7 Reacties

8 maanden geleden

Rond 2 jaar heb je ook weer een slaapregressie. Dat zou het ook kunnen zijn

8 maanden geleden

Ik heb toevallig ook een zoontje van 2 jaar en had begin december tot nu toe best last van de drukte die dus allemaal is geweest (zijn verjaardag, geboorte broertje, sinterklaas op kdv en dan nog kerst en oud en nieuw) het is natuurlijk een hele drukke periode waar kinderen dus last van kunnen hebben. Slaapregressie speelt ook rond deze leeftijd maar houd je gewoon aan het avondritueel wat je normaal altijd doet en het gaat uiteindelijk vanzelf over… (kan wel een paar dagen tot aantal weken duren)

8 maanden geleden

Niet echt dat het met oud en nieuw te maken heeft. Maar mijn dochter wordt ook vaak in de avond wakker. Met oud en nieuw heeft madam gewoon geslapen vanaf 20.30 tot 10.00. Haar ritme is wel door de war en merkte wel veel spanning door kerstdrukte. Vandaag had ze een middagdutje bij de kdv van bijna drie uur en pas 21.45 viel ze in slaap. Dit gaat eigenlijk zo 6 maanden bij ons. Wat bij ons werkt is middagslaapje inkorten ( vaak slaat ze deze over, want bv in het weekend wordt ze tussen 09.00-10.00 wakker) en heel veel active dingen doen. Bv door huis heen rennen, verstoppen, tikkertje doen, springen en bij goed weer maken we altijd na het eten een wandeling plus speeltuin. Heel belangrijk tot rust komen voor het slapen gaan. Dus tekenen, lezen of puzzelen.

8 maanden geleden

Wij hebben hier sinds kerst hetzelfde. Helemaal overstuur wanneer ze in haar eigen ledikant moet. Zo overstuur en gillen. We schrokken ervan. Ik denk een combinatie van december drukte, geboorte zusje, Slaapregressie. Het is erg pittig! We hebben haar nu bij ons in bed en slaapt daar makkelijk in zonder huilen. Natuurlijk is dit niet ideaal. Maar met een baby van 10 weken erbij en onze eigen nachtrust hebben wij voor deze makkelijkste weg gekozen. Mijn gevoel zegt nu ook dat ze liever een groter bed heeft ipv het ledikant. Dus wij hebben een peuterbedje besteld en gaan hier speels gewijs mee om zodra die er is. Hopen dat ze zich daardoor niet zo opgelosten voelt en door de regressie heen helpt.

8 maanden geleden

Hij heeft normaal geen problemen met slapen. Slaapt altijd van 1930 tot 0800, wordt bijna nooit wakker. Dit is wel andere koek. Wij hebben ook te maken gehad met slaapregressie maar dat was anders dan dit. Het is pure paniek, schreeuwen, gillen. Is dat normaal bij een slaapregressie?

8 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ik vind het mega zielig, maar laat haar 5 min huilen (slaap methode) en daarna even een knuffel en zeg ik mama is bij jou, lekker slapen lieverd. Ze is dan erg verdrietig, maar ik merk dat er verder de hele dag niks aan de hand is. Wij zijn ook al 2 weken vrij (ikzelf 3 weken) dus misschien dat ze daarom ook graag bij me is.. vorig jaar rond deze periode hetzelfde gehad. Toen ging het van kwaad tot erger dus vandaar dat we wel een beetje consequent zijn in aanhouden van ons slaapritueel. Ik hoef telkens maar 1x of niet terug te gaan naar haar.