11 Reacties

VRIEND

één maand geleden

Ik volg! Net 3 jaar geworden, maar ik mag niet weg voor hij in slaap is gevallen en hij wordt ook iedere nacht wakker tussen 3 en 4, waarbij ik ook een uur in zijn kamer bij hem ben tot hij weer in slaap is gevallen... Zo vermoeiend!

één maand geleden

Dit heeft onze dochter ook een tijdje gehad enkele maanden geleden.. ze was echt hysterisch als we dr na bed brachten, ze leek wel bezeten ofzo, niet normaal.. Dit heeft een paar weekjes geduurd en hier hielp een nachtlampje, maar dat heb je al geprobeerd.. Ze hoefde mij alleen maar te zien of te voelen en ze sliep weer.

één maand geleden

Ik las net iets over 3 jaar slaapregressie en dit weer voorbij komt met monsters, niet alleen willen slapen, bang in het donker etc. Nu slapen wij al 3 jaar lang halverwege de nacht samen haha maar merk het nu ook inderdaad meer. Vd week kwam die snachts naar ons toe gerent en had het over krokodillen. Toen die eenmaal bij ons lag sliep die alweer en konden we praten wat we wilde maar hij snurkte alweer door haha

17 dagen geleden

Ik word hier voor het eerst in 3 jaar gek! De kleine man (net 3) wil niet meer in zijn eigen bed slapen en wil ook niet meer alleen inslapen. Het is begonnen rond zijn verjaardag, toen we de speen hebben weg gedaan. Hij vraagt niet meer naar de speen, maar in zijn ledikant slapen? No way! In het grote bed van mama en papa, en mama moet bij hem liggen. Ik heb geen avond meer voor mijzelf, kan helemaal niets meer plannen. De ene avond valt hij binnen een half uur in slaap en kan ik het bed uitglijden, de andere avond ben ik minstens 2 uur bezig en schrik ik zelf om half 11 wakker.🤭 Hij wil 'kletsen met mama', gaat er wel 3x uit om te plassen (dat lukt dat 1x), tolt door het bed, 'niet mij shushen mama', en trappelt met armen en benen (en doet mij dus soms ook pijn). Ik zet hem soms het bed uit, als ik voor de 3e keer een mep heb gekregen, hij mag er dan pas weer in als hij sorry heeft gezegd. Dat duurt soms dus 10 minuten, want hij is behoorlijk koppig. Hoe lang duurt dit gemiddeld? Ik word hier best wel gefrustreerd door. Het is echt voor het eerst dat ik niet weet wat ik moet doen

VRIEND

17 dagen geleden

Reactie op Lapjesendraadjes

Ik word hier voor het eerst in 3 jaar gek! De kleine man (net 3) wil niet m ...
Hier ook nog steeds. Mijn man laat hem dan vaak bij ons in bed om vervolgens zelf in slaap te vallen... 😑 Als het nog vroeg is, mag hij van mij wel bij ons op bed (in slaap vallen of tenminste proberen), maar als het al laat is, zet ik hem gewoon in zijn eigen bedje en probeer ik hem in een positieve mindset te krijgen door meerdere keren aan te kondigen dat hij straks naar zijn eigen bedje gaat, hem te laten helpen in zijn knuffels overbrengen naar zijn bed en zijn auto's naar (hun) bed te brengen, op het einde van het verhaaltje (op ons bed of liever op zijn eigen kamer, nog liever in zijn eigen bed) te laten weten dat hij nu in zijn eigen bed gaat. Veel knuffelen en tijd geven om te wennen aan het idee. Tijdens het kletsen met hem in zijn bed steeds de deur iets verder dicht doen (donkerder maken) en als hij moe wordt, wachten tot hij in slaap valt. Als dat niet (snel genoeg) komt, zeggen dat ik even ga (tanden poetsen, opruimen, was doen) en zo weer terug ben. Dit meerdere keren doen tot hij slaapt.

13 dagen geleden

Reactie op Hepziba

Hier ook nog steeds. Mijn man laat hem dan vaak bij ons in bed om vervolgen ...
Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben! Ik herken het verhaal van het zelf in slaap vallen ook hahaha Hier is langzamerhand een lichtpuntje te zien, dat komt op het juiste moment want ik begon er een beetje doorheen te zitten haha. Gisteren wilde hij ineens in zijn bedje liggen! 2x een periode van 10 minuten. En ik kon naar beneden! Uiteindelijk is hij in ons bed, maar zelfstandig (!) in slaap gevallen! Vanavond begon hij in zijn eigen bed (ik kon naar beneden!) en wilde na een half uur in het grote bed. We hebben gepraat over zelf een groot bed krijgen en zelf in slaap vallen, net als hiervoor. En ik kon hem weer achterlaten (met de belofte dat ik na een tijdje zou komen kijken) en hij sliep weer zelfstandig in! Ik zie licht aan het einde van de tunnel

13 dagen geleden

Reactie op Lapjesendraadjes

Ik word hier voor het eerst in 3 jaar gek! De kleine man (net 3) wil niet m ...
Misschien een peuterbedje? Dan heeft die zelf een "groot bed", dat hoort bij een grote jongen. ;-) wij hebben ook een periode gehad, maar wij hebben hem altijd gewoon terug gelegd in ze bed na troosten en uitgelegd dat die in ze eigen bedje moet slapen. Het was idd erg zwaar maar hij slaapt nu wel gewoon altijd nog in ze eigen bed. 🥹

13 dagen geleden

Reactie op Tutje

Misschien een peuterbedje? Dan heeft die zelf een "groot bed", dat hoort bi ...
Ja ik ben er gisteren voor het eerst over begonnen met hem. Dat we na de kerstvakantie misschien kunnen kijken naar een grote jongens bed. Hij wees gelijk aan waar het bed moest komen. Dus ik denk dat het moment inderdaad daar is! In de kerstvakantie gaan we naar een huisje. In de kamer waar we slapen is ruimte voor zijn campingbedje, maar staat ook een stapelbed. Dan kan hij kiezen waar hij wil slapen. Ik hoop dus in het (onderste) stapelbed en dat het goed gaat.

9 dagen geleden

Hier ook ineens is ze bang voor monsters. Ik zit er nu bij tot ze slaapt... nog tips hoe hiermee om te gaan?

2 dagen geleden

Ooooh wat fijn om te lezen dat ik niet alleen ben zeg 🫢 .. June is net 3 en bang voor monsters schaduwen etc. Schreeuwt moord en brand als ik haar naar bed wil brengen en komt er ook steeds uit tot dat ze zooo moe is en bijna neer valt 😣 Ze ligt elke nacht in ons bed tot wij zelf gaan slapen want haar kamer is ineens dood eng. Ook zijn we een week geleden gestopt met de speen.. maar uit wanhoop heb ik die net terug gegeven..

VRIEND

2 dagen geleden

Reactie op Miemsje

Hier ook ineens is ze bang voor monsters. Ik zit er nu bij tot ze slaapt.. ...
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-november-2021/monsters-XwkvXgm