19 Reacties

4 jaar geleden

Is helemaal niet gek. 1 slaapcyclus duurt ongeveer 30/45 minuten. Snachts kunnen ze dit vaak wel wat makkelijker maar overdag kan het tot 5/6 maanden duren voordat ze dit kunnen koppelen. Is dus niet zoveel aan te doen 😅

4 jaar geleden

Reactie op KellySchakel

Is helemaal niet gek. 1 slaapcyclus duurt ongeveer 30/45 minuten. Snachts k ...
Ik weet dat de lengte van een slaapcyclus 30-45 minuten is, maar er zijn ook heel veel baby's die voor de 5 a 6 maanden wel 1,5 tot 2,5 uur slapen. Ik vraag me dan af of die baby's gewoon perfecte slapers zijn, of dat die ouders dat op een of andere manier getraind hebben. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Lot_S

Ik weet dat de lengte van een slaapcyclus 30-45 minuten is, maar er zijn oo ...
Ja ik denk dat de ene baby het gewoon wat makkelijker kan dan de ander. Bedoelde ook meer dat je het volgens mij niet echt kan trainen zolang ze het niet uit zichzelf doen (denk ik dan). En als je haar laat liggen na 30 minuten, gaat ze dan huilen? Anders zou je eens kunnen kijken wat ze doet als je haar laat liggen. Mijn dochter sliep altijd lang overdag, soms slaapjes van 2 of 3 uur maar zit nu midden in haar slaapregressie (bijna 21 weken) en nu duren ze ook weer een halfuur, maximaal een uur 😅

4 jaar geleden

Reactie op KellySchakel

Ja ik denk dat de ene baby het gewoon wat makkelijker kan dan de ander. Bed ...
Ah, fijn is dat... Gelukkig weet je in ieder geval wel dat ze goede slaapjes kan doen. Hopelijk komt dat na de slaapregressie weer terug. Hier ook last van de slaapregressie, maar daarvoor was het overdag niet anders. Nu slaapt ze vooral 's avonds en 's nachts weer slechter. Ik ben nu toevallig aan het proberen om haar inderdaad te laten liggen. Ze ging niet huilen, maar wel heel erg brabbelen en trappelen. Uiteindelijk na heel wat keren een speentje geven en een hand op haar beentjes, lijkt ze na zo'n 40 minuten nu toch weer even in slaap te vallen. Ik ben benieuwd voor hoe lang. 😊 Ik begrijp overigens heel goed dat lang niet alle baby's perfecte slaapjes doen, maar na 4 maanden begin ik het wel een beetje zat te raken dat ze overdag letterlijk nergens anders goede slaapjes kan doen dan op schoot. Het beperkt nogal in andere dingen die ook gedaan moeten worden, zoals het huishouden. 😅

4 jaar geleden

Ik heb het geoefend met mijn zoontje. Het is belangrijk dat ze zelfstandig in slaap kan vallen bijv zonder speentje. Als ze dat eenmaal kan en ze wordt wakker kan je proberen het slaapje te verlengen door een slaaptraining toe te passen door haar niet meteen op te pakken maar eventjes te laten voor je haar gaat troosten en dan weer weggaan. Het zal even duren voordat ze het leert maar mijn zoontje leerde het vrij snel

4 jaar geleden

Wij oefenen niet zoveel. Soms lukt het haar te koppelen, soms niet. Slaapt zonder speen (behalve als ze heeeeeell onrustig is) en slaapt al lange tijd zelfstandig in. Denk dat het ligt aan de dag, aan de moeheid etc en aan de baby zelf. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in het actief koppelen van slaapjes. Doe er in elk geval mijn best niet voor, maar soms lukt het haarzelf prima

4 jaar geleden

Reactie op Femmetje

Wij oefenen niet zoveel. Soms lukt het haar te koppelen, soms niet. Slaapt ...
Knap dat je dochtertje zelfstandig en zonder speen in kan slapen! Redt ze wel weer een volledige wakkertijd als ze een kort slaapje heeft gedaan?

4 jaar geleden

Reactie op Lot_S

Ah, fijn is dat... Gelukkig weet je in ieder geval wel dat ze goede slaapje ...
Hier precies hetzelfde probleem wat betreft de slaapjes overdag. ‘S avonds ook geen enkel probleem. Ik ben gestopt met proberen het huishouden te doen in die 30 minuten. Ze vindt het namelijk best wel vermakelijk om mij te zien schoonmaken en opruimen, dus dat doe ik nu gewoon als ze wakker is! Dat is de enige tip die ik heb 😅

4 jaar geleden

Reactie op Femmetje

Wij oefenen niet zoveel. Soms lukt het haar te koppelen, soms niet. Slaapt ...
Een vraagje. Heeft ze overdag wel de speen of helemaal niet meer? Mijn zoontje slaapt ook met speen en het is ook overdag alles voor hem, maar met slapen in de nachten is het soms echt een dingetje. Dus dacht misschien kan ik het met slapen proberen weg te halen, maar overdag als die wilt wel gewoon geven, maar weet dus niet of dat nou zo goed is

4 jaar geleden

Reactie op Lot_S

Knap dat je dochtertje zelfstandig en zonder speen in kan slapen! Redt ze w ...
Als ze s morgens 45 minuten slaapt, dan redt ze 2 uur. Slaapt ze daarna nog keer 45 minuten, dan is het vaak max 1,5 uur ongeveer en dan weer 45 slapen. En dan begin avond nog keer voor ze dus rond 7 uur ergens naar bed gaat.

4 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Een vraagje. Heeft ze overdag wel de speen of helemaal niet meer? Mijn zoon ...
Bijna nooit met speen eigenlijk. Soms overdag wel, maar ook niet echt. Wij kijken gewoon naar wat zij zelf wil en aangeeft

4 jaar geleden

Ik had er hier ook een tijdje “last” van. Weet niet of ze dit altijd deed? Hier echt opeens een paar weken geleden, nadat hij net langere dutjes ging doen. Wat hier werkte was de wakkertijd verlengen, hij was simpelweg niet moe genoeg om door te slapen. Met een kwartier omhoog gedaan en nu slaapt hij weer 45 minuten of soms anderhalf! (Nu moeten de nachten nog wat langer maar dat komt hopelijk nadat overdag goed gaat 😅) wordt ze huilend wakker? Dan is het inderdaad oververmoeid en daar heb ik geen ervaring mee. Misschien een paar dagen helpen met lange dutjes door bijv te dragen of in de wagen? Na een tijdje wennen ze dan aan langere slaapjes en zo leren ze het ook. ook zag ik laatst een post op Instagram bij @bureauvanslaap over het verlengen van korte slaapjes, misschien dat je daar wat vindt

4 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Ik had er hier ook een tijdje “last” van. Weet niet of ze dit altijd deed? ...
De slaapjes overdag in bed zijn bij mijn dochtertje altijd kort geweest. Althans, eerst lukte het helemaal niet, nu zijn het dus korte slaapjes. De wakkertijd verlengen is lastig, want vaak heeft ze al moeite om de anderhalf uur te halen. Hier valt trouwens bij de nachten ook nog genoeg winst te behalen, maar ik heb enige hoop dat dit na de slaapregressie wel weer wat beter gaat worden. En inderdaad merk ik ook dat, wanneer de slaapjes overdag kort zijn geweest, de nachten ook weer minder goed gaan. Ze wordt over het algemeen niet meer huilend wakker overdag, maar begint flink te brabbelen en trappelen. Tot op heden 'help' ik haar met langere slaapjes door haar op mijn schoot te laten slapen, maar dit werpt helaas dus nog niet zijn vruchten af bij de slaapjes in bed. Ook op schoot moet ik vaak wel veel moeite doen om haar langer te laten slapen. Bedankt voor de tip over de post op Instagram! Ik ga daar eens naar kijken.

4 jaar geleden

Hier heb ik een spookje die op de opvang slaapjes doet van 1,5-2 uur, maar thuis ook maar max 45 minuten. Ze wordt precies hetzelfde wakker als bij jou, hele verhalen aan het brabbelen en trappelen met de beentjes. Ik haal haar uit bed en leg haar na een klein uurtje weer terug voor 30-45 minuten. Ik doe overigens niks anders thuis dan de gastouder doet dus waar het aan ligt weet niemand.😅😅

4 jaar geleden

Reactie op MamaInSpé

Hier heb ik een spookje die op de opvang slaapjes doet van 1,5-2 uur, maar ...
Wat frustrerend dat ze het op de opvang wel doet, maar thuis niet terwijl je alles hetzelfde doet! Hopelijk is dit ook maar een fase, haha. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Lot_S

Wat frustrerend dat ze het op de opvang wel doet, maar thuis niet terwijl j ...
Ja, soms denk ik wel eens “is die gastouder wel eerlijk tegen mij”😂 Gistermiddag toevallig een keer een slaapje van 1 uur en 45 minuten hier thuis💪🏻 Ik zit er niet meer zo op hoor. Als ze slaapt dan slaapt ze en zo niet dan niet. Zo lang ze gewoon vrolijk is heb ik zo iets van dan heeft ze ook niet meer nodig op dat moment. Het is alleen iets minder prettig qua uitstapjes 😅

4 jaar geleden

Reactie op MamaInSpé

Hier heb ik een spookje die op de opvang slaapjes doet van 1,5-2 uur, maar ...
Oh hier net zo😂. Bij kinderopvang zelfs slaapjes van 2,5 uur en thuis max een uur 😂

4 jaar geleden

Onze kerel slaapt s nachts als een roosje, slaapt wel in met speen maar vaak na een paar minuten slapen spuugt ie m uit. Overdag slapen is ie nooit goed in geweest. Maar hij groeit, hij is vrolijk en slapen s nachts gaat super. Dus eigenlijk heb ik me er bij neergelegd. Soms pakt ie een keer twee cycli en dan is het feest wat een tijd heb je dan opeens haha. Ik heb dus geen tips, maar sinds dat ik gewoon heb bedacht dat het oke is zolang ie maar wel gewoon blij blijft ben ik er zelf ook een stuk relaxter onder. Joh dan slaap je nu weer zo kort, ga ik zo wel ff een stuk wandelen dan slaap je wel weer haha.

4 jaar geleden

Reactie op MamaInSpé

Ja, soms denk ik wel eens “is die gastouder wel eerlijk tegen mij”😂 Gister ...
Haha, snap ik! Fijn dat het gistermiddag ook een keer thuis is gelukt. 😄 Met uitstapjes is inderdaad lastig! Nu slaapt mijn dochtertje ook maar heel soms in de kinderwagen of maxi cosi. Gelukkig merk ik wel dat ze tegenwoordig wat vrolijker blijft wanneer ze (te) weinig slaap heeft gehad. 's Avonds is ze vaak alleen wel erg onrustig na zo'n dag. Ze ligt rond 19:00 uur in bed, maar komt dan heel vaak weer huilend terug. Ik heb het vermoeden dat ze dan toch oververmoeid is van de dag, maar het kan wellicht ook nog met de slaapregressie te maken hebben.