14 Reacties

4 jaar geleden

Hier hetzelfde. Vaak doet ze 1 slaapje (45 min) in bed en daarna lukt het niet snel meer om tweede slaapje erachreraan te doen. Ze raakt dan haar speen kwijt en als we deze teruggeven is ze nog moe, maar niet moe genoeg om weer in bed in slaap te vallen. Meestal slaapt tweede en derde slaapcyclus dus vaak op de borst zodat we haar kunnen helpen. Pas rond 4 maanden kunnen ze gaan koppelen. Voor nu oefenen en voorwerk doen zoals proberen in bedje te slapen en zelfstandig in slapen etc.

4 jaar geleden

Hoe oud is je zoontje? Hier is onze kleine meid pas 8 weken

4 jaar geleden

Reactie op Vosje-Carmen

Hier hetzelfde. Vaak doet ze 1 slaapje (45 min) in bed en daarna lukt het n ...
Jaaa, bij ons is dat inderdaad ook zo. Vooral door de speentje. Maar het is ook overdag altijd. Al hoewel hij dezr nachten ook niet goed sliep maar wel in zn tweede sprong zit. Ons zoonttje is vandaag precies 11 weken. Dan moeten we het nog even doorzetten. Ik had ook ergens gelezen dat je het niet kan oefenen maar dat baby鈥檚 dat zelf moeten leren ofzo.

4 jaar geleden

Dit hoort helaas bij echt jonge kindjes. Pas v.a. een half jaar, kam ook later, KUNNEN ze bewust fases aan elkaar gaan koppelen. Wanneer ze nu langer dan een fase slapen, is dat een soort van puur geluk..

4 jaar geleden

Ps. Mijn zoontje is nu 10 weken en slaapt op 't moment overdag ook maar maximaal 45 a 50min, waar dat eerst soms wel 3 uur was. Maar sinds oud & nieuw niet meer.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft dit ook. Ze slaapt overdag meestal een half uurtje goed en daarna wordt ze wakker, beweegt ze heel onrustig (inbakeren helpt niet hiertegen) of ze wil steeds dr speentje. Was hier ook best onzeker over, maar fijn om hier te lezen dat zij niet de enige is.

4 jaar geleden

Oh zo herkenbaar! Ik dacht dat t aan onze kleine lag馃檲 Maar, wat ik wel heb gelezen en nu probeer; het kan tot een half uur duren voordat ze weer in slaap vallen. Ik kan de klok erop gelijk zetten wanneer hij wakker wordt (in z鈥檔 wiegje) en laat m dan lekker liggen zolang hij niet huilt. Vanochtend was het ineens ook weer stil en toen ik ging kijken lag hij heerlijk te slapen! Eerder weleens geprobeerd hem eruit te halen maar zodra ik beneden was werd het huilen. Hij heeft z鈥檔 slaap duidelijk nodig

4 jaar geleden

Herkenbaar, mijn zoontje slaapt overdag ook max 45min daarna een halfuurtje wakker en dan weer op mijn borst in slaap vallen

4 jaar geleden

Reactie op SdG

Oh zo herkenbaar! Ik dacht dat t aan onze kleine lag馃檲 Maar, wat ik wel he ...
Ahh dat is wel een goeie. Ik probeer hem ook pas te halen als die echt huilt. Maar soms dan blijft hij best lang jammeren zeg maar en speen die eruit valt dus dan vind ik het soms moeilijk een half uur te wachten. Maar snap wel wat je bedoelt inderdaad.

4 jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Dit hoort helaas bij echt jonge kindjes. Pas v.a. een half jaar, kam ook la ...
Mijn zoontje deed het soms nog wel, maar sinds paar dagen (en volgens mij ook door de sprong) ben ik al blij als die een slaapcyclus slaapt van 45-50 min.

4 jaar geleden

Reactie op mamalief

Herkenbaar, mijn zoontje slaapt overdag ook max 45min daarna een halfuurtje ...
Dit doet de mijne ook. Soms valt die dan wel op mn schoot in slaapt of slaapt dje 2 keer tussen voedingen. Maar ik merk dat ik hierdoor de ritme ook kwijt raak vokr de avond, want soms valt die rond 17:30-18:00 uur opeens in slaap terwijl die normaal 19 uur flesje krijgt en naar bed gaat. Maar nu is die dan steeds niet moe om 19 uur 馃槀馃槀

4 jaar geleden

Hier ook. Vind het vooral voor hem sneu want hij word niet uitgerust wakker overdag.. die 1,5 uur wakkertijd red hij dan ook niet. Verder niets te klagen snachts slaapt hij 9/9,5 uur achter elkaar.

4 jaar geleden

Kan het niet een boer of maagzuur zijn waar hij wakker van wordt?

4 jaar geleden

Reactie op babyboyben

Kan het niet een boer of maagzuur zijn waar hij wakker van wordt?
Denk het niet. Na de voeding boert hij meestal wel goed en anders proberr ik het als die nog onrustig is. Het gebeurt meestal ook echt precies na een slaapcyclus, meestal rond dezelfde tijden.