15 Reacties

één maand geleden

Hoe zit hij in zijn groei curves? En hoe groot is hij? . Mijn dochter word de 18e 3 jaar en weeg ook 14 kilo. En is 97 cm

één maand geleden

Geen persoonlijke ervaring maar mijn nichtje was altijd vrij dun. Ook na ziek zijn zag je direct verschil, ze was dan ook echt afgevallen. Ze moest na het ziekzijn ook echt extra eten om weer wat op gewicht te komen. Qua vullende voeding eten wij zelf volle producten, roomboter en vetrijke voeding. Ik vind een vullende smoothie altijd makkelijk en snel. Daarin kan je vanalles in kwijt, maar net wat je lekker vind. Mijn dochter vind een smoothie met Griekse yoghurt, Avocado en banaan heerlijk. Vult ook echt goed en een heel fijn tussendoortje of als extra'tje bij de lunch of ontbijt. Verder eten wij wel veel noten,bananenbrood of wafeltjes (dit kan je ook besmeren met een laagje pindakaas) en veel dingen met ei. Lekker broodje met een laagje roomboter en (gebakken/gekookt) eitje bijvoorbeeld.

één maand geleden

Reactie op Secondtimemom01

Hoe zit hij in zijn groei curves? En hoe groot is hij? . Mijn dochter word ...
Hebben volgende week controle maar heb wel het gevoel dat die op de onderlijn van zn curve zal zitten.

één maand geleden

Reactie op Grace93

Geen persoonlijke ervaring maar mijn nichtje was altijd vrij dun. Ook na zi ...
Goeie tips! Dankje.

één maand geleden

Onze dochter word volgende week 3 en is net 13 kilo.. maar dat vonden ze opzich prima. Ook maar 1 misschien 2 kilo in een jaar aangekomen.. en een slechte eter.. ik heb t geprobeerd wat los te laten en ze ziet er verder gezond uit. Hier krijgt ze altijd nog een fles volle melk savonds.. misschien niet goed maar dan krijgt ze wel wat vols binnen

één maand geleden

Hier een mannetje van 14 kilo maar wel 103 cm lang. Hij is mager maar lang. Evenbeeld van zijn vader. Ook als je de foto's ziet van vroeger. Hij eet goed en krijgt iedere avond nog een bakje pap met volle melk. Verder ook altijd volle melk bij de boterham. Hij eet z.n fruit en op de boterham altijd 1 gezond en daarna mag hij kiezen wat hij wil. Dat zijn er meestal 2 met pasta. Is hij dol op. Verder ontzettend veel energie en rent het liefst de gele dag in het rond. Verder herken ik het magere na ziek zijn wel. Maar hij eet daarna altijd extra veel om in te halen lijkt wel

VRIEND

één maand geleden

Wij liepen vorig jaar bij de diëtiste en het ziekenhuis vanwege ondergewicht bij onze kleine man, dus ja, ik heb wel wat tips. Volle melkproducten, bij zijn maaltijden een extra scheutje olijfolie doen of room, altijd roomboter op brood. Dan zou hij wat aan moeten komen. Morgen gaan we voor de 3 jaar check. Ben benieuwd.

één maand geleden

Hij zit inderdaad op -1 in zn groeicurve maar verder geen zorgen vanuit het cb. Ze gaf nog als tip om het avondeten wat vroeger aan te bieden. Of evt soms smiddags warm eten.

VRIEND

één maand geleden

Reactie op !nathaliee

Hij zit inderdaad op -1 in zn groeicurve maar verder geen zorgen vanuit het ...
Als er geen zorgen zijn vanuit het cb, zou ik me ook niet druk maken. Ons jongetje is ontzettend tenger, maar altijd energiek en vrolijk, evenals zijn vader en diens vader op die leeftijd. Zolang hij het goed trekt, niet druk maken over dat het geen plompe peuter is. Maak je eerder zorgen over dat je geen broeken kunt vinden die niet ingenomen hoeven te worden omdat ze zo van zijn kont af glijden 😜

VRIEND

één maand geleden

Ons zoontje is vandaag vastgesteld op 11,7 kilo. Hij is afgelopen jaar 1,2 kilo aangekomen, maar gaat volgens mij hier nog steeds niet echt lekker...

één maand geleden

Reactie op !nathaliee

Hij zit inderdaad op -1 in zn groeicurve maar verder geen zorgen vanuit het ...
Fijn te te lezen! Warm eten in de middag is ook een goede tip. Wij eten best vaak restjes van gister als warm middag eten (dus 2x warm eten). Dat eet mijn dochter veel liever dan een broodmaaltijd.

één maand geleden

Hier ook zoontje, 99 cm lang en 14 kilo. Ook -1 curve. Eet ook genoeg.. soms is het gewoon de bouw en de genen. 🙈

één maand geleden

Reactie op Tutje

Hier ook zoontje, 99 cm lang en 14 kilo. Ook -1 curve. Eet ook genoeg.. so ...
Is ook inderdaad zo. Voel nu de frustratie van mn ouders vroeger haha.

één maand geleden

Hier ook een spriet in huis. 12.4 kg. Lengte weet ik momenteel niet precies moet in december met haar naar het cb. Ze is altijd aan de ondergrens van de curves geweest ook als baby. Het past bij haar. Maar inderdaad als ze een keer ziek is dan zie je dat gelijk. Haar zusje (5weken) is ook weer een mini die ook lekker op die onderlijnen groeit. Zolang ze maat blijven groeien is het goed. Deze jaren groeien ze ook gewoon minder hard dan die 1e 2 jaar. Vrij normaal.

VRIEND

één maand geleden

Reactie op Hepziba

Ons zoontje is vandaag vastgesteld op 11,7 kilo. Hij is afgelopen jaar 1,2 ...
Die van ons is nu 97 cm