5 Reacties

één jaar geleden

Ik zou die fles in de ochtend er in ieder geval af halen en daarvoor brood of ander ontbijt geven Mijn dochter is ruim 16 maanden, is maar 76 cm en nog geen 10 kilo😅. Ze is fijn gebouwd, heeft ze van mij. Zo lang ze vrolijk zijn en aangeven echt niks meer te willen eten dan houdt het op. Komt vanzelf goed

één jaar geleden

Mijn zoon was van oktober tot januari 600 gr aangekomen.. maar ze vonden dat juist logisch te verklaren ivm lopen ect.

één jaar geleden

Hier ook een lijntje gezakt in gewicht. Maar 400 gram aangekomen in 4 maanden. Bij ons consultatiebureau maakten ze zich geen zorgen. Ze vonden het heel logisch omdat ze is gaan lopen. Ik zou je maar niet teveel zorgen maken. Gewoon genoeg eten blijven aanbieden. Ze eten wat ze nodig hebben, denk ik dan maar.

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook licht voor zijn leeftijd. Echter was ik vroeger ook licht/dun en zo ook mijn dochter van nu 8. Bij het CB is al eens de arts er bij geroepen vanwege zijn gewicht. Ik heb ze proberen te overtuigen dat dit in de familie zit. Ik heb er vrede mee. Zolang je kindje lekker beweegt en eet naar behoefte lijkt me voor zijn gezondheid geen gevaar te zijn. Ik hoop dat je er iets aan hebt😊

één jaar geleden

Geen zorgen maken hoor. Hoort erbij nu ze veel gaan bewegen en lopen. Hier een kleine meid van (denk ik) nog geen 75 en rond de 10 kilo. Ze is ook niet veel aangekomen de laatste maanden, maar ze doet het prima en eet als een gek hahaha Ik zou, wat iemand anders ook zei, de pap/fles van de ochtend misschien vervangen door een boterham, en misschien wat minder melkproducten sowieso door de dag (officieel ‘mogen’ ze maar 300 ml zuivel per dag) Hier eet m’n dochter dit per dag ongeveer: 8:00 fles melk 150 ml + 2 boterhammen met beleg (meestal zonder korst) 10:00 fruit(hapje) (een hele banaan.. stuk appel, potje fruit of Knijpfruit.. net wat we in huis hebben) 12:30 2 boterhammen (weer meestal zonder korst, want die moet ze niet) 15:00 tussendoortje (kan van alles zijn.. van rozijntjes tot een koekje tot (op de opvang) groente) 17:30 avondeten met de pot mee of een potje (150-250 gram) en (niet altijd) 75 gram yoghurt 19:00 150 ml melk Soms eet ze tussen haar avondeten en de fles nog wat van ons mee. Wij eten altijd na haar (zij eet ons eten van de dag ervoor), omdat we het niet redden om om half 6 zelf al te eten. Ze wil altijd proeven van ons, ook al heeft ze al een bord vol op en een toetje 😊