28 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Gietertje
19 uur is toch niet vroeg?
Vind ik best normaal..
Onze dochter gaat meesta ...
En toch, als onze knul een keer alleen z’n ochtend dutje doet en z’n middag dutje weigert, dan breng ik hem om 18.15u naar bed en slaapt hij soms langer uit dan als ik hem later naar bed zou brengen.
Denk dat key vooral is om te voorkomen dat ze oververmoeid raken
één jaar geleden
Reactie op MommySss
Hi, als jeje kind zo vroeg naar bed doet dan is het wel logisch dat ze zo v ...
Volgens mij is 19:00 uur juist de gangbare tijd om naar bed te gaan voor kindjes, vooral van deze leeftijd. Mijn zoontje is altijd tussen 06:00 en 07:00 wakker, en red het soms niet eens tot 19:00. Begin vaak rond 18:30 aan het bedtijd ritueel en uiterlijk 19:00 ligt hij te slapen. Heeft hij ook echt nodig. Soms is hij zo moe aan het eind vd dag dat hij om 18:30 al slaapt, maar doet nog steeds 2 dutjes overdag dus is niet oververmoeid. Wel eens gebeurd om hem later op bed te leggen als we uit huis waren geweest maar dan werd ie evenvroeg wakker en mistte alleen 1-3 uur slaap dus geen succes hier
één jaar geleden
Reactie op SE1997
Volgens mij is 19:00 uur juist de gangbare tijd om naar bed te gaan voor ki ...
Hier precies hetzelfde. 19uur is echt een mooie tijd om naar bed te gaan voor deze leeftijd..
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde. 19uur is echt een mooie tijd om naar bed te gaan vo ...
Ja vind ik wel! Doet je kindje dutjes overdag? Ik laat de mijne niet eerder dan 09:30 een ochtenddutje doen en het liefst niet langer dan 30 min zodat hij het niet als verlenging van de nacht gaat zien. Hierdoor is hij ‘s ochtends iets langer gaan uitslapen, want hiervoor kon hij gewoon van 9-12 bijslapen 🤣. Middagdutje laat ik hem wel altijd lekker slapen, minimaal 1,5 en maximaal 2,5 uur
één jaar geleden
Reactie op SE1997
Ja vind ik wel! Doet je kindje dutjes overdag? Ik laat de mijne niet eerder ...
Oh dit is een goede tip. Ik moet gewoon z'n ochtend dutje inkorten. Dankjewel!! Hij slaapr meestal in ochtend echt lang.. nu ook al van 945u..
één jaar geleden
Oh dit is een goede tip. Ik moet gewoon z'n ochtend dutje inkorten. Dankjew ...
Ja zou echt goed kunnen. Mijn zoontje had niet de behoefte om “uit” te slapen omdat hij al heel snel weer een aantal uur kon inhalen. Rond deze leeftijd moet de focus meer liggen op nachtslaap dan dutjes. Ik volg hierbij de routines van snuggles en dreams en die werken hier goed. Probeer eens het ochtenddutje in te korten tot max 30 minuten en dan het middagdutje ongeveer 3 uur later te laten plaatsvinden. Zou het dan wel een paar dagen tot een week aanhouden zodat je goed kan zien of het verschil gaat uitmaken voor de nachten! 🥰
één jaar geleden
Reactie op SE1997
Ja zou echt goed kunnen. Mijn zoontje had niet de behoefte om “uit” te slap ...
Super thanks voor je tips! Ga het vanaf vrijdag proberen. Morgen dagje opvang..