17 Reacties
3 jaar geleden
Ok, maar even een vraag.. hoelang moet je medicatie gebruiken?? En hoeveel borstvoeding heb je?? Ik had namelijk zoveel melk en deed ook kolven. Wat ik over had heb ik constant in de vriezer opgeslagen.. ik heb een week lang medicatie kunnen gebruiken en mijn moedermelk uit de vriezer kunnen halen.. je moet wel even een voorraad maken, maar goed.. het is wel iets om naar uit te kijken.
3 jaar geleden
Buiten dat je t vervelend vind om te zien lijkt het mij dat je er toch ook verschrikkelijk veel pijn/jeuk aan moet hebben? Heb je geen voorraad borstvoeding ? En dat je tijdelijk doet afkolven en weggooien? Of is er geen kuur die samen gaat met bv ?
3 jaar geleden
Buiten dat je t vervelend vind om te zien lijkt het mij dat je er toch ook ...
Ja vreselijk. Nee heb ik helaas niet. Ik werk gewoon dus wat in de vriezer zit krijgt ze als ik aan het werk ben. Er is wel een mildere variant maar dan moet ze overleggen met apotheek en dan haak ik ook af.
3 jaar geleden
Ik vind het heel erg voor je dat je je zo voelt. Ik kan het ook wel goed begrijpen!
Het is een keuze die je moet maken en dan voor nu proberen te accepteren. Misschien kan het wel iets verzacht worden met een voetbad ofzo? Ik roep maar iets.
Ik schaam me voor mijn lichaam die nog 5 kilo te zwaar is en draag daarom wijde kleding. Ik ben niet dik maar voel me niet als mezelf!
3 jaar geleden
Wauw! Wat ontzettend knap dat je dit deelt. Het zou zo kunnen dat ik dit had geschreven. Ik ervaar hetzelfde, ik geef bv en ik kan daardoor nog geen medicijnen innemen. Crèmes en vanalles geprobeerd en het blijft maar terugkomen, kalknagels ervan gekregen en enorme jeuk en eeltplekken. Echt verschrikkelijk en dat voor iemand die altijd nette voeten heeft gehad. Ik vind het ook verschrikkelijk. Binnenkort begin ik met afbouwen bv en daarbij medicijnen nemen zodat ik van de voetschimmel af ben. Ik ben sinds vorige week begonnen met miconazol? crème smeren en dat helpt wel. Wel echt 2 keer per dag doen en je voeten iedere dag schoonmaken en houden.
Het is verschrikkelijk vooral nu met de zomer. Maar als jij bv wil blijven geven tot 2 ivm geloofovertuiging, blijven doen. Maar misschien kun je een tijd kolven en dat de melkproductie op gang blijft zodat je medicijnen kunt nemen en wanneer de voetschimmel weer weg is weer bv geven
3 jaar geleden
Wat vervelend voor je! Er is vaak meer mogelijk qua medicatie en borstvoeding dan huisartsen weten. Ken je de Facebook groep ‘vraag een Lactatiekundige ibclc’? Hier kun je van specifieke medicatie vragen of het mogelijk is. Je kunt ook zelf de site e lactantia opzoeken en deze info aan je huisarts voorleggen.
Gaat het om het middel terbinafine dat je zou moeten nemen? Dat kan namelijk gewoon dacht ik. Succes!
https://www.e-lactancia.org/breastfeeding/terbinafine/product/?fbclid=IwAR0NdBOtlhc5P4HycHmW7Xq2c-E3F_OOIuBlmP7pT6kLjQibdyS0CWRl-Rc
3 jaar geleden
Ik vind je een enorm moedige, krachtige vrouw en moeder! Ik heb helaas geen tips maar wilde je wel even een hart onder de riem steken en ik hoop dat je op een alternatieve manier toch een oplossing vindt! ❤️
Liefs van een mede-boestvoedende-mama (zoontje 8mnd)
3 jaar geleden
Ik ga er een beetje vanuit dat je al allerlei huis tuin en keukenmiddeltjes hebt geprobeerd. Maar als dat niet zo is, hier hielp kokosolie. 2 keer per dag je voeten (helemaal) insmeren met kokosolie. Er zit een bepaald zuur in, of het is de zuurgraad van de olie, ik weet het niet precies. Maar het helpt wel. En je kunt gewoon borstvoeding blijven gebruiken want kokosolie is niet schadelijk.
Gewoon de pure kokosolie. Dus niet geparfumeerd oid
VRIEND
3 jaar geleden
Ik denk dat mijn duim nagel schimmelt. Het meest storende daaraan vind ik dat hij begint los te laten.
De dokter weet niet zeker of het schimmel is, dus er is een kweekje nodig. Voor nu kan ik niets doen, volgens hem. Als het gek schimmel is, heeft hij (nog) geen idee en als het dat wel is, inderdaad medicatie waarbij bv geven niet mag. Ik laat dat dus nog even lekker zitten (ik mik op één jaar minimaal) en google lekker verder. In feite hebben we groen licht om vrij te experimenteren en er staat een hoop online. De gene die mij het meest aanstaan tot nu toe; sudocreme, tea tree olie en zout water baden.
Sterkte!