13 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt twee keer warm eten op een dag. Als ik het helemaal op z'n Koreaans zou doen zou dat zelfs 3× zijn, maar 's ochtends krijgt hij gewoon een "westers" ontbijt. Ik vind het prima zo. Twee keer een gevarieerde maaltijd op een dag lijkt me beter dan twee keer brood. Nu heb ik hier ook weinig keus voor op brood, dus misschien dat dat ook meespeelt 🤷‍♀️

één jaar geleden

Ons schema: 7:30 pap 9:30 fruit 11:00 volkoren koekje 14:30 1 of 2 volkoren boterhammen met 100% pindakaas (die van ons wil alleen na zijn slaap eten) 17:30 potje (meneer vertikt het om iets anders te eten) en als toetje yoghurt/gele vla

één jaar geleden

Ons schema: 7u pap of boterham met glas melk 9:45 fruit 11:45/12u 2 boterhammen of groente omelet 15u tussendoortje (koekje, rozijntjes. Yoghurt oid) 17:30 met de pot mee eten en evt toetje als ze dat wil 18:30/19u flesje melk

één jaar geleden

Reactie op Merelltje

Ons schema: 7u pap of boterham met glas melk 9:45 fruit 11:45/12u 2 boterh ...
Oh oké toch iemand die dan 2x per dag boterham geeft, ik twijfel soms ook om dat te doen maar denk altijd dat hij dat toch niet gaat willen 🤔 toch eens proberen!

één jaar geleden

Hier gewoon ‘s ochtends en ‘s middags een boterham mee als we ‘s avonds warm eten 😄

één jaar geleden

7:00 2 snee boterham of havermout pap 9:30 fruit 11:30 2 snee boterham met stukjes groenten (in het weekend soms een ei) 15:00 tussen Doortje 17:00 avond eten (eet met de pot mee) Tussen door krijgt ze ook snacks(maiswafel, een koekje,)

één jaar geleden

Hier eigenlijk geen strakke planning meer. Hij eet met ons mee. Ziet er vaak uit 2x brood, 1x fruit, 1x ander tussendoortje (cracker of rijstwafel) en savonds eet hij met de pot mee en evt nog een toetje.

VRIEND

één jaar geleden

Naast dat 2x pd warm eten niet erg is, waarom laten jullie hem tussen de middag niet gewoon een broodje mee eten zodat hij maar 1x pd avond eet?

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Naast dat 2x pd warm eten niet erg is, waarom laten jullie hem tussen de mi ...
Met broodje bedoel ik echt een half stokbroodje met wat kaas en rauwkost.. dat is wat moeilijk voor de kleine en rauwkost eet die helemaal niet 😬

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Met broodje bedoel ik echt een half stokbroodje met wat kaas en rauwkost.. ...
Je kan toch gewoon ander brood halen voor je kindje met beleg dat hij wel lekker vindt/kan eten?

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Met broodje bedoel ik echt een half stokbroodje met wat kaas en rauwkost.. ...
Ja deze snap ik ook niet.. Waarom per se een stokbroodje? Hier eet ze ook liever gewoon (bruin) brood dan bolletjes of puntjes, dus krijgt ze dit meestal. En beleg wisselen we ook mee af. Rauwkost eet ze tussendoor wel, dus op brood mag ze ook best appelstroop, jam, (smeer)kaas of (jawel loedermoeder) pasta of wat xxl hagelslagjes 😛

één jaar geleden

7.00u flesje melk 180ml 8.30/9.00u yoghurt/cracker/mini krentenbolletje/fruit 12.00u 2 boterhammen/zacht broodje/tosti/brood gedipt in ei en dan bakken (13.00-15.00u slapen) 16.00u soepstengel/fruit/groenten chipjes/rozijntjes 18.00u met de pot mee eten en soms een kwarkje daarna

één jaar geleden

7.00 1 a 2 boterhammen met appelstroop en beker melk 9.30/10.00 tussendoortje of fruit 12.00 1 a 2 boterhammen. Beleg mag ze zelf kiezen. En al eten wij een stokbroodje dan krijgt ze daar ook wat van. Met melk. 15.00 Tussendoortje of fruit 17.15 Eten wat de potschaft. Yoghurt/ ijsje. 19.00 Flesje Wanneer we fruit eten is afhankelijk van welke dag het is ivm haar zus die soms nog fruit moet eten. En snoepje of iets zeker ook hier en daar.