7 Reacties
één jaar geleden
Het is voor heel veel vrouwen normaal om grotere binnenste schaamlippen te hebben. Ook dat die meer naar buiten gaat dan je buitenste schaamlip.
Weet niet waar die grens ligt maar volgens mij kijken ze daar ook naar. Veel vrouwen zijn zo geboren
één jaar geleden
Reactie op Nieuwejongemama
Het is voor heel veel vrouwen normaal om grotere binnenste schaamlippen te ...
Maar ik ben zo niet geboren en dit is dus ook nooit een normaal gevoel voor mij geweest. Ik voel nu bijna 14 maanden, met alles wat ik doe, mijn ene schaamlip bewegen. Het gevoel went gewoonweg niet en ik ervaar dit als onprettig.
Dit is uiteraard geen reden voor de zorgverzekering te vergoeden maar wellicht het gat dat in mijn schaamlip zit wel. Daar zou ik graag meningen over horen.
één jaar geleden
Volgens mij ligt de grens om te vergoeden bij een binnenste schaamlip van 10cm. Ik zou er zelf echter nog mee wachten als je nu nog een een kinderwens hebt. Het kan wel consequenties hebben voor een volgende bevalling wanneer je daar veel littekenweefsel hebt zitten. Ik denk ook dat je vooral de klachten ervaart van de grootte van de schaamlip, dan van dat gat? Soms verandert/ verbetert het ook nog na een volgende bevalling.
Maar als je er nu al zoveel pijnklachten van hebt, kan het natuurlijk geen kwaad om eens een verwijzing gynaecoloog te vragen bij je huisarts en daar advies in te winnen...
één jaar geleden
Bij mij is de operatie gewoon vergoed. Had een knip gehad en was niet goed gehecht dus had ook echt een flapje hangen. Die is verwijderd later stoorde ik mij aan de andere kant een kant wel een binnenste schaamlip en aan de andere kant verwijderd. Hiervoor weer naar de gynaecoloog geweest en uiteindelijk is de andere kant ook verwijderd. En alles vergoed!! Het duurt zo'n 10 dagen voor de hechtingen oplossen en tot die tijd is lopen/zitten niet prettig