40 Reacties
4 jaar geleden
Sterkte….Snap dat echt niet , ze zijn zelf ook kersverse ouders geweest ooit
4 jaar geleden
Sterkte….Snap dat echt niet , ze zijn zelf ook kersverse ouders geweest ooi ...
Precies.. juist daarom verwacht je dat ze je serieus nemen als je iets zegt. Maar het lijkt wel alsof ze alles doen op een manier, die wij niet oke vinden... zo balen dit.
4 jaar geleden
Pff ja ik ken het helaas.. kleine voorbeeld mijn dochter heeft thuis haar flesje gekregen. Gaan we drna op bezoek na schoonouders m'n dochtertje huilt ff en dan gelijk al een opmerking maken van 'oh heb je hongerrr' terwijl ze net gegeten heeft 🤦🏻♀️🥲
4 jaar geleden
Reactie op MomofYaren
Pff ja ik ken het helaas.. kleine voorbeeld mijn dochter heeft thuis haar f ...
Vreselijk ja.. als er iets is, willen ze het liefst haar oppakken en alles overnemen. Laat mij dit alsjeblieft zelf doen.. ik weet wat ze nodig heeft en haar uit mijn handen pakken, daar hou ik helemaal niet van 😅
4 jaar geleden
Bij mij begon het al tijdens mijn zwangerschap… op de dag dat wij vertelde in verwachting te zijn
Vertelde mijn schoonmoeder dat zij de baby hoe dan ook opging pakken als het zou slapen want zij zou hier wel recht op hebben 🙄
Daarnaast vond ze het nodig een baby kamer aan te schaffen want ze zou willen dat haar kleinkind elke week zou blijven slapen. Wij hebben duidelijk gezegd dat dit niet ging gebeuren en toch heeft ze het aangeschaft. Toen wij later in de zwanger nogmaals duidelijk maakte dat dit voor niks was, Werd ze boos en vond ze dat wij haar kamer moesten gaan betalen ( natuurlijk niet gedaan )
Ook hadden wij gevraagd of zij 1x in de 2wkn een dag zou willen oppassen zij heeft toen aan iedereen verkondigd dat zij 3dagen in de week zou gaan oppassen😒
Na mijn bevalling heeft ze haar kleinzoon tot op heden nog geen een keer vast gehouden ! Zij heeft aan haar vriendinnen verteld dit bewust te doen om ons te kwetsen 😅 aangezien zij vind dat wij haar tijdens onze zwangerschap genoeg gekwetst hebben ….
En zo doet ze nog veel meer dingen
Ik heb Momenteel het contact met haar verbroken omdat ik één posnatalendepressie heb en ik dit van haar er momenteel echt niet bij kan hebben … ze vertelde hier begrip voor te hebben 🤷🏼♀️
Kwam gister een vriendin van haar tegen en die zij wat ernstig van je depressie en dat je alleen maar op bed licht en niet voor je kind kan zorgen je zal je wel een slechte moeder voelen 🙃 en zielig dat je vriend alles moet doen
1 ik lig niet op bed
2 ik kan prima voor me kind zorgen
3 me depressie uit zich niet naar mn kind
4 me vriend doet niet alles 😂
Na dit uitgelegd te hebben was de vriendin van mn schoonmoeder verbaast want mijn schoonmoeder had dit aan haar vriendinnen verteld hoe ernstig ik wel niet ziek ben 😴😴😴
Dus ik kan me heel goed in je verhaal vinden 😳
4 jaar geleden
Ik herken het. Schoonfamilie pakt haar ook altijd op wanneer ze zelf willen zonder het te vragen dat vind ik nogal onbeschoft. Vraag even of je haar op mag pakken, nee ze word opgepakt en daarna rond gegeven, wat voor teveel prikkels kan zorgen bij een baby. Erg irritant. Terwijl mijn schoonbroer zijn dochter je absoluut niet zomaar mocht oppakken maar eerst moest vragen en dan was het vaak ook nee ze moet zo dit doen of wat dan ook
4 jaar geleden
Reactie op esperansa
Bij mij begon het al tijdens mijn zwangerschap… op de dag dat wij vertelde ...
Jeetje vind dit wel te ver gaan hoor erg vervelend zo’n schoonmoeder. Chapeau voor je geduld
4 jaar geleden
Verschrikkelijk zulke mensen 😪
Mijn schoonmoeder wil niets van mij weten en kiest er zelfs voor haar zoon niet meer te zien.
Sterkte...m
4 jaar geleden
Reactie op esperansa
Dat geduld was er puur voor mijn partner maar die begrijpt nu gelukkig goed ...
Gezondheid, rust en jullie eigen mentale welzijn gaat voor! Als dat betekend contact verbreken dan heb je dat zeker goed gedaan. Gelukkig staat je partner achter je.
4 jaar geleden
Reactie op esperansa
Bij mij begon het al tijdens mijn zwangerschap… op de dag dat wij vertelde ...
Wauw.. 😅 dat is ook wel bizar ja. Wat een heftige situatie voor jou ook.
Hier is het ook zo dat als ik langs loop, ben ik bijna verplicht om binnen te lopen. Ze komen overigens ook nooit hier, maar wel boos worden als we niet regelmatig bij hen op bezoek komen met onze dochter. 🤦♀️
4 jaar geleden
Ik herken het. Schoonfamilie pakt haar ook altijd op wanneer ze zelf willen ...
Hier pakken ze haar ook gerust op.. ookal slaapt ze net 5 minuten. Vervolgens natuurlijk oververmoeid en de gene die haar vast hebben blijven haar wakker houden, tot ik haar zelf terug pak en naar boven breng om vervolgens niet in slaap te kunnen komen. 🤦♀️
4 jaar geleden
Reactie op Bossie1982
Verschrikkelijk zulke mensen 😪
Mijn schoonmoeder wil niets van mij weten e ...
Wat naar zeg.. heel vervelend. 😥
4 jaar geleden
Ik woon nog helaas op zolder bij mijn schoonouders en idd ze zijn super vervelend. Echt overal mee bemoeien en je laten voelen alsof je een slechte moeder bent. Haar oppaken als ze slaapt, haar express wakker houden geen flesvoeding geven en door laten slapen terwijl ik duidelijk zeg dat ze een ritme heeft en ik die niet wil verstoren.. en alleen maar zeuren dat ze haar kleinkind niet ziet terwijl wij in1 huis wonen🤣. Ze zien haar elke ochtend en savonds en dan ook idd wakker houden 4 uur lang super egoistisch en dan idd van de ene naar de andere sleuren. Word er zo moe van..
4 jaar geleden
Heel vervelend. Hier gelukkig daar geen last van bij de (schoon)ouders. Maar wel mijn grootouders. Mijn bomma doet altijd alsof de klein van haar is of ze alles weet. 🙄 . Hij was 2 weken en glimlachte Oooh kijk hij glimlachte ja hij herkent mij al he . Ja echt hij zag u vanuit mijnen buik goe bezig. En idd ooh hij huilt hij heeft honger . Nee hij heeft juist gegeten.
Over mijn oudste kids ook. Ik zie ze niet genoeg. En als ze ze zie dan doet ze alsof zij de mama is en dan zegt ze echt als ze bv iets niet mogen . Ah hier ge krijgt dat. 🤬 Achter slot en grendel zou ik ze soms willen steken.
4 jaar geleden
Reactie op Akin3
Ik woon nog helaas op zolder bij mijn schoonouders en idd ze zijn super ver ...
Dan zit je ook nog op elkaars lip.. in een huis. Ik denk dat ik het nog geen dag vol zou houden, op deze manier..🙊 het vervelende in elke situatie is denk ik, dat als je er iets van zegt, dat er gedaan wordt alsof je het helemaal fout hebt en je inderdaad het gevoel krijgt dat je een slechte moeder bent. Veel sterkte voor je, ziet het er naar uit dat jullie op korte termijn een eigen plekje hebben?
4 jaar geleden
Reactie op Wondertjes1992
Heel vervelend. Hier gelukkig daar geen last van bij de (schoon)ouders. Maa ...
Het zou fijn zijn dat iedereen elkaar in de waarden zou laten als het gaat om opvoeden. Ik zou zelf ook nooit commentaar durven geven op iemand anders, hoe zij iets aanpakken met hun eigen kinderen. Iedereen doet het op zijn of haar manier en er zijn zo veel goede manieren.. jammer dat niet iedereen zo denkt he.🙊
4 jaar geleden
Reactie op hoogendoornS
Het zou fijn zijn dat iedereen elkaar in de waarden zou laten als het gaat ...
? Ik zeg toch niets over andere mama's hier ? Volg je even niet .
4 jaar geleden
Reactie op Wondertjes1992
? Ik zeg toch niets over andere mama's hier ? Volg je even niet .
Nee begrijp me niet verkeerd! Ik bedoel eigenlijk dat in deze situatie jou grootouders en mijn schoonfamilie het anders zien, dan dat jij en ik het zien bij onze kinderen. Is helemaal niet aanvallend bedoeld naar jou toe! Sorry als het verkeerd over gekomen is bij je 🙈🙈
4 jaar geleden
Reactie op hoogendoornS
Nee begrijp me niet verkeerd! Ik bedoel eigenlijk dat in deze situatie jou ...
Haha nene . Kon gewoon even niet volgen. ( Mijn bericht zeker 5x nagelezen) 😂. Wat doe jij als het je teveel word ? Ik probeer altijd te negeren. Als ze iets doen en ik zeg er iets op word het meestal genegeerd door hun. Ben in december wel 1x echt uitgevlogen. Bleef ze herhalen tegen mijn middelste : ik weet wel dat ik u mama niet ben . Dat is jou mama he. Hij zegt dat soms he. 🙄 Hij keek me zelfs aan van huh? Mijn oudste heeft dat ooit als kleuter per ongeluk is gezegd en sinds dien....