4 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook rond dezelfde termijn te weinig vruchtwater gehad. Dat kwam toen door een scheurtje in m鈥檔 vliezen waardoor het vruchtwater er met scheutjes uit ging. Ook voelde ik de baby minder. Het kan ook zijn dat de werking van je placenta afneemt waardoor je minder vruchtwater hebt. Ik zou ook ingeleid worden maar de avond voor de inleiding zijn m鈥檔 vliezen gebroken en daarna ook de bevalling spontaan begonnen.
Snap dat je je zorgen maakt! Als je je er niet prettig bij voelt of te lang vind duren tot zondag dan zou ik gewoon opnieuw bellen en je zorgen uitspreken als ik jou was! Dan kunnen ze vandaag eventueel nog extra checken of al gaan kijken naar een inleiding.
Better save than sorry!
4 jaar geleden
Reactie op Blijemama94
Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook rond dezelfde termijn te weinig vruc ...
Ik hoop stiekem ook heel erg dat de bevalling nog spontaan gaat beginnen want wil liever niet ingeleid worden馃檴
De werking van de placenta hebben ze ook helemaal gecontroleerd en die was nog wel goed. Ik heb wel dat ik regelmatig natte plekken in de ondergoed heb met een beetje slijmerig nat vocht zegmaar en dan wel zoveel dat het voelt alsof je de wc net niet gered hebt en in je broek geplast hebt maar als ik bijvoorbeeld op me hand blaas loopt het er niet uit ofzo dus ik vind het heel lastig inschatten of dan me vliezen gebroken zijn.
Ik vind het heel lastig om te bepalen of ik wel of niet opnieuw moet bellen want hij is gewoon anders en normaal gesproken kon ik als ik lag hele spelletjes met hem spelen en was hij echt actief en nu voel ik heel afentoe zijn beentje een beetje afzetten ofzo maar hij sloopt zelfs me ribben niet
4 jaar geleden
Ik ben deze week ingeleid met precies hetzelfde verhaal. Voelde hem weinig tot niet dinsdag, eind van de dag toch laten checken. Onrustig ctg + weinig vruchtwater op echo, volgende ochtend ingeleid en woensdag om 17h38 is onze zoon geboren met apgar 10/10! Niks aan de hand dus, maar was blijkbaar hoogste tijd om geboren te worden
4 jaar geleden
Reactie op RiBr
Ik ben deze week ingeleid met precies hetzelfde verhaal. Voelde hem weinig ...
Mijn ctg was over het algemeen netjes alleen schoot zijn hartslag flink de lucht in als ik een harde buik kreeg. Vandaag nog steeds niet erg veel beweging voel hem afentoe wel maar niet hoe ik gewent ben. Moet het aankijken tot morgen ochtend en anders weer bellen