15 Reacties

3 jaar geleden

Ik had het zelfde toen ik pijn dochtertje alleen in de romper deed was ze ook tekens 4/5 uur wakker en merkte dat als ze wel lange mouwen aan heeft en der slaapzak dat ze beter slaapt misschien heeft die het koud? Geen idee wat die aan heeft met slapen

3 jaar geleden

Hier ook maandenlang half 6 / kwart voor 6 wakker. Nu ik haar iets later (kwart over 7) naar bed doe, slaapt ze sinds een week ook tot half 7/7 uur. En met die warmte sliep ze alleen in een romper. Nu ze haar slaapzak weer aan heeft lijkt ze een stuk rustiger en daardoor ook beter te slapen

3 jaar geleden

Hier ook een early bird. Half 6 is meneer wakker. Hij gaat rond half 8 naar bed. Heb van alles geprobeerd wel slaapzak, geen slaapzak, lange mouwen in slaapzak, lange mouwen zonder slaapzak. Eerder naar bed. Langer op houden. Laten liggen tor half 7 maar niks helpt. Heb me er maar bij neergelegd en duim dat het ooit nog eens een half uurtje tot een uurtje later wordt. Je hebt zelf wel wat aan je dag als je zo vroeg uit bed bent😉

3 jaar geleden

Hier ook een vroege vogel. Om 5 uur vrolijk wakker. Hij is dan aan t spelen. We proberen het flesje te rekken tot 6 uur en dat lukt meestal. Helaas nu ook weer paar dagen snachts wakker. Hoop maar dat het tijdelijk is. Ook van alles geprobeerd. Ik berust mij er maar in. 😅

3 jaar geleden

En als je je kindje na de fles weer terug legt in zijn bedje? Mijn zoontje kan soms wel eens wat vroeger wakker worden (wij mogen absoluut niet klagen) maar als ik hem dan na de fles weer terug leg gaat hij even spelen in zijn bedje en na een half uurtje valt hij weer in slaap en dan slaapt hij door tot 9/9:30

3 jaar geleden

Haha, nou in ieder geval al fijn dat ik niet de enige ben 😂 iets met gedeelde smart.. Hij slaapt overigens in pyjama (lange mouw) met dunne slaapzak erover. Wel een goeie inderdaad, even op de temperatuur letten. @kellyschakel Fijn dat het nu iets later is geworden!! @hannekeboone Hier overigens nu ook weer regelmatig ‘s nachts eruit voor een fles, groeispurt en 9maanden slaapregressie ga ik maar even vanuit.. 😅

3 jaar geleden

Zeker niet de enige hoor, hier ook zo'n vroege vogel (5 uur)! Ik een eerder topic hier grapte ik nog dat het vast beter zou gaan als de klok een uur vooruit zou gaan. Dat was eind maart. Oftewel 5 maanden geleden🙈😱 de laatste 2 dagen is het toevallig (?) 6 uur en poeh wat maakt dat al veel uit! Verder geloof ik ook alles geprobeerd. Zowel mijn vriend hebben al de vraag gekregen of we niet ziek zijn / dat we bleek zien. Haha, uhm chronisch slaapgebrek ;)

3 jaar geleden

Hier nog erger hahah Mijn dochtertje van 10 maanden wilt niet voor 22 uur slapen en om 06.45 staat ze op. Ze slaapt vrij laat dan hoop ik toch dat ze wat later opstaat maar nee :))

3 jaar geleden

Een wake up tijd om 6.00 is heel normaal voor baby's. Mijn tip is hoeveel uren slaapje je kindje overdag? Als dit 'teveel' is kunnen ze vroeg wakker worden. Alles na 6.00 vind ik prima. En wij gaan er in principe niet heen voor 6.30 en ze wacht heel rustig. Was bij de eerste wel anders hoor.

3 jaar geleden

Vroeg naar bed is mijn nieuwe uitslapen 😅 hier ook vaak voor 6 uur

3 jaar geleden

Hoeveel slaapjes doet je zoontje overdag nog? Wij zijn sinds kort over van 3 naar 2 slaapjes (dochter geboren op 30-11) en dit was hier de oplossing. Nu slaapt ze meestal wel tot 6.30/7.00

3 jaar geleden

Mijn zoontje doet ook 2 slaapjes. Vaak ‘s ochtends een uurtje (of 45min) en ‘s middags 1 of 1,5. Het is nooit echt een goede slaper geweest overdag. Overigens is het nu bij elk slaapje flink strijd en huilen, slaapregressie ofzo vrees ik.. Maar voor nu gewoon maar vroeg naar bed 😅

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook een hele poos gehad. Ook eerst slapen tot 6.30, toen ineens 5uur. Wàt een ramp! Dat heeft een poos geduurd, toen werd het 5.45/6 uur en sinds een kleine week verschuift het weer richting 6.45/7 uur(!) - durf het bijna niet te geloven. Wij hebben niets veranderd en het 'gewoon geaccepteerd' (met de nodige vloek- en jankbuien). Nu wordt meneer ineens weer 5x wakker na 19u. Dus we hebben het ene ingeruild voor het andere 🥴😅

3 jaar geleden

Hier is ze met 10 maanden nog 1 à 2 keer wakker én om 6.00 u uit bed 😅. Ze is eigenlijk altijd rond 6.00 wakker, als we veel geluk hebben half zeven of 7. Vrees dat dat heel normaal is. Denk altijd maar: van al die andere kinderen hoor je niets omdat de ouders te moe zijn om er over te praten 😜.

3 jaar geleden

Hahaha goeie. Ja ik ik wil ook echt niet zeuren, ik lees vaker dat 06.00 heel normaal is. Maar ik begon toch even te twijfelen. En je zult net zien he, vanochtend slaapt meneer waarempel tot 06.50 uit!! 🥳 😂 Wellicht eenmalig, maar ik vond het goddelijk haha.