Hi dames vrijdag was ik op controle en me arts zei dat de kleine ongeveer 1700 gram woog en iets te groot was. Heb geen zwangerschap diabetes eigenlijk zijn me suikers goed.. wie heeft dit ook meemaakt met 30 weken?
Mijn baby weegt 1630 gram en ben ook 30 weken. Mijn verloskundige zei juist dat hij goed groeit en dat zijn gewicht goed is. Krijg je een meisje of een jongetje?
Ik toevallig. Donderdag was ik 31wkn. De baby viel buiten alle lijnen. Ze zei dat er maar 3 % vd baby's groter was. Dus hij zou behoorlijk moeten zijn 😬
Moet nu opnieuw de suikertest doen en vandaar uit gaan ze verder kijken. Het wordt in ieder geval geen 42 wkn. Dat scheelt. Gewicht weet ik niet, vergeten te vragen.
Toen ik 29 weken was een groei echo gehad daar kwam uit dat de baby qwa groei op 31 weken zat. Dit was volgens hun oke. Ik zou me er niet al te druk over maken. Krijg je nog een Echo??? Ik mag 1 oktober weer een Echo.
Toen ik 29 weken was een groei echo gehad daar kwam uit dat de baby qwa gro ...
Ik heb een medische indicatie dus krijg sinds 28 weken elke 2 weken echo. En de arts maakte zich niet druk maar ze zei we kijken over 2 weken weer. Ze lag namelijk ook dwars en de vorige keer lag ze met haar hoofd beneden.
Ik heb een medische indicatie dus krijg sinds 28 weken elke 2 weken echo. E ...
Bij mij liggen de voeten beneden. Gelukkig nog alle tijd om te draaien. In ieder geval wordt het goed in de gaten gehouden voor je. Dan zal het vast wel goed komen
Onze dame is qua totaal gewicht/groei precies gemiddeld (49.7%). Bij een termijn van 30+2 woog ze 1612gram.
1700gram is misschien groter dan het precieze gemiddelde, maar niet afwijkend/abnormaal en zeker binnen de grenzen!
De mijne is 1500 gram en ze zei dat dat gemiddeld was. Ik krijg over 3 weken wel een extra echo omdat zijn buik in verhouding nu groter is dan bij de 20 weken echo. Ze gaf aan dat het gewoon protocol is maar dat het niets ernstigs betekent.
Ik ben nu 30+3 en ben vandaag op controle geweest ons ventje is ongeveer 40cm en 1400g ze hebben ons wel al gezegt dat hij zwz ni de grootste gaat zijn 💙
Mijne was met 27 weken 1300.
Maar ik hoor ook zoveel verhalen over moeders die “gewaarschuwd” waren dat het een grote baby zou zijn, en dat het bij de geboorte enorm meeviel. Het blijft namelijk een schatting.
Maak je daar niet druk om. Dat zeiden ze ook tegen mij. Dat mijn dochter een grote baby was. En bij de geboorte woog ze 2785 gram. Juist aan de kleine kant. Het komt goed.
Ik had vrijdag een placenta lokalisatie echo en ging ze dit ook even opmeten. Ik was toen 30+1 en de kleine meid woog 1800 gram en bij mij werd er niks over gezegd dat ze te zwaar zou zijn o.i.d. 🤷♀️ Geen zorgen maken zou ik zeggen 🤭
Ik ben vandaag 30+5 en ons kleintje werd vanmiddag op 1820gr geschat. Daarmee zat ze op P59 en dat was mooi gemiddeld, volgens de verloskundige. Ik zou me met 1700gr daarom geen zorgen maken. Kan het zijn dat er bedoeld werd dat het nét boven het exacte gemiddelde (P50) is, maar dus niet abnormaal en reden tot zorg?
Vandaag zou ik een inleidingsdatum bespreken helaas lag me meisje ineens dwars na de laatste keer😔 dus ik moet hopen dat ze volgende week draait. En na mijn vorige zwangerschap heb ik nu meer angst. Me meisje is wel goed gegroeid 2800!! gram dit is een ruwe schatting omdat ze haar niet goed konden meten. Maar pff ik ben zo gestresst van hoe nu verder. Ik moet nadenken over een evt keizersnede of een versie en alsnog stuitbevalling