11 Reacties
3 jaar geleden
Ik doe meestal een romper met korte mouwen, tweedelige pyama en dunne slaapzak aan. Ik kijk niet naar de TOG meer aangezien ik ook vaak het gevoel heb dat dit niet klopt.
Voor hij gaat slapen lezen we nog een verhaaltje en als hij een nieuwe set aan heeft dan voel ik na het verhaaltje even aan zijn nekje, als hij zweet dan gaat er iets uit, voelt hij niet lekker warm dan komt er wat bij.
Met de huidige slaapzak, romper korte mouwen en enkel shirt met lange mouwen (broekje dus niet) voelt hij lekker warm in zijn nekje en is niet bezweet in de ochtend dus lijkt me ideaal
3 jaar geleden
Er zijn ook echt te veel verschillende schema鈥檚 met ook allemaal andere afbeeldingen en temperatuuraanduidingen. Heel verwarrend!
Ik kijk bij het kopen van de slaapzak naar de TOG omdat ik inmiddels weet dat hij een 3.0 slaapzak aanmoet wanneer het buiten s鈥檔achts koeler is dan 14 graden. Dan koelt zijn kamertje ook snel af.
Maar dat weet ik door voor het slapen gaan en bij het wakker worden zijn nekje te voelen.
Ben van een 1.0 slaapzakje naar naar steeds dikker gegaan. Gelukkig had ik verschillende slaapzakken in huis 馃ぃ.
3 jaar geleden
Ik denk dat het heel erg verschilt per kind. Als ik naar de tog waardes kijk heeft mijn zoontje t soms juist koud of super warm.
Ik doe het op gevoel. Hij slaapt nu in een dikke slaapzak en romper zonder mouwen. Het is ook.maar.18 graden op zijn kamer.
Hiervoor had ik een dunnere slaapzak met n pyjama broek en romper zou volgens de tog waarde goed moeten zijn maar het ventje had het ijskoud smorgens.
3 jaar geleden
Reactie op Merelltje
Ik vind t ook lastig!
De winterslaapzak 2.0 tog zweet ze in, met alleen e ...
Tussen 2.0 en 0,5 zit toch nog heel wat verschil..
Misschien een 1,5 of 1 proberen?
Ik doe het zelf deels op gevoel..
ik volg de tog-schema鈥檚 aardig, maar voel daarnaast of ze lekker warm is of koud of heet.. aan de hand daarvan pas ik het aan
3 jaar geleden
Ik vind het ook super lastig! En ik heb ook geen idee wat de temperatuur nu is op haar kamer. De babyfoon geeft een hele andere temperatuur aan dan een los thermometertje wat ik er ook heb staan. Dus daar heb ik al niets aan haha. Ik heb haar sinds deze week een romper met lange mouwen aangegeven, met een lang broekje en het winterdeel van de 4 seizoenenslaapzak van prenatal. Dus niet de binnenslaapzak erbij. En dan zonder mouwen. Ze voelt lekker aan en haar nekje ook dus ik denk dat het prima is!