14 Reacties

één jaar geleden

Misschien een optie om hem te wassen in de wasbak op het aanrecht/in de badkamer? En zelf een beetje laten spelen met het water. Niet perse z'n hoofd onder water...

één jaar geleden

Heb dit ook bij mijn dochter, ze wil alleen nog thuis in haar eigen badje sinds we op vakantie zijn gegaan. Hier wil ze wel in de wasbak gewassen worden als we ergens anders zijn. Ze zit dan op het aanrecht en voetjes in de wasbak en dan speelt ze met de waterstraal terwijl ze gewassen wordt.

één jaar geleden

Reactie op Rebecca-83

Misschien een optie om hem te wassen in de wasbak op het aanrecht/in de bad ...
Ga het is proberen. 🤔

één jaar geleden

Reactie op Miemsje

Heb dit ook bij mijn dochter, ze wil alleen nog thuis in haar eigen badje s ...
Ja zichzelf nat gooien bij bijvoorbeeld ze eigen mini zwembad is het allemaal prima. Maar als wij dingen willen doen zoals hem wassen. Breekt de pleuris uit.. 😅

één jaar geleden

Hier ook een anti-waterrat.. maar meer denk ik, omdat ze het niet zo goed kent en het spannend vindt.. We hebben gisteren gezwommen.. was eerst weer krijsen en tegensputteren.. toen een poosje op schoot lekker laten kijken vanaf de kant.. papa ging al in het zwembad, dus wij gingen even aan de rand zitten (onder protest, maar toen we eenmaal zaten was het toch wel een beetje goed..) Daarna naar de rand van het peuterbadje gegaan.. na een poosje op schoot in het badje.. en laaaaangzaam kwam ze een beetje los.. Toen er ook nog twee meisjes van een jaar of 8/10 met haar wilden spelen met de bal, was het ineens helemaal leuk 🥰 Al was de (peuter)glijbaan nog een stapje te ver 😛 Hier helpt het dus om het heeeeeel langzaam op te bouwen.. onze meid is ook panisch voor de douchekraan, maar soms moet het gewoon eventjes.. meestal oefen ik nu met haar handjes nat maken en een bekertje vullen. Dat vindt ze wel interessant vaak, maar als ik haarzelf verder nat sproei, dan is het weer piepen 😛 Oja en speentje in helpt hier 😛 En tussendoor dus rust nemen en lekker knuffelen :)

één jaar geleden

Wij hebben wekelijks teddybeer-zwemles en dat vinden mijn zoon en wij zelf ook erg leuk om te doen. We merken dat hij vertrouwd is met water en als hij onder water is zijn adem inhoudt. Dus dat is een aanrader, maar daar heb je nu op korte termijn natuurlijk niks aan 😊 In bad vindt hij erg leuk en samen onder de douche ook. Maar alleen onder de douche, zowel onder de grote douche als in bad, vindt hij dan weer helemaal niks 🤔 Ondanks die zwemlessen. Dus misschien hoort het voor sommigen ook bij de leeftijd, dat dat spannend is.

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Hier ook een anti-waterrat.. maar meer denk ik, omdat ze het niet zo goed k ...
Herkenbaar verhaal. Ga het morgen is proberen. Vindt het alleen soms echt gênant dat die zo overstuur loopt te huilen en te gillen. (Alsof ik hem aan het killen ben) haha🙈

één jaar geleden

Reactie op Buideltje

Wij hebben wekelijks teddybeer-zwemles en dat vinden mijn zoon en wij zelf ...
Ja zoiets hebben wij niet in onze woonplaats. 😮‍💨 maar denk inderdaad dat het er gewoon bij hoort .. bij bepaalde dreumes/peuters.

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Herkenbaar verhaal. Ga het morgen is proberen. Vindt het alleen soms echt g ...
Haha ja hier ook hoor.. De eerste keer zwembad was verschrikkelijk ook 😂 Een uur krijsen en niks was goed (begon al in de kleedkamer 🙈) Maar er was een andere mama die zei dat haar kindje ook zo deed de eerste keer en die ging toen helemaal lekker zelf spelen 😅 We gaan vanmiddag weer zwemmen denk ik.. benieuwd of ze het nu meteen al prima vindt 😛

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Haha ja hier ook hoor.. De eerste keer zwembad was verschrikkelijk ook 😂 E ...
Ongelooflijk het ging met langzaam opbouwen idd heel erg goed! 🤔😱😱

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Haha ja hier ook hoor.. De eerste keer zwembad was verschrikkelijk ook 😂 E ...
Hoe ging het daar?

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Ongelooflijk het ging met langzaam opbouwen idd heel erg goed! 🤔😱😱
Jaa wat fijn! Hier was het vanmiddag meteen goed eigenlijk 😊 Soms was het nog een beetje spannend (vooral het bubbelbad), maar ze heeft zelfs niet gepiept (nouja alleen even een tegensputter bij het omdoen van de zwembandjes)

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Jaa wat fijn! Hier was het vanmiddag meteen goed eigenlijk 😊 Soms was het ...
Gelukkiggg en wat is het dan genieten he? Hier idd ook met de bandjes.

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Gelukkiggg en wat is het dan genieten he? Hier idd ook met de bandjes.
Jaaa :) Zo fijn! We gaan maar wat regelmatiger zwemmen denk ik nu 😅 Beetje bijhouden Haha