Hi mamas ,
Wil even jullie mening voor mezelf.
M’n schoonmoeder hou ik sinds de geboorte op afstand (bij mezelf) ze heeft zich in de kraamperiode erg misdragen, kwam dagelijks op elk tijdstip ongevraagd langs en ging huilen en stennis schoppen als wij vroegen ons nu (na dag 3) even alleen te laten omdat wij even met z’n 3 wilde genieten van ons nieuwe leven en alle prikkels wat op ons af komt …
Haar gedrag heeft me destijds erg geraakt mede doordat mijn eigen moeder overleden is en ik haar ook op dat moment heel erg miste. Nu heb ik de deur de laatste maanden weer meer open gezet en gedacht “ze is oma n bedoeld alles goed”. Ik merk dat ze ineens weer in de rol gaat springen van bepalen. Een klein ding is het wat voor mij nu weer groot voelt, de speen. Onze dochter heeft een speen en dat wil ik in eigen hand houden qua hygiëne en hoe lang de speen al gebruikt word. Komt onze dochter gister thuis met een splinter nieuwe speen (zie je aan de tuit) geen idee of deze uitgekookt is, al lang bij haar ligt? En überhaupt…. Ik geef m’n dochter altijd haar eigen speen mee op oma haar oppas dag.
Wat vinden jullie hiervan. Stel ik me aan of kan ik zeggen aub haar eigen speen te laten en dat gewoon bij ons te laten wanneer er een nieuwe komt. Aangezien wij de ouders zijn..