6 Reacties

één jaar geleden

Hier net zo... of het nu gaat om groente of fruit, maakt niets uit.. brood eet ze wel. Ik probeer het elke dag aan te bieden in stukjes.. maar na een kwartier rommelen, alles steeds uit haar mond halen enzovoort.. maak ik toch alles weer klein en eet ze het zonder mopperen op. Zelfs de aller kleinste stukjes vist ze nog er tussen uit om het vervolgens op de grond te gooien🙄 Ik lees dus heel graag mee voor tips 😅

één jaar geleden

Hier hetzelfde! 13 maanden en eet super graag stukken boterham of fruit, MAAR OW WEE ALS DE GROENTEPAP BROKJES HEEFT 🤣 Ik maak mij er zelf niet al te veel zorgen over. Ooit eet iedereen wel stukjes denk ik dan.. Misschien kan je proberen een boterham in stukjes aan te bieden of kleine stukjes framboosjes? Dit nam ze hier wel vrij snel toen ik t aanbood.

één jaar geleden

Hier ook! Alleen stukjes banaan en framboosjes eet ze met heel veel smaak op. Boterham en cracker is ook geen probleem, maar de rest moet glad zijn! Ik leg me er bij neer. Heb liever dat ze genoeg eet dan dat het elke dag een drama is. Zo nu en dan probeer ik weer iets en dan zien we wel hoe het loopt. Mijn man en ik grappen dat dit gewoon een hele lange 'fase' is 😅

één jaar geleden

Ieder kind is anders denk ik. Ons zoontje eet al sinds een maand of 8 stukjes, was en is een groot drama om hem iets van de lepel te geven want hij wil alles zelf doen. Maar aan de andere kant ging onze dochter pas rond 14 maanden stukjes eten en was ook heel selectief in wat ze dan at. We hebben bij haar gewoon dingen nog geprakt en ernaast een paar stukjes gelegd, en uiteindelijk kreeg ze een voorkeur voor de stukjes :)

één jaar geleden

Nou ik wilde deze week precies dezelfde post gaan plaatsen!! Hier nog zo’n stukjes-hater (behalve omelet, boterham of fruit). En wat denk je: gisteravond had ik een groentenprakkie op zijn bord gedaan met daarnaast gebakken blokjes courgette. Begint ie ineens alle courgette op te eten! Die vent heeft gewoon een halve courgette weggewerkt 😂 Oftewel, er is hoop. Blijven aanbieden en het komt vanzelf wel.

één jaar geleden

Toch wel meerdere malen aanbieden en weer en weer. Op een gegeven moment wil hij toch eten laat hem ermee spelen voelen ruiken laat hem uitspugen en toch weer aanbieden... Zoontje at geen vlees of vis na 3 maanden heeft hij 1x zalm zelf opgepakt en 2 x kipstukjes wel heel weinig maar gaat erom dat hij zelf oppakt en in zn mond stopt. Succes💚