5 Reacties

4 jaar geleden

Een lauw Havermoutbadje en elke 6u een zetpil. Dat havermoutbadje geeft hier tijdelijke verlichting, heel fijn. De stress verdwijnt uit zijn ogen. Zemelenbadje ook geprobeerd, dat haalde weinig uit. Die van ons wil niet in zijn bedje slapen, dus slaapt met 1 van ons op het grote bed. Wanneer hij dan (elk uur) jammerend wakker wordt, zijn rugje/buikje zachtjes aaien. Zo valt hij vaak snel weer in slaap. Sowieso ook overdag veel laten slapen 😅. Hij is ontzettend moe en haalt zijn normale wakkertijd totaal niet. S’nachts gaat het hier slechter omdat hij dan ook echt op zijn pokjes ligt. En zijn lijf is een waterpokkenmelkweg. Overdag dragen we hem de hele tijd, veel minder druk op de pokkies. Althans ik denk dat het daarom overdag beter gaat. Ik kreeg de tip om Kidsclin schuimfoam te kopen, helaas in de drogisterijen hier uitverkocht. Nu online besteld, is dinsdag binnen. Zal dan laten weten of het wat is!

4 jaar geleden

Havermoutbadje deed hier wonderen! Smorgens voor de opvang en savonds voor het slapen. Smorgens smeerden we haar in met zinkzalf. We hadden ook een verkoelende foam (eigen merk Kruidvat geloof ik ipv de dure kindclinic die werd geadviseerd maar was uitverkocht). Die mag je 3x per dag gebruiken dus gebruikten ze 1a2 x op de opvang en dan konden we die nog een keer snachts gebruiken. Het waren twee ellllllendige nachten met indd alleen maar krijsen en niets hielp, ook niet vastpakken of bij ons houden. Na deze twee nachten werkte bovenstaande behandeling prima en was ze nog wel vaak wakker maar sliep ze ook weer een beetje. Ze heeft er echt helemaal onder gezeten. Zelf op de opvang hadden ze het nog niet vaak zo erg gezien. Voordeel van die hele kleintjes (onze dochter was toen 6,5 maand), is dat ze het nog niet kapot krabben. Maja je kunt weer niet echt uitleggen wat er gebeurt. Heel zielig. Sterkte!!! Hopelijk is het snel onder controle

4 jaar geleden

Ik heb verder geen tips. Maar hier ook pas gehad en gelukkig is het snel over. Hier maar 1.5 dag echt last van gehad

4 jaar geleden

Zinkzalf verlicht ook !!!

4 jaar geleden

Komen net weg bij de dokter en hebben lotio alba meegekregen. Dus dat is ook een tip.