5 Reacties
één jaar geleden
In de avond leggen we haar eerder weg natuurlijk (rond 19:30) maar nog geen succes. We laten haar alleen, ook huilen. Geprobeerd erbij te zijn totdat ze in slaap valt.
Ze is dan vaak erg verdrietig, tot aan brullen toe.
één jaar geleden
Ik denk dat je je nu wil focussen op de oververmoeidheid eruit denk ik?
Ik ken jouw kindje niet, maar mijn knul heeft een wakkertijd van 4-5uur.
06.30u wakker —> 11.30/12.00u in bed en slapen
Na t slaapje, bijvoorbeeld tot 14.00u is dan tussen 18.30u en 19.00 in bed en slapen
Mijn knul wordt tussen 07.00-08.00u wakker en gaat 12.15u naar boven zodat hij om 12.30u slaapt. Dan om
14.30u wakker en om 19.00u weer in bed. Maar 12.30u naar bed zou ik te laat vinden als hij om 06.00u wakker is
Ik maak hem eigenlijk nooit wakker, uiteraard wel als hij om 16.00u in slaap zou vallen🙈
Ik weet niet hoe je kindje is als ze om 11.30u in bed zou liggen, maar zolang ze niet huilt zou ik haar lekker laten rusten, voor mijn part 2uur lang zolang ze het niet erg vindt. Misschien valt ze na een half uurtje wel in slaap?
Hier werkt in ieder geval echt ‘slapen doet slapen’
VRIEND
één jaar geleden
Misschien slecht, maar helpen in slaap te vallen.
Leuke dingen met haar doen, lekker laten eten, erop uit gaan.
Zodra je ziet dat ze inzakt, fles of voeding geven, of knuffelen en in slaap wiegen, of onderweg lekker in slaap laten vallen.
Die van ons brengen we 's avonds altijd rond 22 uur naar boven. Eerder valt hij vaak niet in slaap, ookal breng je hem vroeg naar bed. Na het eten kijken we nog even tv en de kleine kijkt mee/speelt/eet of drinkt nog wat en gaat dan aan de borst. Kinder bedtijd is iets dat ze alleen in Nederland en Duitsland doen, had ik toevallig gisteren gelezen. De rest van de wereld brengt ze naar bed zodra ze moe zijn.
Wat je nu omschrijft is bijna ons dagelijkse ritme. Alleen het middagdutje wordt meestal eerder ingezet, vaak ergens tussen 12 en 16 uur.
één jaar geleden
Reactie op Sanniej
Hoe is t nu?
Het gaat weer beter! Ik heb echt vast gehouden aan een bed ritueel en aan de wakkertijden. Ik heb daarbij ook heel erg gelet op de eerste signalen van moeheid die ze laat zien.
Slapen doet inderdaad echt slapen nu.
Ze wordt ‘s ochtend om 8 uur wakker ipv 5/6 uur. In de middag gaat ze weer makkelijk naar bed en slaapt ze 2 uur. ‘S avonds lukt het nog niet helemaal om zelfstandig te slapen maar dat vind ik prima. Ik heb namelijk het idee dat ze soms bang is in het donker. Ik blijf dan op de stoel in de kamer zitten tot ze slaapt.