11 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook dochter van 2.5 jaar. Naar bed gaan is ineens zieke drama, middagslaapje weigert ze 9 vd 10 keer. Vannacht om 01 ook krijsend wakker en schreeuwen. Lijkt een soort night terror ofzo ik gok van de oververmoeidheid. Ze is gewoon te koppig om 's middags haar rust te pakken en te gaan slapen. Ik denk dat het er even bij hoort helaas....

3 maanden geleden

Bij ons hetzelfde! S'avonds met naar bed gaan 10 smoesjes en niet kunnen/ willen slapen. S'ochtends super vroeg wakker +-5.30. Gelukkig nog wel een middag slaapje hier!

3 maanden geleden

Ik kwam hier om dit ook te posten 🫣 Hier kan meneer sinds een week uit z’n bed klimmen en sinds een paar dagen is het in de nachten ook weer bal. Hij wil niet slapen, wordt krijsend wakker en wil niet meer slapen. Ook slaapt hij vervolgens maar tot 5.30 waardoor hij gedurende de dag ook niet te genieten is 😅 Ik had al zo’n slaapwekker gekocht en hoopte deze te introduceren terwijl hij nog in z’n ledikant kon maar nu wekt whet alleen maar frustratie en woede op. Onze tactiek is om toch maar voor zoveel mogelijk slaap te zorgen, dan maar met hulp. Ik denk ook maar naar groter bedje en dan hem helemaal meenemen hierin. Ook denk ik dat we de middagsut gaan inkorten. Hij kan nu thuis gerust nog 2,5 / 3 uur slapen en ik denk dat dat ook de nachten verstoort.

3 maanden geleden

Reactie op taartjes1234

Ik kwam hier om dit ook te posten 🫣 Hier kan meneer sinds een week uit z’ ...
En succes allemaal! 💪🏻💪🏻

3 maanden geleden

Wow hier ook exact het zelfde! Zoontje 2,5 jaar nachten krijsend wakker minimaal 1 Max 2 uurtjes. Eindigde ook steeds bij ons in bed. Klimt uit zn ledikant. En wordt 05:00 wakker 😵‍💫 Hij doet nog een dutje smiddags 1-1,5u. Ik lees veel dat het tijd is om het dutje te skippen. Bij deze symptomen, maar ben daar zo niet klaar voor. 😅 We gaan over 1,5 week op vakantie daar gaan we de middag dutjes skippen en als we terug zijn een peuter bed aanschaffen. Ben zo benieuwd naar verhalen dat het middag dutje skippen helpt met de nacht rust.

VRIEND

3 maanden geleden

Joining the club want OMG!!! Ons jochie slaapt nu een maand weer op zijn eigen kamer in zijn eigen bedje. Hij was gisteravond beneden in slaap gevallen en toen we 's avonds naar boven gingen, werd hij wakker. Dus wassen, pyjama aan, bv, tanden poetsen en nog even lekker soezen bij papa in het grote bed, voor ik zijn slaapzak aantrek en hem meesleep naar zijn eigen bed. Hij gaf, zoals iedere avond, aan dat hij in het grote bed wilde, niet in zijn eigen bedje. Vanavond kwam erbij dat hij ook niet wilde slapen en dat werd heeeeel duidelijk. Ik had nog even met hem geknuffeld op de stoel, maar hij was onrustig en moet uiteindelijk toch echt naar bed. Huilen, schreeuwen, gillen, brullen. Aaien wilde hij niet, liedjes hielpen niet. Maar als ik hem weer oppak, krijgt hij hoop. Ben uiteindelijk naast zijn bedje blijven zitten terwijl hij brulde en tierde, en heb af en toe zijn neusje afgeveegd en water gegeven als hij daarom vroeg. Van half 1 tot half 3. Toen zakte hij eindelijk een beetje in, ging hij eindelijk op mijn instructie liggen, en toen hij uiterlijk sliep, ben ik de kamer uit gegaan. Nog nooit zoiets met hem meegemaakt. Wat moet je dan??? Het ging echt een maand al best aardig. En dan dit. Ik heb hem nog nooit zo hard zo lang laten huilen, maar heb hem wel steeds laten weten dat ik naast hem zat. Zo heftig...

VRIEND

3 maanden geleden

Vannacht hem laten spelen met zijn nachtlampje en uiteindelijk met lampje en al in bed gelegd. (Zo'n zacht uitje) Hij moest en zou aan blijven, dus ik had afgesproken dat ik dat lampje bij hem in bed zou laten voor de nacht. Dat vond hij fijn, maar ondanks dat hij aangaf te gaan slapen (tevreden, omringd door tig enorme knuffels, met dat lampje aan (heb het toch even uitgezet, hij werd BOOS!)) voelt het toch zo fout om de kamer uit te gaan met het licht aan en zoveel knuffels in zijn bed. Ik was echt bang dat hij met dat licht nooit in slaap zou vallen en de nacht spelend door zou brengen. Maar niet volgens de babyfoon. Ben 8 minuten later weer naar binnen gesneakt om de grootste beer weer uit bed te vissen en dat lampje uit te zetten. Bij lag lekker te slapen, aan de houding te zien niet lang na mijn vorige vertrek. Hij is nog nooit met zo weinig hulp van mij in slaap gevallen. Misschien is de mijne een nachtlampje typetje?

één maand geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier ging het even goed en nu is het weer raak. Ben er zo zat van 😫 maar het is ook zielig voor haar..

één maand geleden

Hier ook. Pfff… het ging weken goed, sinds we terug zijn van de vakantie ongeveer is het weer begonnen. Dit maal nu ook zelfs naar bed brengen. Ik zit nu weer naast ‘m, terwijl hij in z’n bed staat en zich uit loopt te sloven. Hij moet binnenkort naar een peuterbedje, slaapt nu nog in een ledikant. Maar als hij echt pislink is gooit hij z’n benen met slaapzak en al over de rand. Met andere woorden, je kan geen kant op voor het geval hij er uit valt. Heel intens. What to do?!

VRIEND

één maand geleden

Reactie op bonjour

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier ging het even goed en nu is het weer raak. ...
Hier inmiddels alles weer hersteld. Hij valt inmiddels zelfs zelfstandig in slaap zonder dat ik op zijn kamer hoef te blijven. Wordt ook weer om 6 uur wakker voor zijn melk. Ik ben tevreden. Duimen dat de terugval hier uitblijft.

één maand geleden

Hoelang heeft dit bij jullie geduurd? Hier is het ineens sinds een paar weken niet perse met naar bed gaan een probleem maar de ochtende🙊 mijn zoontje word ineens elke dat tussen half 6 en 6 uur wakker wat wij echt niet van hem gewent zijn en ik vind dit veel te vroeg om de dag te beginnen. Hij gaat standaard rond 7/half 8 naar bed maar zelfs zoals gister dat we op visite waren en hij uiteindelijk pas half 10 sliep en maar een uurtje slaapt in de middag staat hij om 6 uur naast me bed met het gevolg dat hele dag een peuter die overal om huilt en niet luisterd door de vermoeidheid maar langer slapen doet hij niet... We hebben al een slaapwekker die voorheen echt geweldig werkte maar ineens niks meer doet en heb ook al met een belletje gewerkt die af gaat als hij uit bed mag maat hij staat toch gewoon naast me bed. Bij me nemen in bed werkt ook niet want hij gaat lopen spelen. Ik ben zelf zwanger enheb me rust echt nog even nodig maar ga hier zo slecht op!