3 Reacties

één jaar geleden

Ik heb geen tips aangezien ik hetzelfde voor heb, maar als hij hier écht niks van zijn eten wil (en dat gebeurt de laatste tijd best vaak) dan durf ik hem gewoon een fles melk geven. Hij geraakt mega overstuur als ik hem laat zitten in zijn eetstoel met zijn bord voor zich (hij wil dan ook als hij iets eet, alleen zelf eten absoluut niet gevoederd worden)

één jaar geleden

Hier inmiddels ongeveer het zelfde, tenzij we pasta voorschotelen 🙃 Ze was een hele goede eter, maar na dr ooronsteking met kerst is het bal. We doen nu om de dag pasta, en de andere dag iets anders. Als ze niet eet: prima, maar jammer. We halen niet iets anders uit de kast. Wel krijgt ze altijd een toetje (vruchtenyoghurt), en als ze slecht heeft gegeten net ietsje meer 😉. En altijd nog een fles voor het slapen. Hier is het motto echt: wij bepalen wát je eet, het kind bepaald hoeveel 💁‍♀️ en dat is soms bar weinig 😉

één jaar geleden

Het is niet te streng. Consequent en duidelijk blijven over welk gedrag je verwacht. Ons zoontje (14 maanden) eet ook wel eens een week geen avondeten. Gewoon nul, geen potje, geen aardappelpuree, geen pasta, geen brood. De oorzaak is elke keer anders (tandjes, moe, geen honger, ziek) maar het resultaat is hetzelfde. De eerste keer heb ik wel andere dingen geprobeerd, nu niet meer. Hij gaat vanzelf wel weer eten. Hij eet overdag meestal prima, en hij krijgt nog voor het slapen gaan borstvoeding. De oplossing was anders afhankelijk van het probleem: wachten tot het overging, zelf stukjes geven om te pakken, het eten vanaf ons bord geven, simpelweg negeren (hapje aanbieden: "nee? Oké." zelf lekker verder eten), juist fijnmaken en met een lepel voeren of juist zelf laten prikken met een vork. 🤷 Experimenteer met tijd, bestek, stukjes of juist fijn, maar als wat je die dag voorschotelt niet bevalt: prima, eet hij een keer (een week) niets in de avond.