9 Reacties
één maand geleden
Wij vieren het alleen en miss mijn tante er bij.
Verder viert niemand in mijn familie nog sinterklaas. En zo wel dan alleen met hun eigen vrienden. Mijn schoonouders hebben er ook geen behoefte aan, die vinden het geldklopperij etc. Helaas...
Wij hebben in elk de geval cadeautjes én datum haha.
één maand geleden
Wij vieren het thuis met alleen mijn moeder er bij. Schoonouders doen niets met Sinterklaas en mijn vader+vriendin kopen wel wat maar gaan daar niet speciaal Sinterklaas vieren. Datum bij ons thuis is voorlopig de zondag voor 5 dec, of dit lukt hangt er even vanaf wanneer ons 2de kindje denkt dat ie gaat komen.
één maand geleden
Vorig jaar met de opa's en oma's gedaan vond het toen zo een chaos en druk.
Dit jaar lekker met het gezin alleen doen. Lekkere hapjes en filmpje aan. Zoon van 3 krijgt ong 6 cadeautjes en dochter 8 maanden krijgt er 2/3 ongeveer.
Heb zelf van vroeger zulke leuke knusse herinneringen om het alleen met ons gezin te vieren.
VRIEND
één maand geleden
Vorig jaar hadden we het gevierd bij zwager en schoonzus, met hun 2 kinderen en schoonmoeder. We vonden dat zo ongezellig dat we besloten om het apart als gezinnetje te vieren. Toen geïmproviseerd, nu gepland.
Vrijdag 6 december gezellig met z'n drietjes met aandacht voor elkaar en een grote stapel kadootjes, zoals ik het vroeger ook gewend ben, en zondag 8 december als sociale verplichting met de schoonfamilie, met een klein budget per kind, niks voor de volwassenen, en iedereen tegelijk alle kadootjes uitpakken... Laten we zeggen dat de Sint toch nog iets vergeten was.
één maand geleden
Omdat onze dochter begin november jarig is, vlak daarna Sint Maarten, dan Sinterklaas en dan ook nog kerst, hebben wij besloten om Sinterklaas relatief rustig te houden. Alle feestdagen worden hier met opa’s/oma’s en familie gevierd, dus hebben we besloten dat we Sinterklaas echt alleen met ons eigen gezin vieren. Als opa en oma wat willen geven voor Sinterklaas kunnen ze dat bij ons “inleveren”. Hebben het vorig jaar op 2 verschillende dagen gevierd met de opa’s en oma’s en ik vond het zelf al vreselijk druk, laat staan de kleine meid. 😅