13 Reacties
één jaar geleden
Volgens mij is er rond 14/15m ook weer een slaapregressie waardoor het slapen weer lastiger kan gaan. Gemiddeld gaan kindjes over op 1 slaapje rond de 18m wat ik las maar natuurlijk is ieder kindje anders dus je zal het eens kunnen proberen :)
Hier slaapt onze zoon van 9:15-10:00 en van 13:00 tot 15:00
Merk inderdaad dat de ochtenddut ook wat korter gaat worden.
één jaar geleden
Je kan ook het ochtendslaapje inkorten. Onze dochter slaapt in de ochtend 20 minuutjes rond half 10 en in de middag van 13-15. 1 dutje geprobeerd maar dat zorgde voor dramatische nachten en vroeg wakker. Meeste kindjes zijn rond de 15-18 maanden toe aan 1 dutje, dus goede kans dat je kindje nog wel 2 slaapjes nodig heeft!
één jaar geleden
De meeste kindjes gaan tussen de 15-18 maanden over naar 1 slaapje.
Ik volgde het 2-3-4 ritme, maar in de ochtend krijg ik hem echt niet meer na 2 uur naar bed. Ben zelf ook zoekende nu, online lees ik 3-3-4 als tussenritme voor de overgang naar 5-5 ritme. Dus daar ga ik een beetje mee aan de slag (mijn zoontje heeft echt slaap nodig dus hier gaan we voorlopig nog niet over naar 1 slaapje)
één jaar geleden
Hier slaapt hij sinds een maand (hij was toen 13 maanden) meestal 1 keer, van 11 tot 14u. Op het kdv wordt hij nog wel eens wat eerder wakker door een ander kindje, dan leggen ze hem rond 16u nog even in bed. Soms slaapt hij dan wel, soms niet.
Dit is overigens vanzelf gegaan, ik heb niets ‘verschoven’ of ‘gerekt’ qua wakkertijden. Hij ging opeens gewoon veel langer slapen en hoefde toen ‘s middags niet meer.
één jaar geleden
Hier kijken we per dag :)
Meestal tussen 10/11 naar bed tot ze wakker wordt (slaapt vaak tussen de 1,5-2,5 uur)
Afhankelijk van hoe haar slaapje sochtends gaat en wat we smiddags gepland hebben, kijken we hoe laat en of ze een middagslaapje gaat doen.
Als we thuis zijn, dan stoppen we haar sowieso vaak wel even in bed nog smiddags. Dan slaapt ze niet altijd, maar is ze wel even wat rustiger en ontprikkeld.
Ze kan in principe met een slaapje van 2-2,5 uur wel naar 1 slaapje per dag, maar 2 slaapjes gaan de laatste tijd ook wel weer goed.
En ze is vaak nog net te vroeg moe voor 1 slaapje.. dan redt ze de middag niet..
Laatst zei ze om 10 over 10 ‘bed’ en kroop ze naar haar bed en wou ze erin klimmen 😂
Toen was ze er duidelijk al klaar mee voor de ochtend 😂
Als we bijvoorbeeld de hort op zijn, dan houdt ze het vaak langer vol en heeft ze wel genoeg aan 1 slaapje. Maar we bieden er dus vaak nog gewoon 2 aan.
één jaar geleden
Reactie op SdG
De meeste kindjes gaan tussen de 15-18 maanden over naar 1 slaapje.
Ik vol ...
Wij hebben dit inderdaad al langere tijd. En werkt hier nog prima. Ze gaat altijd ergens rond 9/9:30 naar bed en slaapt voor half uurtje ofzo. En dan rond uurtje of 13:00/13:30 er weer in en dan rond 18:30 naar bed
één jaar geleden
Hier ligt het een beetje aan hoe laat ze zelf ‘sochtends wakker wordt. Vaak is dat rond 8 uur, dan gaat ze rond 12 uur naar bed en wordt ze rond 15 uur weer wakker. En dan Savonds rond 19 uur naar bed. Dit is eigenlijk vanzelf zo gekomen. Kijken ook goed naar haar vermoeidheid signalen. Ze is nu bijna 14 maanden.
één jaar geleden
Mijn zoontje van bijna 15 maanden slaapt ook ongeveer deze tijden, alleen merk al 2 dagen dat hij om 6 uur al wakker word (dit was voorheen 7-7:30 uur). Maar aangezien hij in de ochtend dus ook zeker wel bijna altijd 2 uurtjes slaapt, heeft hij het volgens mij ook wel nodig. Maar soms komt het voor dat hij in de ochtend pas rond 11 uur gaat slapen, dan bied ik hem ook maar 1 slaapje aan. Nu slaapt hij zelfs al sinds 9:15 uur nog steeds. Hierdoor ga ik hem ook geen middagslaapje aanbieden maar om 18 uur al naar boven met hem, anders slaapt hij vanavond om 20 uur nog niet.
Het is een lastige periode met slaapjes maar het is denk ik vooral uitvogelen en naar je dochtertje kijken. Succes 🍀
één jaar geleden
Hier net 14 maanden en slaapt al ruim een maand nog maar 1x. was ook telkens strijd met slapen, hebben toen 1x geprobeerd en sinds dat hij maar 1x slaapt, slaapt hij snachts ook beter en langer door