Ik lees hier wel eens vragen over de taalontwikkeling van kindjes. Maar me nog niet herkend in ons eigen verhaal.
Onze dochter spreekt vanaf dat ze 1 is al erg goed. We worden altijd en overal aangesproken (in het openbaar) dat ze goed spreekt. Soms zelfs al zinnen van 5 woordjes. Ze zingt veel liedjes mee en ook uit zichzelf. Is gek op puzzelen (puzzels van 12- 24 stukjes doet ze na een paar keer samen oefenen met gemak). Ook verbazen we ons erg over plaatsen die ze herkent. In de zomer was er kermis in de stad en toen we er laatst kwamen begon ze daar over.
Mijn schoonmoeder werd van de week aangesproken door iemand die zei och wat een herkenning. Mijn dochter deed dit ook en is hoogbegaafd.
Ik merk dat dit me erg bezig houdt. Eerst vond ik het allemaal erg leuk en ben mega trots op ons meisje, maar soms is het ook lastig(er) om met al deze opmerkingen om te gaan.
Meer mensen die dit herkennen? En hoe staan jullie hier in? Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar merk dat ik wel opzoek ben naar herkenning.
Motorisch is ze, zoals bekend, dan wat minde sterk maar ontwikkelt zich prima en op haar eigen tempo.