15 Reacties
één jaar geleden
Ik zou zeggen dat het genoeg is. Dat ze nog 1 tut krijgt vannacht. Gooit ze die eruit, heeft ze pech. Onze dochter van 22m test ons op andere gebieden (speelgoed, eten...), de duidelijkheid van onze reactie en grenzen maakt gelukkig dat ze stopt met het testgedrag.
Als ze die ene tut er dan toch uitgooit, en heel erg weent, kan je nog een keer binnengaan als je wil en de tut wegnemen. Uitleggen dat ze moet gaan slapen en dat het zonder tut zal zijn, want ze gooit hem weg.
Onze dochter zou op dat moment heel erg wenen. Ik laat haar 2 min doen en vraag dan of ze toch gaat luisteren en het item terug wil. Ze zegt dan altijd ja en krijgt het terug. Het testgedrag is dan gedaan. Indien niet, doen wat je hebt gezegd: voor deze nacht heeft ze pech. Morgen kan ze opnieuw proberen als ze toch een tut wil... da's wat ik zou doen. Ik hoop dat jullie ondertussen al een oplossing gevonden hebben en het weer rustig is. Veel succes 🍀
één jaar geleden
Ik zou denk ik dan stoppen. Of consequent zijn, 1 of 2 keer weer geven en dan is het klaar.
Met een speen zou ik denk ik Cold Turkey stoppen. Zou niet weten hoe je een speen kan afbouwen.
Mijn zus is ook ineens gestopt met de speen bij mijn nichtje, in het begin had mijn nichtje wel moeite met inslapen maar daarna ging het wel goed. Misschien de speen vervangen door een knuffel of iets?
Ze kunnen je erg uit proberen. Die van mij deed het met eten. Hij wilde alleen eten als hij Kikker en zijn vriendjes mocht kijken. Maar wij gaven niet toe en gaven ook geen ander eten. Nu een week later eet hij weer normaal en zonder filmpje. Maar het was even flink door zetten, want de eetmomenten waren er niet gezelliger op geworden. Het was krijsen, maar echt krijsen aan tafel. Maar hebben wel gewonnen.🙈
één jaar geleden
Ik wilde graag stoppen als ze iets meer begreep. Ik kijk het vandaag nog even aan.
Uiteindelijk ging het om een speendoekje. Voor de vakantie had ze ineens interesse voor een speendoekje. Dus eraan gemaakt en mee op vakantie.. terugreis verloren op het vliegveld. Maar ze keek er thuis niet meer na om dus geen nieuwe aangeschaft. Vanacht een ander doekje aan dr speen geknoopt en toen was het gelijk stil !
één jaar geleden
Reactie op Ieris
Ik wilde graag stoppen als ze iets meer begreep. Ik kijk het vandaag nog ev ...
Ooh dat is fijn!
één jaar geleden
Wij hebben met inslapen exact hetzelfde😂 Ook 2 spenen. Gooit zijn spenen en konijnen eruit en gaat dan roepen. Ik merk dat het helpt dat ik hem héél duidelijk zeg dat hij zonder gaat slapen als hij ze eruit gooit. Vaak doet hij het dan nog 1x. Dan loop ik zijn kamer binnen en pak de spenen en konijnen van de grond en loop ermee weg zonder wat te zeggen. Dan begint hij vaak te huilen en dan na een paar minuten geef ik ze terug met de boodschap dat dit echt de laatste keer is.
Dan gaat hij eigenlijk gelijk slapen… Gelukkig doet hij dit ‘s nachts niet maar in dat geval zou ik zelf na 2x teruggeven ermee stoppen. Dan maar geen speen en ff negeren, hoe lastig ook!
Over het afbouwen: ik heb wel eens gehoord dat als je het puntje van de speen doorknipt en hem dan geeft de interesse weg is omdat dan de functie weg is…. Nooit geprobeerd maar van verschillende mensen gehoord als succesverhaal😅 Ik wil het gaan proberen vanaf dat hij 2 is (november).
één jaar geleden
Oh ja, spenen en knuffels uit bed gooien is hier een spelletje geworden. Daar had ik op een gegeven moment genoeg van. Dus toen ben ik heel duidelijk geweest, mama raapt het nog 1x voor je op. Daarna gaat ze naar beneden en komt ze niet meer naar boven om het op te rapen. Alsjeblieft, hier heb je het. Ga nu maar slapen als een braaf jongetje.
En wat ik niet verwachtte, gebeurde: hij ging netjes liggen en er werd niet meer gegooid!
Het werkt nog steeds.
één jaar geleden
Reactie op Ieris
Nou ze blijft ze weggooien. Nu ook bij haar middag slaapje. Echt een drama. ...
Doen! Hahaha
één jaar geleden
Reactie op Ieris
Jawel, als je niet doet wat je zegt, zal ze je in de toekomst met nieuwe situaties niet geloven en blijven testen... niet leuk, maar consequent en duidelijk zijn is de korte pijn hier... dus ook steeds opletten met wat je zegt of je het kan/wil uitvoeren 🫣🍀
één jaar geleden
Reactie op Ieris
Ik zelf zou doorzetten. Misschien even lastig maar heb je hopelijk alleen maar profijt van later. Speen zal vroeg of later toch weg moeten.
Heb je al zonder speen geprobeerd?
één jaar geleden
Reactie op MommyOfOne21
Ik zelf zou doorzetten. Misschien even lastig maar heb je hopelijk alleen m ...
Pff nee manlief kwam net thuis toen ze aan het krijsen was.. hij zei ja ze is ook net hele weekend ziek geweest (klopt, ze was erg ziek) maar ze heeft het nog niet weer gedaan, vanavond in ieder geval. Ik doe het wel in een week dat hij over ver is. En ehmm als ze 2 is wilde ik hem sowieso weglaten
één jaar geleden
Reactie op Ieris
Pff nee manlief kwam net thuis toen ze aan het krijsen was.. hij zei ja ze ...
Aah top. Speen blijft altijd lastig.