4 Reacties

3 maanden geleden

Ik snap helemaal dat het lastig is en leef met je (en met je dochtertje) mee. Helaas is dit een fase waar de kinderen doorheen moeten (en jijzelf ook 😅). Ik werk zelf op de kinderopvang en ik merk vaak dat deze fase ongeveer een maandje duurt voordat de kindjes eraan gewend zijn. Hou vol 😘 (als tip, miss thuis de dutjes ook wat korter maken)

3 maanden geleden

Reactie op Daphne90

Ik snap helemaal dat het lastig is en leef met je (en met je dochtertje) me ...
Ik heb een beetje bang dat ze tijdens weekend niet meer bijslaapt? Of als ik de dutjes korter maak, steek ik ze dan vroeger in bed? Want in de week hebben we het met half uur vervroegd naar 19u Ipv 19u30 maar in het weekend gaat ze net vaak later slapen rond 20u- 20u30. Omdat we dan vaak wel iets sociaals gaan doen. Ze weet echt met zichzelf geen blijf en doet dan ook soms haar jonger zusje pijn 😓. Ik vind het lastig om begrip te tonen (want ik snap haar gevoelens echt wel) maar ik mag ook niet toelaten dat ze mij of zusje pijn doet… Moeilijk maar we zullen nog even volhouden 💪🏻

3 maanden geleden

Het is misschien ook even wennen ? Is ze altijd thuis geweest? Mijn zoontje gaat al vanaf 5 maanden 3 hele dagen na de kinderopvang. En hij is zeker de eerste 1.5 jaar altijd moe thuis gekomen. Het is ook heel wat al die indrukken en de heeele dag spelen met alle andere kindjes. Verder zou ik gewoon lekker bedtijd nog vroeger maken half 7 naar bed. Zo kan ze snachts ook wat langer slapen.

3 maanden geleden

Reactie op jipzz

Het is misschien ook even wennen ? Is ze altijd thuis geweest? Mijn zoontje ...
Ze is vijf dagen crèche gewoon per week. Dus had niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Ik hoor nu wel van haar juf dat ze niet altijd slaapt tijdens de middag dus dat kan al wel verklaren dat school een pak vermoeiender is. Ze wordt telkens voor wekker wakker dus geen idee of het helpt om haar nog vroeger te laten slapen. Gaat ook met veel drama gaan want nu gaat ze samen met haar zusje van 16 maanden slapen. Voor haar zusje gaan slapen, zal ze niet willen 😓. Ik ga zien wat de volgende dagen nog brengen maar gisteren na school was het weer zeer zeer moeilijk… Ik vind het erg voor haar maar ik ben er zelf ook metaal doodop van 😣