8 Reacties

één maand geleden

Ik bepaal wanneer hij mag. Soms bied ik het aan als ik zie dat hij heel moe is bijvoorbeeld, soms mag het als hij het vraagt. Als hij wil terwijl het niet mag zeg ik nee ;).

VRIEND

één maand geleden

Heel slecht, maar wij hebben geen limieten daarop. Ik moet soms gewoon huishoudelijke klusjes ed doen zonder dat hij aan mijn been hangt of even naar zolder voor de was zonder dat hij huilend aan de trap staat. Vandaag heb ik buikgriep en als ik dan gevloerd ben, heb ik hem ook liever achter de tv zodat hij mij niet lastig valt en ik gewoon stil en rustig kan blijven zitten. Bij het eten staat hij uit en als we 's avonds zelf iets willen kijken, heeft hij gewoon pech en kijkt hij naar lekker mee of gaat op zichzelf spelen. In de avond boven probeer ik te voorkomen dat papa hem achter de tablet zet, maar 's ochtends wil ik het ding zelf nog wel eens voorstellen als het betekend dat ik nog iets langer rustig kan blijven liggen. Geen idee hoe slecht het is voor zijn ogen en slaapritme, maar hij pikt best een mondje Engels op.

één maand geleden

Reactie op Hepziba

Heel slecht, maar wij hebben geen limieten daarop. Ik moet soms gewoon huis ...
Hier ook, hoor. Voor hij er was, stond de tv ook altijd aan, als een soort achtergrond. Nu is dat nog steeds zo, maar dus meer disney oid. Hij loopt er ook rustig van weg en gaat kleuren of spelen. Ook voor hem is tv over het algemeen achtergrond. Soms is het antwoord nee, maar merendeels is het antwoord ja. Eten maken is een stuk veiliger als hij tv zit te kijken.

VRIEND

één maand geleden

Reactie op NdH89

Hier ook, hoor. Voor hij er was, stond de tv ook altijd aan, als een soort ...
Hier is het meestal geen achtergrond en juist op verzoek van meneer, maar als hij het zat is, gaat hij ook gewoon vrolijk wat anders doen idd en merkt hij het vaak niet eens als je dan de tv weer uit zet. Fijn om te lezen dat we niet de enige zijn!

één maand geleden

In de regel geen schermtijd. een enkele keer als wij ziek/futloos zijn of onze dochter kijken we 20-30min naar iets (Disney/natuurfilmpjes). Komt neer op nog geen 30 min per maand.

één maand geleden

Zo verschillend hier. Er zijn dagen dat de tv gelijk aan gaat als we beneden komen, en soms staat ie dagen niet aan (of pas als de kids naar bed zijn) Soms vraagt ons zoontje erom, en dan hangt het er maar helemaal van af of het ja of nee is 😅

één maand geleden

Wij bepalen zelf en de ene dag is dit meer dan de andere... Vooral tussen de middag (nu op het heetst vd dag) en late ochtend mag ze op de tablet of telefoon (onze telefoon op kids stand). Uiteindelijk is ze dit ook zat en gaat ze zelf kleuren of spelen😊

één maand geleden

Ik ben hier zelf niet zo moeilijk in. In de ochtend mag hij eventjes zappelin kijken. Maar soms als de tv aanstaat, loopt hij vaak ook weg om te spelen. En vaak voor het slapen mag hij ook nog eventjes kijken. Hij wil vaak in de ochtend gelijk iets van zijn eigen gekozen filmpjes kijken, maar zet altijd Zappelin op en dat is ook prima.