8 Reacties

3 maanden geleden

Ja lastig als gastouder ken ik beide kanten, kindjes die echt niet meer willen slapen binnen de opvang en kindjes die thuis niet meer slaoen maar binnen de opvang er juist wel nood aan hebben... Slaap is bij een kind niet af te dwingen en het word natuurlijk heel lastig als ze alle kindjes wakker gaat houden... Is het niet mogelijk om in overleg te gaan om haar eventjeel wat eerder naar bedje te brengen en te kijken wat er dan gebeurd? Of ze wel of niet gaat slaoen zonder dat ze dus de anderen wakker kan houden?

3 maanden geleden

Ik weet niet hoe oud je dochter nu is. Als ze net in dat overgangs moment zit, is het even zoeken. Maar je zou ook kunnen vragen of ze haar op een strecher of matras op de groep laten rusten. Dan heeft ze toch een rustmoment, al ligt ze maar 30/45 min. Als ze niet in slaap valt, heeft ze toch ff ontprikkelt. Je zou ook kunnen overwegen om haar iets eerder op te halen, zodat ze kan ontprikkelen voor het eten.

3 maanden geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang en soms is dit bij ons echt een lastig dingetje.. want vaak heb je beperkt ruimte qua slaapkamer en/of slaapplekken. Als bij ons iemand de hele slaapkamer wakker houdt dan ga ik er eerst een paar keer heen, maar blijft het zo dan gaat diegene er wel uit. Want heb dan liever dat de rest wel slaapt. Je zou even aan de leidsters kunnen vragen wat de eventuele opties zijn qua slapen. Misschien een andere slaapkamer of ietsjes later naar bed.

3 maanden geleden

Reactie op MommyOfOne21

Ik werk zelf in de kinderopvang en soms is dit bij ons echt een lastig ding ...
Ja ze hadden gevraagd als die der af mocht maar vind het lastig omdat ze hem na mijn idee nog echt nodig heeft dus ze zouden haar later na bed brengen of op een stretcher neerleggen om toch te kunnen rusten dat is 1 week gebeurd en sinds deze doen ze dat ook niet en vragen ze het aan der of ze wilt slapen ze gaat echt geen ja zeggen want ze vind alles veel te gezellig

3 maanden geleden

Reactie op Mama_van_J.M.

Ja ze hadden gevraagd als die der af mocht maar vind het lastig omdat ze he ...
Ik zou hier wel samen over ingesprek gaan. Misschien kun je voorstellen dat ze de keuze kan krijgen tussen slaapkamer of strecher, masr dat er wel gerust moet worden.

3 maanden geleden

Hier stoppen ze alle kindjes tot 4 jaar nog in bed om te rusten dacht ik… Als ze dan na een kwartiertje niet slapen, dan mogen ze eruit dacht ik (en misschien als ze echt nooit gaan slapen, dat ze ook niet meer hoeven, maar zo hebben ze het ons verteld toen ze op de peutergroep begon)

3 maanden geleden

Reactie op Mama_van_J.M.

Ja ze hadden gevraagd als die der af mocht maar vind het lastig omdat ze he ...
Dan ik echt even met ze het gesprek aan gaan omdat je zelf merkt dat ze het slaapje nog wel nodig is. Hopelijk kunnen ze met je meedenken🤞🏼