9 Reacties
2 maanden geleden
Helaas blijft rectaal het betrouwbaarste, bij andere thermometers moet je weer zoveel erbij optellen
2 maanden geleden
Reactie op Ieris
Ja dat wist ik inderdaad.. dan probeer ik dat straks toch maar even. Ze vin ...
Ik snap je mijn dochter schreeuwt moord en brand als ik wil tempen😅 dan weet de hele buurt het
2 maanden geleden
Mijne herinnerde me er laatst juist aan dat ik haar nog (rectaal) zou temperaturen en een zetpil zou geven toen ik haar naar bed deed 😆
Ze weet heel goed dat die zetpillen haar helpen om zich beter te voelen, dus vindt het meestal prima om dat te doen.
Maar ik zou denk ik oraal proberen als andere optie..
2 maanden geleden
Als je zeker weet dat ze koorts heeft, waarom wil je dan nog per sé temperaturen? Voegt niets toe dan toch?
Of er komt idd uit dat ze koorts heeft (wordt ze niet minder ziek van), of de oorthermometer blijkt wel goed te zijn en ze heeft geen koorts. Verandert verder niets. Dus zou haar zeker niet gaan pesten en het lekker zo laten.
2 maanden geleden
Reactie op MBB85
Als je zeker weet dat ze koorts heeft, waarom wil je dan nog per sé tempera ...
Niet per se dat ik het wil weten hoor, ik ga haar niet de hele dagen temperaturen. Maar ik vind het wel fijn ergens om te weten hoe hoog haar koorts is ivm ontstekingen etc. Ze heeft namelijk buisjes die net eruit zijn gegaan.. en vrijdag moeten we naar de kno.
2 maanden geleden
Ik meet zelf nooit koorts op. Tuurlijk als baby zijnde wel hoor en mocht ze extreem ziek zijn waarbij ik twijfel of ze bijvoorbeeld gezien moet worden door een arts (dat is gelukkig nog nooit voorgevallen). Maar wat zegt koorts? En welke waarde hang je eraan vast? Als het jou zekerheid geeft moet je het echt blijven doen hoor, maar soms is een interventie (zoals koorts opmeten) echt niet nodig. De hoogte van koorts zegt bij een gewone verkoudheid/griep namelijk ook niet zoveel. 'Kookt ze de pan uit' en is ze mega heet zou ik het wel willen weten.