11 Reacties

3 jaar geleden

Hoelang heeft ze ze al? Kunnen ze er even uit? Anders zou ik hem even schoonmaken met kamille thee water paar keer per dag.

3 jaar geleden

Ik zou persoonlijk de oorbel er uit halen met het risico dat het dichtgroeit.. eerst de ontsteking behandelen! Heb zelf als kind gehad dat het hele achterkantje in mijn oorlel is gegroeid met een fikse ontsteking. Dit hebben ze er toen uit moeten snijden 😔 Je hebt voor volwassenen ook oorbellen met zo een plastic plaatje er nog langs. Weet niet of dit er ook voor baby's is. Anders is dat misschien nog een oplossing. Al zou ik het zelf dus helemaal eruit halen

3 jaar geleden

Ik ben net terug van de juwelier. Hij heeft ernaar gekeken en gaf aan dat het geen ontsteking is, maar dat het geïrriteerd is geraakt door het achterkantje. Hij raadde me aan om ringetjes in te doen bij haar ipv oorbellen met een sluiting aan de achterkant. Ik heb die direct gehaald en ingedaan bij haar. Deze komt inderdaad niet tegen dat plekje aan. Ik hoop dat het snel hersteld🥺🥺

3 jaar geleden

Fucidin zalf!

3 jaar geleden

Reactie op bornin2021

Ik ben net terug van de juwelier. Hij heeft ernaar gekeken en gaf aan dat h ...
Niet bang dat ze er met haar vingertje aan kan trekken?... of zit het ringetje heel dicht op de oor? Hopelijk hersteld het snel🍀 En misschien zoveel mogelijk met neerleggen op dr andere kant haar hoofdje leggen maarja ook lastig natuurlijk want ze beweegt wss net zo hard weer terug in dr slaap 🥲

3 jaar geleden

Zoveel mogelijk afblijven is mijn ervaring mijn wondjes/irritaties. Alleen dagelijks spoelen/afnemen met gekookt afgekoeld water dmv bijv een watje of wattenstaafje. Zou er zo min mogelijk op smeren, dat is bij volwassenen net zo. Eventueel wat betadine om te ontsmetten als je het idee hebt dat er viezigheid bij is gekomen. Hopelijk hersteld het gauw 🙏🏻

VRIEND

3 jaar geleden

Vaseline zodat het sneller geneest?

3 jaar geleden

Reactie op Merelltje

Zoveel mogelijk afblijven is mijn ervaring mijn wondjes/irritaties. Allee ...
Bij piercings wordt betadine afgeraden. Zout water werd mij aangeraden. (zeezout water)

3 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Vaseline zodat het sneller geneest?
Maar door vaseline blijft het 'vochtig' en kan er geen korstje oid ontstaan....

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Maar door vaseline blijft het 'vochtig' en kan er geen korstje oid ontstaan ...
Er lijkt al een korstje te zitten. Als je dat korstje vochtig houdt, gebeurd daaronder de genezing sneller. Het korstje dient alleen ter afsluiting.

3 jaar geleden

Vandaag zit er al een erg duidelijk korstje op. Is voor mij bevestiging dat het geneest gelukkig. Ik probeer het 2x per dag te desinfecteren met alcohol, maar ik merk dat haar huidje erg droog wordt daarvan. Ik ga toch wat vaseline proberen.. Bedankt voor alle tips lieve mama’s ❤️