5 Reacties

één jaar geleden

Zo herkenbaar. Ik had hier vandaag nog een gesprek over met mijn man. Ik voel mij hier vaak zo schuldig over, maar mijn man zei (en dat vond ik een mooie gedachte), dat ik het moederschap samen met mijn dochter heb ontdekt. Geleerd van elkaar, en misschien is ze het eerste kindje en wist ik niet hoe ik alles moest doen, maar dat zij wel alle aandacht heeft gekregen en dat ik dankzij haar de moeder ben geworden die ik nu ben, zelfvertrouwen heb gekregen en dat had ik in het begin niet zo zeer. Dat dat zelfvertrouwen voort komt uit goede keuzes maken in het moederschap en de mooie relatie die ik heb met mij dochter, en die relatie was niet zo goed en sterk geweest als de hechting niet goed was gegaan, en dat is het dus wel. ❤️

één jaar geleden

Reactie op mamaST

Zo herkenbaar. Ik had hier vandaag nog een gesprek over met mijn man. Ik vo ...
Dankje, daar heb ik veel aan. Wat een mooie manier om ernaar te kijken!

één jaar geleden

Aaaah wat sneu. Volgens mij dealen we allemaal met heel veel schuldgevoelens. Alleen heeft niemand het erover. Ik voel mij bv schuldig dat ik niet heb genoten van de begin periode. Ik heb een hele zware start gehad en moest echt 10 weken herstellen en kan me zo weinig herinneren. Bv de eerste keer thuis komen weet ik maar vlagen van en het breekt mn hart. Ik heb net 40 geworden en zal dit niet nog eens opnieuw kunnen doen. Ik zou zeggen geef alle liefde die je hebt dat is alles wat ze nodig hebben. En ik ben ervan overtuigd dat we allemaal ons uiterste best doen dus jij ook. Keep up the good work momma's💓

één jaar geleden

Misschien een beetje te zweverig, maar ik denk oprecht dat je eerste kindje er ook is om jou/jullie alles te leren en samen te groeien als gezin en familie. Zij is in dat opzicht natuurlijk de persoon geweest waardoor jij vind dat je nu een betere versie van jezelf bent geworden, en dat vind ik heel mooi! Probeer je schuldgevoel daarom om te zetten in iets waar je positief op kan terug kijken, jullie zijn samen gegroeid 💓 Mocht je nog een kindje erbij krijgen geeft dat ook weer de nodige uitdagingen, en ook dan ontdek je weer nieuwe uitdagingen die je samen kan aangaan. Wees trots op jezelf!

één jaar geleden

Reactie op Doornroses

Misschien een beetje te zweverig, maar ik denk oprecht dat je eerste kindje ...
Wat ontzettend lief gezegd! Héél erg bedankt! Fijn dat jullie zo meedenken!