14 Reacties

8 maanden geleden

Hoezo is hij er nog niet aan toe? Wellicht is dit een goed leermoment.. het zou af en toe wellicht knoeien worden maar anders leren ze het nooit?

8 maanden geleden

Ooh, dat komt wel goed hoor! Eerst kon mijn dochter ook niet normaal eten en nu eet ze met handen en lepel. Met de lepel gaat het heel erg goed tegenwoordig, tenzij ze gekke ideeën krijgt. Door te oefenen krijgen ze veel meer controle erover. In het begin, gaf ik ook brood erbij dan kon ze in de soep dippen.

8 maanden geleden

Hier eergisteren eigengemaakte broccoli soep met spekjes. Eerst met lepel, toen zat ie onder en z'n stoel ook. Toen zonder spekjes in een rietjesbeker, bleef een stukje vast zitten en toen was ie er klaar mee. Hij mocht uit de stoel en kwam toen mijn soepkom met 2 oren tegen en daar nog flink uit gedronken. Bij krijgt hier bijna altijd een rietjesbeker, maar die soepkom was alsof ie dat al een jaar deed🥰

8 maanden geleden

Ik doe er extra brood in in het begin. Nu eet hij zo soep met een lepel maar wel met veel knoeien

8 maanden geleden

Wij doen ook altijd wat extra brood in z’n soep, dan word het wat dikker en kan hij het (met veel knoeien) zelf eten 😅👍🏼 Wij doen altijd z’n knutselschort aan wanneer we iets eten waarvan we weten dat het een knoeiboel word 😅

8 maanden geleden

Volkoren soepstengels in stukjes breken en dan door de soep heen, is het makkelijker te lepelen. Werkt hier goed!

8 maanden geleden

Wij bieden soep in een open beker aan, zodat ze het kan 'drinken'.

8 maanden geleden

Ik kook vaak Koreaans voor mijn zoontje en daar zit meestal ook soep bij. Stukjes prikt hij er vaak met zijn vork uit, of als het niet snel genoeg gaat met zijn handen. Maar meestal drinkt hij eerst de soep. Die begint hij meestal met een lepel te eten. Dat kon hij al vrij snel. Maar het liefste pakt hij zijn kom met twee handen vast en drinkt hij het eruit. Hij krijgt het gewoon in zijn eigen kom, die is niet breekbaar. De eerste keer heb ik mijn zoontje geholpen met de kom naar zijn mond brengen, en hij had het gelijk door. Als je zoontje uit een beker kan drinken, kan hij ook uit een kom drinken. Stukjes die achterblijven in de kom kan hij gewoon met lepel eten.

8 maanden geleden

Juist een goede gelegenheid om lekker veel en vaak te oefenen toch? Ik zou het juist lekker aanbieden met een lepel, schort aan en eventueel vuilniszakken oid op de grond rond de stoel en oefenen maar! Zeker een wat dikkere soep zal misschien heel snel wel lukken.

8 maanden geleden

Mijn zoon pakt de kom en slurpt het er zo uit. Doet hij heel netjes zonder te knoeien. Als hij alle vocht op heeft eet hij de rest met een lepel

8 maanden geleden

Zie hier al veel mooie antwoorden. Hier nog een tip voor als je t gewoon gaat doen. Pak iets van een soort diepe maat lepel. Daar blijft de soep beter in zitten en hebben ze sneller succes met soep. Ipv zon ondiepe lepel.

8 maanden geleden

Duidelijk, ik ga het maar gewoon proberen. Ooit moeten ze het leren dus waarom niet nu beginnen 😅

8 maanden geleden

Wij doen altijd rijst in de soep, maakt het makkelijker te eten en vult ook goed!

8 maanden geleden

Ik doe soep altijd in een beker. Eerst lepelt onze dochter zelf daarna drinkt ze get. Alles zit er bij ons in. Stukjes groenten, vlees (gehakt) en vermicelli. Gaat prima, ze is er dol op! Ohja alvast; Mabrouk Ramadan 🌙⭐️