15 Reacties

3 jaar geleden

Bij ons wordt er niet getemperatuurd tenzij mn dochter echt heel erg hangerig en huilerig is en warm aan voelt

3 jaar geleden

En hoe doen ze dat dan? Gebruiken ze dan een oorthermometer of een gewone thermometer en dus via de anus?

3 jaar geleden

Gaat bij ons met een gewone thermometer, tenzij ouders aangeven dat ze dit niet willen. Wij doen het echt alleen als we een kindje warm aan vinden voelen en het kindje echt niet lekker is. Als het niet nodig is.

3 jaar geleden

Reactie op EevW21

En hoe doen ze dat dan? Gebruiken ze dan een oorthermometer of een gewone t ...
Volgens mij gebruiken ze bij ons een rectale thermometer, maar weet ik niet zeker

3 jaar geleden

Hier alleen bij verandering gedrag en/of warm aanvoelen. Anders niet. Geen idee of er regels voor zijn...

3 jaar geleden

Kan me eigenlijk niet herinneren. Volgens mij bellen ze ons dan meteen als ze denken dat ze ziek/koortsig is

3 jaar geleden

Alleen als ze echt anders dan anders is en echt heel warm aanvoelt. En dan met een rectale thermometer. Mag ik weten vanwaar je vraag? Heb je negatieve ervaring ermee?

3 jaar geleden

Bij ons ook alleen als het echt nodig is en met een gewone thermometer

3 jaar geleden

Bij ons wordt ook niet getemperatuurd. Ze nemen contact op als hij zich niet lekker voelt of hangerig is

3 jaar geleden

Reactie op Tems87

Alleen als ze echt anders dan anders is en echt heel warm aanvoelt. En dan ...
Het is niet perse dat ik het als enorm negatief ervaar maar ik was wel benieuwd. Wij horen vrij regelmatig dat ze zijn temperatuur op hebben gemeten terwijl hij gewoon naar ons idee helemaal fit was toen hij weg ging en vaak ook als we hem dan weer ophalen. Zelfde bij nog een kindje die daar heen gaat. Nou vind ik het echt niet erg hoor dat ze zijn temperatuur opmeten wanneer ze denken dat hij ziek is, we halen hem uiteraard ook met alle liefde op. Maar soms als ze het achteraf zeggen dan vraag ik me een beetje af waarom, aangezien er blijkbaar dus toch niks aan de hand was anders hadden ze wel gebeld. Misschien moet ik het ze gewoon eens vragen. Hij is soms ook gewoon wat humeurig, met name als hij moe wordt en hij in aan het leren om te lopen en krijgt tandjes maar dat weten ze. Hij is ook vrij druk. Maar misschien dat dat dan de reden is, omdat hij dan soms niet helemaal zichzelf is en wellicht ook warm aanvoelt. Wij zijn zelf gewoon niet zo van het constant temperatuur opnemen omdat hij het ook gewoon niet leuk vindt en ook vrij wild is op het aankleedkussen 馃槅. Alleen als we echt denken dat hij koorts heeft of zichzelf niet is en we hem dus ook niet naar de opvang brengen als zijn temperatuur niet oke is of hij ziek is.

3 jaar geleden

Reactie op EevW21

Het is niet perse dat ik het als enorm negatief ervaar maar ik was wel beni ...
Misschien aan ze vragen waarom ze het doen en of er een speciale reden voor is. Dan kun je desnoods dit verhaal uitleggen :)

3 jaar geleden

Hier ook als ze denken dat hij niet lekker is en misschien koorts heeft. Als 39 graden of hoger heeft, bellen ze dat we hem op komen halen. Dat is een regel bij hun.

3 jaar geleden

Werk zelf op een kinderopvang en wij vragen het bij de intake. Verder als we merken dat een kind hangerig, huilerig , niet meegaat met de dag en warm aanvoelt tempen we

3 jaar geleden

Bij ons was dat in het begin ook om de haverklap! Niet dat ik het erg vonden dat ze hem tempten maar waarom iedere keer dat ding in zn reet terwijl er net een foto geplaatst is dat hij vrolijk aan het spelen was?馃し Wat bleek.... Zijn pb-er wist wel dat hij het gewoon snel warm had maar dit was niet goed doorgekomen bij de andere meiden. Nu moet ik erbij zeggen dat die kleine soms ook echt een driftkikkertje kan zijn waardoor dus ook zn temperatuur meestijgt even.

3 jaar geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang. Wij doen het echt alleen als kinderen warm aanvoelen of meer hangerig/huileriger zijn dan normaal. anders is er ook geen reden voor lijkt me