19 Reacties

2 jaar geleden

Misschien epilepsie? Ken iemand die ook zo iets had als baby

2 jaar geleden

Reactie op Mama_van_J.M.

Misschien epilepsie? Ken iemand die ook zo iets had als baby
Ja daar vrees ik voor, maar de huisarts zegt dat wat zij doet niet lijkt op epilepsie. Had die kennis van jou ook andere verschijnselen, of alleen die rillingen/schokjes. En met welke leeftijd is dit ontdekt?

2 jaar geleden

Reactie op Bouboulicious

Ja daar vrees ik voor, maar de huisarts zegt dat wat zij doet niet lijkt op ...
Ja dat ze weg viel voor heel even ze is er wel over heen gegroeid vanaf baby tot 6,7 jaar

2 jaar geleden

Reactie op Bouboulicious

Ja daar vrees ik voor, maar de huisarts zegt dat wat zij doet niet lijkt op ...
Anders misschien contact opnemen met sein is speciaal voor epilepsie weet niet als ze zo zonder dokter iets voor je kunnen maar proberen kan altijd

2 jaar geleden

Reactie op Mama_van_J.M.

Ja dat ze weg viel voor heel even ze is er wel over heen gegroeid vanaf bab ...
Oké wat fijn dat ze eroverheen is gegroeid. Onze dochter valt niet weg gelukkig, het is ook maar 2a 3 seconden zo wen aanval.

2 jaar geleden

Reactie op Mama_van_J.M.

Anders misschien contact opnemen met sein is speciaal voor epilepsie weet n ...
Goed idee, proberen kan altijd inderdaad. Dank je wel

2 jaar geleden

Bij het consultatiebureau is ook een kinderarts. Misschien daar om een afspraak vragen?

2 jaar geleden

Je zou dit eventueel kunnen lezen, is het zoiets? https://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/geenepilepsie/shudderingattacks.php

2 jaar geleden

Reactie op SdG

Je zou dit eventueel kunnen lezen, is het zoiets? https://www.kinderneurol ...
Hier komt het wel het meeste mee overeen inderdaad, maar ze verstijfd ook erbij

2 jaar geleden

Epileptie is er in verschillende vormen. Wegvallen is daar een van maar er zijn ook lichtere vormen. Het kan ook het ontdekken van de spierspanning zijn of bijvoorbeeld enthousiastme of spanning die eruit komt. Dat de symptomen tijdens het slapen komen kan ook komen door dromen daar zijn kindjes rond deze leeftijd ook veel mee bezig. Maar een tip als jij dit niet vertrouwd luister naar je gevoel en sta erop dat het onderzocht word, jij kent je kindje het beste en als het niet goed voelt moet je daarop vertrouwen

2 jaar geleden

Ik denk ook shuddering attacks. Mijn dochter heeft dit ook wel eens, alsof ze een koude rilling heeft. Dan trillen haar armen & haar hoofd doet soms ook mee. Epilepsie zou kunnen maar dan tonen ze vaak ook andere symptomen, zoals voor zich uit staren en dan is er op geen enkele manier contact mee te maken, wegdraaiende ogen enzovoort

2 jaar geleden

Naar om je hier zorgen over te moeten maken! Hopelijk zijn het inderdaad die shuddering attacks die hier genoemd worden (die klinken onschuldig) en geen epilepsie. Sterkte! Laat maar weten als je wat meer weet.

2 jaar geleden

Vanmiddag gebeld door de huisarts. Hij heeft telefonisch overlegd met de kinderarts, die heeft de video niet gezien maar op basis van de uitleg van de huisarts kon hij wel zeggen dat het om shuddering attacks gaat. We zijn enigszins gerustgesteld maar houden haar in de gaten. Dank jullie wel voor al jullie reacties💓

2 jaar geleden

Reactie op Bouboulicious

Ja daar vrees ik voor, maar de huisarts zegt dat wat zij doet niet lijkt op ...
Ik zou sowieso naar een neuroloog gaan, laten doorverwijzen

2 jaar geleden

Reactie op Bouboulicious

Vanmiddag gebeld door de huisarts. Hij heeft telefonisch overlegd met de ki ...
Fijn dat jullie enigzins gerustgesteld zijn!

2 jaar geleden

Reactie op Bouboulicious

Vanmiddag gebeld door de huisarts. Hij heeft telefonisch overlegd met de ki ...
Ik had als kind een lichte vorm van epilepsie dan was ik echt eventjes weg van de wereld dat hoefde niet altijd zichtbaar te zijn voor de andere ik kon gewoon blijven staan en voor me uit staren maar je kon me niet bereiken op dat moment.. epilepsie is er in vele vormen ook! maar dit klinkt ook als die shuddering attacks dat herken ik ook bij mijn kinderen alleen minder vaak dan jij beschrijft. Denk dat het goed is dat je even gebeld hebt en fijn dat het je gerust stelt. Zodra het heftiger word of je twijfelt gewoon lekker weer bellen liever keertje teveel dan te weinig😊

9 maanden geleden

Beste, hoe is dit verlopen inmiddels?

9 maanden geleden

Hoi, inmiddels is mijn dochtertje 2 jaar. Ze ontwikkeld goed zoals elk ander kind. Maar ze heeft die rillingen nog steeds, voornamelijk als ze moe of ziek is of als ze geconcentreerd is. Ik ben er eigenlijk niet meer mee naar de arts geweest maar ik zie het steeds de laatste tijd en het houdt het me toch weer bezig. Van de andere kant ze is verder gewoon gezond en vrolijk en mensen om mij heen zeggen dat het wel weg trekt met de tijd.

3 maanden geleden

Hey mag ik wat vragen stellen hierover mijn dochter lijkt het ook te hebben. Heb je een verzoek gestuurd