17 Reacties

één jaar geleden

Hier in 1 klap eraf, ik wou afbouwen door telkens een stukje van de speen af te knippen maar dat dulde ze niet haha, ze deed hem in keek moeilijk, pakte de speen keek ernaar en smeet hem boos weg. Dus cold turkey gestopt en waar ik strijd verwachtte ging het wonderbaarlijk goed in 1x, ze is nu al een aantal weken geheel speen vrij

één jaar geleden

Hier ook cold turkey gestopt! Toen hij ziek was heeft ie hem nog even terug gehad. En nu was ie zo slim om zijn fiepje tussen het bed en de muur te verstoppen, zodat hij hem zelf kon pakken en wij het niet meer zagen. Maar het is verder best goed gegaan, 2 avonden beetje huilen, maar al snel in de gaten dat we niet meer terug kwamen.

één jaar geleden

Hier is het alleen nog speen met slapen, zodra die 2.5 is willen we het eigenlijk aan sinterklaas cadeau geven ofzo. 😅 hij heeft altijd 1 speen in ze mond en in beide handen ook nog een speen. Dus dat is nu echt drama als we het afnemen aangezien die het niet goed begrijpt. 🥲

één jaar geleden

Onze dochter word binnenkort 2 jaar en grote zus en wil dan dat zij als grote zus haar speen aan de baby geeft. We zeggen het al tegen haar als voorbereiding. Ze heeft haar speen nu alleen met inslapen in en valt in de loop van de nacht vaak al uit haar mond. Nu is ze ziek en heeft ze dr speen ook wat meer. Ik hoop dat het straks goed gaat.

één jaar geleden

Hier ook in 1x gestopt ongeveer een halfjaar geleden. Ik heb een knuffellap gekocht van hetzelfde merk en stof als het speendoekje. Op een dag speen weggedaan en de knuffeldoek dichtbij het in bed gelegd

één jaar geleden

Hier geprobeerd in 1x te stoppen, maar dat was echt drama met inslapen. (Hij heeft hem alleen in bed) We kregen de tip van logopedist om dan steeds eruit te halen als hij sliep. Dit ging wel, maar even gestopt omdat er met de komst van een broertje genoeg veranderingen waren. We wachten nu tot hij iets ouder is en hopen dan dat we het uit kunnen leggen en dan wel in 1x te stoppen.

één jaar geleden

Hier kreeg ze m eigenlijk al een jaar alleen maar tijdens dutjes. Nu een aantal weken gestopt met de speen. De eerste dag topje van de speen er af in de avond. Ze deed m net zo mooi in dr mond eerst even ie mama bah. Heb er verder niet op gereageerd en bed ritueel t zelfde gedaan als altijd. Volgende dag in de middag nog een klein stukje er af geknipt zodat de helft van het bolletje er af was. De volgende dag was het drama in de avond. Ze had smiddags bij de opvang geslapen en dat ging goed. Maar thuis was echt drama in de avond nee mama nee niet speen speen bah stuk. Dus toen heb ik hem helemaal weg gehaald want ze was echt boos. Knuffeltje die er aan zat heb ik wel bij haar gelaten voor de geborgenheid. Die avond haar even in slaap geknuffeld want heel erg verdrietig. Daarna niet meer gegeven en toen was het ook gewoon goed. Ze heeft er nog een paar keer naar gevraagd maar t was ook oke als ik haar om knuffeltje gaf. Het duurde wel iets langer voor dat ze sliep maar niet verdrietig verder

één jaar geleden

Wij zijn 3 weken geleden gestopt. We hebben samen de speen in een potje met aarde gedaan en water gegeven (gewoon in de ochtend na het wakker worden). Alle opa’s en oma’s samen gebeld om te zeggen dat de speen pepernootjes worden. In de middag nog een keer water erbij. Ze vroeg met slapen wel “waar is speen nou?”. Dus vertelt dat er morgen pepernootjes uit de speen komen. De volgende ochtend riep ze wel meteen “pepernootjes”. Die uiteraard gegeven. En de hele week 1 pepernootje in de ochtend. Ze heeft er nog een keertje om gevraagd maar toen was het klaar. Ging erg goed en geen drama ☺️

één jaar geleden

Oke wat veel verhalen dat het zo goed ging!! Het lijkt alsof mn dochter merkt dat de spenen binnenkort weg gaan. Ze klampt zich er ineens super erg aan vast. Ze moeten mee uit bed naar beneden, en als ze er een ziet pakt ze hem meteen en wil ze niet meer afgeven. Terwijl normaal gesproken lagen de speentjes gewoon in bed en hoefde ze hem alleen met naar bed gaan. Mn zoontje is nu 3.5 maand. Ik denk dat we nog wachten tot hij 6 maanden is en dan voor zowel mn zoon als dochter ze wegnemen. Hoe en met wat voor ene verhaal omheen nog even bedenken..

één jaar geleden

Hier ook in een keer gestopt zonder voorbereiding. Ik denk dat de voorbereiding bij onze dochter het alleen maar meer een 'ding' was geworden. Anderhalve week nadat ze grote zus was geworden kreeg ik het hormonaal op mn heupen en wilde ik dat ze van de tut af ging vanwege haar tanden. Tutje weg zei ze meteen en ze had zelf bedacht dat de kraamhulp deze had meegenomen 🤣. Liva heeft er niet meer naar omgekeken. Ik voel me nog steeds schuldig dat ik op een moment dat er zoveel gebeurde in haar leven die tut afpakte. Lang leve de hormonen.

één jaar geleden

Wij zijn nu sinds 3 weken volledig gestopt, en ik moet zeggen dat het compleet probleemloos is gegaan (tot mijn grote verbazing, want onze diva was echt een speengek). Ik heb gewoon de puntje van de speen er af geknipt, zoals misschien vaker voorbij is gekomen, en toen riep ze een aantal keer dat de speen “bah” was, en ik er naar moest kijken maar ze wilde het toch hebben, na een tijdje steeds meer afgeknipt, tot er helemaal niks meer was, en nu ligt het wel bij haar in bed maar gebruikt ze het niet meer 😃

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Hier is het alleen nog speen met slapen, zodra die 2.5 is willen we het eig ...
Hier precies het zelfde! Hij wilt er een in zijn mond en een in zijn hand zodat hij hem tegen zijn neus kan doen🙊 wil er van af maar zie zo op tegen alle ellende ervan

één jaar geleden

Onze kleine meid had 3 speentjes in bed. Ze heeft er nu 2x één in haar schoen gedaan voor Sinterklaas en zijn pieten. Nog één te gaan, ik ben benieuwd of het lukt..

één jaar geleden

Reactie op Littlebutterfly

Hier precies het zelfde! Hij wilt er een in zijn mond en een in zijn hand z ...
Haha grappig.!! Ja ik zie er ook heel erg tegenop. 🥲🥲

één jaar geleden

Ik wacht even tot ze smiddags niet meer slaapt. Ben bang als ik de spenen wegneem dat ze niet meer gaat slapen overdag, wat ze nog wel erg nodig heeft. Gok dat dit niet heel lang meer duurt. Ook las ik dat ze bij 2,5 jaar beter in staat zijn om om te gaan met veranderingen zoals dit. Ze heeft ze wel alleen in bed. Maar ook 3. 1 in dr mond en in elk handje 1, die duwt ze in haar ogen zodat ze dicht vallen, en zo valt mevrouw in slaap 🤣