66 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Lelo88

Bij mijn zoontje van bijna 18 maanden is het nu toch ook echt begonnen vree ...
Hier ook een hele aanhankelijke kleine meneer. Hij is helemaal in paniek als ik ook maar 1 seconde uit zicht ben. En hij slaat ook nog eens. Boos als ik hem na waarschuwen op de grond zet en toch weer slaat. Heel dramatisch gaan huilen rn gooien met speelgoed. Vind het best een pittige leeftijd nu. En dan moet de 2 is nee fase nog komen🙈😱

één jaar geleden

Reactie op Daphne1989

Hier ook een hele aanhankelijke kleine meneer. Hij is helemaal in paniek al ...
Oh ja klinkt precies hetzelfde als hier, gezellig he 🥴 Ik vind het ook pittig!!

één jaar geleden

De status hier: We sukkelen richting de 7 weken. Ik zal eerlijk zeggen dat er avonden geweest zijn dat ik huilend de trap af ben gelopen omdat het missen van het hebben van een klein beetje avond na het werk toch wel erg groot is. Maar, er lijkt progressie in te zitten! Ipv dat ik een uur naast z'n bed sta in het donker, kan ik nu op een stoel zitten naast z'n bed. Wanneer hij opstaat en begint te stuiteren in bed, leg ik hem gelijk terug en het enige wat ik zeg is "tijd om te slapen, welterusten" en ik geef hem een aai over z'n bol en ga weer zitten. Dit herhaal ik tot ie blijft liggen en gaat snurken. Ik juich nog niet te vroeg, maar de afgelopen 2 dagen kostte me dit net wat langer dan een half uur. Ik hoop dat het doorzet. Voor iedereen die er ook middenin zit: veel sterkte 🤗

één jaar geleden

Hier is het ineens drama als ze verschoond moet worden... Herkent iemand dit ook? Hoe gaan jullie hiermee om? Afleiden met iets werkt helaas niet meer.

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

De ergste slaapregressie tot nu toe en dat terwijl ze ook nog eens moet wen ...
Hier het zelfde verhaal de timing is niet zo goed van de slaapregressie😫 ben je inmiddels bevallen??

één jaar geleden

Reactie op baukkk

Hier het zelfde verhaal de timing is niet zo goed van de slaapregressie😫 b ...
12 mei is ons zoontje geboren 😊. Het ging vlak ervoor iets beter met het slapen, maar terwijl ik in het ziekenhuis lag is de verhuis doorgegaan. Nu moet ze dus wennen aan haar nieuw bed, eigen kamer en broer tegelijkertijd 🙈. Mijn man is er intussen al heel vaak bij gaan liggen en zelfstandig gaan slapen lukt nu helemaal niet meer. Ik mis haar vrolijk gebrabbel in bed bij slapenstijd echt, het breekt mijn hart om haar zo te zien 😞.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Hier is het ineens drama als ze verschoond moet worden... Herkent iemand di ...
Jep. Rustig liggen zit er niet meer in. Krijsen en stampen wel🤪

één jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

De status hier: We sukkelen richting de 7 weken. Ik zal eerlijk zeggen dat ...
Het is vandaag duidelijk een soort van machtsstrijd voor hem.. Zowel vanmiddag als vanavond rolde hij als een ninja op z'n zij zodra hij lag. En gelijk weer staan en lachen. Hihi haha zo grappig dit ja 😑 Na 30x neerleggen begint bij mij toch echt de boosheid op te laaien. Ik had de tip gelezen om je gedachten dan gelijk te verzetten en te denken aan iets leuks, dat is best moeilijk maar met wat oefening lukt het gelukkig 😅 Daarnaast: maximaal 3x neerleggen en dan de kamer uit, minuut wachten en weer verder met 3x neerleggen, kamer uit op repeat. De score: hij sliep in zo'n 40 minuten. Alles beter dan een uur of anderhalf uur (of nog langer) denk ik dan.

één jaar geleden

Oh wat een fijn topic ik herken het helemaal!! Ik dacht dat het aan de tandjes lag.. maar hij is hier tegenwoordig tussen 5.00 en 6.00 uur wakker, zoals vanmorgen zelfs 4.45 uur maar we hebben hem nog tot 5.30 kunnen laten liggen! Ik vind vroeg opstaan niet erg, doordeweeks moet hij om 6.30 opstaan maar dit is wel erg extreem! En hij heeft sochtends ook echt een ochtendhumeur en veel aanhankelijker dit was voorheen ook niet. Dus hopen dat dit ook weer snel voorbij is🙏

één jaar geleden

Ik denk dat mijn zoontje ook in deze fase zit! We hebben nooit problemen gehad en hij is vanaf het begin al een droomkind geweest als het ging om slapen. TOT DEZE WEEK en oh my god.. het is verschrikkelijk! Zijn dutje overdag gaat prima en savonds in slaap komen is ook geen probleem, maar hij is al een week stipt om 3 uur snachts krijsend wakker en wilt dan niet slapen tot 8 uur in de ochtend. Als we hem bij ons in bed pakken is hij stil maar wilt dan niet slapen alleen spelen, en als we hem in zijn eigen bed leggen krijst hij non stop. 🥵

één jaar geleden

Het is zo fijn om jullie verhalen te lezen moeders! Echt zoveel herkenning.. hier is de slaapregressie ook in volle gang. Ze valt wel in de avond goed in slaap, maar rond middernacht begint het drama 😫 en houdt zeker 2-3 uur aan.. Ik was nooit van het laten huilen, maar ik moet nu gewoon af en toe even weglopen en een timer zetten om mezelf een pauze te gunnen.. Pfoe wat is dit pittig!

één jaar geleden

Ondertussen zijn hier de dutjes en op bed leggen zelf ook drama geworden. Hij gaat lekker mee naar boven pakt zijn speentje we lezen een boekje, maar zodra het boekje afgelopen is begint hij al in paniek te raken en te huilen omdat hij weet dat hij daarna zijn bed in moet. Hij ging eerst met plezier naar bed en wees ook altijd zijn bedje aan na zijn boekje. En als we hem dan uiteindelijk in slaap krijgen is het weer vanaf 3 uur snachts feest. 🥲 Ik hoop dat dit niet lang meer duurt! Momenteel bijna 39wk zwanger van de tweede en dan nu ineens dit erbij. 🥴

één jaar geleden

Pffff vierde week in deze fase waar hij eerst 3 uur klaar wakker werd en niet meer in slaap te krijgen was is het nu andersom. Nu half 2 en slaapt nog niet. Blijft roepen gillen knuffels gooien en in bed nemen heeft geen zin dan maakt hij er gelijk een gezellige boel van. Heel vermoeiend dit herken dit van me andere 2 kinderen ook niet.

één jaar geleden

We naderen week 9, het inslapen in de middag en avond is erger dan ooit 😭. Hij houdt zich bezig met krijsen, door het bed rollen (tollen), stampen en slaan op het bed, gillen, lachen, springen en alles wat ie nog meer kan bedenken behalve slapen. Ik ben inmiddels oververmoeid, hopeloos en snak naar een avondje op de bank. Zijn wij de enige die dit zo lang hebben? Of is dit iets anders dan slaapregressie? 🥴

één jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

We naderen week 9, het inslapen in de middag en avond is erger dan ooit 😭. ...
Wat ontzettend heftig! Kan me heel goed voorstellen dat je helemaal op bent… 😰 Hier gaat het met ups en downs; er zijn dagen dat het heel goed gaat maar ook dagen/nachten dat het beduidend minder gaat. Maar zeker niet zo erg als bij jou… Soms kan ik ook wel de oorzaak achterhalen zoals het te warm of juist koud hebben, doorkomende kiezen, overprikkeld etc. Maar neem aan dat je dat ook allemaal al bent afgegaan. Ik denk dat het wel een fase/regressie is als ik het zo lees (wel een hele lange en lastige helaas). Maar mocht je twijfelen, kan je altijd advies inwinnen bij een professional natuurlijk. Heel veel sterkte, hoop dat het heel gauw beter voor je wordt! 🍀

één jaar geleden

Niet leuk 😂. We gebruiken nu de 5 min methode en überhaupt de houvast ervan zorgt al voor rust. Nu 2 keer gebruikt en gisteravond ging die slapen zonder dat we hem 1 keer hebben gehoord. Ik denk dat het toeval is maar denk dat hij niks van zich laat horen voor het slapen gaan is een unicum.

één jaar geleden

Wanneer houd die slaapregressie op?! 😳 Deze nacht heeft ons zoontje geslapen van 20u tot 21u (terug in slaap gekregen), dan tot 21u45 (terug in slaap gekregen voor 15 minuten) dan geslapen tot 23u en dan wakker tot 3u15 😳 dan geslapen voor maximum 1u en daarna weer wakker tot 4u30. Dan heeft hij geslapen tot 8u deze ochtend! Ikzelf heb niets geslapen tot 5u deze ochtend! Daarna toch 3uurtjes geslapen! Geen idee hoe lang ik dit nog volhoudt! Ik ben ondertussen al 1 week ziek thuis maar kan helemaal niets rusten met ons zoontje in huis! En er is niemand momenteel om hem bij te doen. Overdag slaapt hij ook niet! Hij is sinds hij 4 maanden was al een slechte slaper maar zoals deze nacht, zo erg is het nog nooit geweest! Als ik vandaag niet ziek thuis gezeten had, dan had ik deze nacht helemaal niets geslapen en ik werk 10u per dag

één jaar geleden

Reactie op zvb93

Oh wat een fijn topic ik herken het helemaal!! Ik dacht dat het aan de tand ...
Precies hetzelfde hier idd .. 😐😮‍💨

één jaar geleden

We hebben de eerste 15 maanden niet doorgeslapen. Wat heftig. De nachten die we nu hebben zijn niet meer te vergelijken met eerst. Het enige nadeel nu is dat hij vroeg wakker kan worden van een poepluier. Soms al om half 6. Daarna in slaap krijgen is onmogelijk 😅 maar na het verschonen leg ik ‘m wel terug en moet hij zichzelf vermaken. Ik ga er niet eerder uit dan 6:30u. Sterkte voor alle ouders die het zwaar hebben in de nachten 🍀 gelukkig is het een fase 😅

één jaar geleden

Nou ik weer niet hoelang deze regressie duurt maar er komt geen einde aan.. Moeite met inslaap vallen, overdag 20 minuten slapen. En tussen 5.30 en 6.00 klaarwakker waardoor 1 slaapje onmogelijk is. 2 slaapjes een nog groter probleem. Daardoor ontzettend boos en chagrijnig. Heb zo met hem te doen.. En dan ook nog eens zn hoektandjes die lopen te irriteren met het doorkomen. I need sleep😵