25 Reacties

8 maanden geleden

Hier ook even geweest maar wij hebben hoe moeilijk ook nooit toegegeven. We gingen om de 10 minuten even kort naar hem toe even gerust stellen en weer weg. Hij werd steeds sneller stil. Vaak gebeurde het dan snachts weer en dan deden we precies het zelfde. Hier heeft het een week of 3 geduurd.

8 maanden geleden

Oef herkenbaar, lang leve de slaapregressies 😅 bij ons ook weer begonnen van de één op de andere dag en zou vooral doen wat goed voelt voor jullie en dat kan zelfs per dag wisselen 😊 maar hier ook overstuur en met dikke tranen.. Bij onze dochter werkt het goed als we er gewoon zijn. Dus erbij blijven en over d'r rug aaien tot ze slaapt, of even eruit en zwaaien naar de maan en eenmaal gekalmeerd weer terug. Soms komt ze tussenin omdat we er niet altijd zin in hebben om 's nachts heen en weer te lopen 😬 Wij hebben dus niet echt een standaard aanpak, meer wat werkt op dat moment is prima omdat we weten dat het na een regressie van de één op de andere dag weer over is dus is (bij ons dan) altijd een periode van 2 a 3 weken geweest en dan keert de rust weer terug. Succes en lekker een taartje kopen als hij weer voorbij is om het te vieren haha 😋

8 maanden geleden

Reactie op Mamaatje1990

Oef herkenbaar, lang leve de slaapregressies 😅 bij ons ook weer begonnen v ...
Nou idd lang leve de regressies 😂 Wij hebben dezelfde aanpak als jullie. We bekijken ook per dag maar en tussen ons is vinden we stiekem ook nog wel lekker 😊plus ze slaapt dan als een roos. We wachten de weken weer af en op naar de taart!!! 😉 Jullie ook succes.

8 maanden geleden

Pff gelukkig dus niet de enige 😅 hier ook ineens drama savonds bij het verlaten van de slaapkamer. Normaal nooit problemen, nu klamt ze zich helemaal aan ons vast. We wachten soms even en gaan dan weer terug om te troosten. We knuffelen en soms valt ze dan bij ons in slaap of we gaan nu eventjes naast haar liggen en wachten tot ze in slaap valt. De kamer verlaten en laten schreeuwen voor 2 uren voelt ook weer niet goed.. maar dit is wel echt slopend 😔

8 maanden geleden

Reactie op JeNi88

Nou idd lang leve de regressies 😂 Wij hebben dezelfde aanpak als jullie. W ...
Hihi nou heerlijk toch ❤️ thanks! Jullie ook! 🎂

8 maanden geleden

Reactie op Mamaatje1990

Oef herkenbaar, lang leve de slaapregressies 😅 bij ons ook weer begonnen v ...
Vindt dit zo een fijne reactie! En goed idee die taart 🥰

8 maanden geleden

Bedankt hiervoor! Herkenning is zo fijn. Hier ook helemaal drama. Meneer haalt ook alles uit de kast om maar niet te slapen: fles, knuffelen, leeuw (boekje voorlezen), luier, slapen, liggen - alles roept hij tussen zijn gekrijs en tranen door in de hoop dat we toegeven. Wij laten hem max 10m huilen en gaan dan weer naar hem toe. Spreken hem rustig maar stevig toe dat het nu tijd is om te slapen. Na +/- 45m slaapt hij. Hij is inmiddels ook een paar keer na 2 a 3u helemaal hysterisch wakker geworden, niks hielp en hij kon dan ook wel 30-60m het uitschreeuwen. Wij denken een nachtmerrie want dit gehuil is echt heel anders dan normaal, hij is echt overstuur! Inmiddels staat er een nachtlampje op zijn kamer in de hoop dat dit gaat helpen. Anderen dit ook meegemaakt?

8 maanden geleden

Hoi mama’s. Hoe gaat het nu bij jullie? Wij hebben onze peuter nu sinds twee dagen bij ons in bed en slaapt als een roos. Afgelopen weekend hebben we haar in haar eigen bed gelaten maar ze werd steeds hysterischer en huilen en gillen. Alsof er pure paniek is. We kennen haar zo niet en we hadden aardig slaap te kort dus besloten we dat ze bij ons in bed slaapt om allemaal rust te krijgen. Ik twijfel of het peuter gedrag is (mijn vriend denkt dat ze ons uitprobeert) en ik weet het even niet. Ik denk puur de sprong omdat ze zo groeit in ontwikkeling ineens qua woorden enz. Zo hysterisch huilen, nat van zweet, schor er van worden vind ik ook nogal pittig. Maar wij willen ons bed ook wel weer terug. Hoor graag hoe jullie er nu voor staan 🌸?

VRIEND

8 maanden geleden

Bij ons sliep het jochie al een paar maanden bij ons in bed. Plan was om hem na de feestdagen (en het afbouwen van de nachtvoedingen) weer aan zijn eigen bedje te laten wennen, maar afgelopen week hebben we 4 nachten gehad waarop hij echt helemaal overstuur raakte van het weigeren van de bv of gewoon van 4 tot 7 klaarwakker was en aan het babbelen, wilde opstaan of filmpjes wilde kijken... Denk dat hij ook deze slaapt regressie te pakken heeft (hij is van 10-11-2021). Afgelopen nacht ging weer beter. Plan is nu om, zodra de kerstboom weer weg is, hem steeds iets langer in zijn eigen bed te laten liggen tot hij niet meer huilt om eruit gehaald te worden. Denk ik. Ben ook nog op zoek naar meer tips...

8 maanden geleden

Reactie op Hepziba

Bij ons sliep het jochie al een paar maanden bij ons in bed. Plan was om he ...
Hebben jullie zijn bed in jullie kamer staan? Wat bij mij werkte was zijn bed naast mijn kant van het bed zetten en in het begin liet ik hem bij ons in bed in slaap vallen en daarna tilde ik hem over naar zn eigen bedje zodra hij diep genoeg sliep. En als hij dan in de nacht wakker werd of begon te huilen kon ik hem gewoon troosten in zn eigen bed. Legde ik gewoon mn handje bij hem dat hij me kon voelen en daar werd hij vaak wel weer rustig van. En soms wou hij om 4 of 5 uur echt niet meer in zn eigen bed maar dan liet ik hem die laatste paar uurtjes bij ons slapen.

8 maanden geleden

Reactie op Emma1205

Hebben jullie zijn bed in jullie kamer staan? Wat bij mij werkte was zijn b ...
Zo doen wij het ook. Hebben 2 ledikanten, 1 op onze slaapkamer en 1 op onze dochter haar kamer. Maar die laatste wordt nooit gebruikt 😂

8 maanden geleden

Hier is het nog steeds moeilijk in slaap vallen, de strijd duurt nog steeds 45m. Maar ineens 2 ochtenden achter elkaar tot 7.15u uitgeslapen! Normaal 6u wakker dus wij klagen absoluuuut niet 🙌🏻

8 maanden geleden

Bij ons ook sinds 2 weken drama met slapen terwijl hij net eindelijk doorsliep.. in slaap vallen verschilt per dag, ene keer zelf andere keer in mijn bijzijn. S'nachts weer vaak overstuur wakker en naar ons bed willen dan slaapt hij de hele nacht als een roosje tot 8.00. Nu bij oma en op het kdv zijn middagslaapje ook geweigerd. Thuis tot nu toe nog wel geslapen in de middag. Ik ben benieuwd hoelang deze regressie duurt. Ik ben zwanger en zooo moe, en alleen ik mag hem troosten🙈

8 maanden geleden

Reactie op SA2021

Bij ons ook sinds 2 weken drama met slapen terwijl hij net eindelijk doorsl ...
Ik lees net je bericht en hier idem dito. Papa mag niet komen anders brult hij alles bij elkaar. Ik ben niet zwanger, maar die vermoeidheid hakt er wel weer in. Ooit lachen we er om, maar soms kan ik letterlijk janken van frustratie.

8 maanden geleden

Wij hebben gister contact gehad met een slaapcoach. Wij waren ook zoooo moe van het niet slapen in haar eigen bed, gillen, overstuur in combinatie met een baby van 11wk. Wij kregen het advies haar niet meer in ons bed te doen. Aangezien ze altijd sliep op haar eigen kamer dus het wel kan. Ze vond onze omschrijving op de peuter puber lijken. Zij bepaalt nu dmv krijsen en gek doen omdat wij erop reageren en het zielig vinden. Haar advies: terug in eigen bed met de oude bed rituelen. Geen dialoog aan gaan maar zeggen dat ze weer op haar eigen kamer mag gaan slapen, als ze huilt elke 5 min heen en de zin herhalen. Tot resultaat.. ze sliep vannacht na 2 wk weer in haar eigen bed en huilde maar een half uur… Duidelijkheid en consequentie is de key zei ze. Had vanmorgen een vrolijk uitgeslapen peuter (700 u wakker ipv 5uur). Voor iedereen natuurlijk persoonlijk de aanpak. Doe vooral wat goed voelt hè!

VRIEND

8 maanden geleden

Reactie op Emma1205

Hebben jullie zijn bed in jullie kamer staan? Wat bij mij werkte was zijn b ...
Zijn bed is te groot voor naast ons bed. Maar dit is wel hoe wij het hiervoor deden. In ons bed in slaap voeden en daarna in zijn eigen bedje leggen. Maar de laatste keren dat ik dat probeerde, werd hij direct wakker, huilen en roepen dat hij mee wilde met ons. Ik zit erover te denken om hem nu maar in slaap te gaan voeden in zijn kamer, maar kijken of dat werkt. Anders gewoon in onze kamer. Kijken hoe snel hij wakker wordt zodra ik hem neerleg...

VRIEND

8 maanden geleden

Reactie op JeNi88

Wij hebben gister contact gehad met een slaapcoach. Wij waren ook zoooo moe ...
Knap gedaan! Ik kan niet laten huilen en gillen zonder erbij te willen zijn, maar ga al proberen om dan consequent te zijn dat hij steeds iets langer in zijn eigen bed blijft. Bedankt voor de tips!

8 maanden geleden

Reactie op Hepziba

Knap gedaan! Ik kan niet laten huilen en gillen zonder erbij te willen zij ...
Snap ik helemaal! Wat word je er onrustig en verdrietig van hé als moeder. Succes! Hopelijk keert de rust voor hem en jullie snel terug.

8 maanden geleden

Reactie op JeNi88

Wij hebben gister contact gehad met een slaapcoach. Wij waren ook zoooo moe ...
Wij hebben dit ook gehad en hebben dezelfde aanpak gedaan met goed succes na een week volhouden. Het werd elke dag al ietsje beter, maar nu is het gewoon zoals vanouds weer. Dus houd vol mama's!

7 maanden geleden

Reactie op JeNi88

Wij hebben gister contact gehad met een slaapcoach. Wij waren ook zoooo moe ...
hoe gaat het nu bij jullie??