hij dan 's avonds na het huilen nog wel even kletst, maar ik denk dan: wij slapen ook niet altijd op dezelfde tijd. Hij heeft iets meer tijd nodig om in slaap te vallen.

7 maanden geleden

Slaapregressie! Kan 2 tot 6 weken duren, vooral vasthouden aan de gewone bedtijden en rituelen. https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/slaapregressies/slaapregressie-van-een-peuter-2-jaar/

7 maanden geleden

Dank allemaal voor de reacties! Ik hou het er dan maar weer op dat het een fase is, en we hier wel doorheen komen. Gelukkig hoor ik meerdere! Bedankt ook voor de tips!

7 maanden geleden

het is een fase! een hele vermoeiende wij zijn er net doorheen, is bij opa en oma blijven slapen 1 nachtje en toen was t ineens klaar.

7 maanden geleden

Pff hier ook sinds deze week! Gaat sinds gisteren gelukkig weer iets beter, maar moet er nog even bij zitten totdat hij rustig is en bijna slaapt. Dus denk gewoon kwestie van volhouden 😅

7 maanden geleden

wij leggen haar na haar ritueel in bed en lezen het boekje 'Nog even achter mijn oren kriebelen' sindsdien gaat het echt goed!