12 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter deed dit ook lange tijd. Ze ging dan ook bovenop dat tafeltje zitten. We hebben daarom het tafeltje er af gehaald, zodat het al minder hoog is. Verder was het helaas gewoon geduld hebben tot ze er uit groeide. Nu blijft ze al beter zitten, maar echt alleen laten op haar stoel, doen we niet.

één jaar geleden

Mijn zoontje deed dit ook een tijd. Ik heb hem eigenlijk gewoon continu gezegt dat hij op zijn billen moest zitten en als hij niet luisterde trok ik aan zijn benen waardoor hij op zijn billen gleed. Dit werd een spelletje op het einde maar uiteindelijk blijft hij nu wel gewoon zitten zelfs zonder tuigje

één jaar geleden

Hier doet hij wel de bandjes van het tuigje van zijn schouders af maar kan er dan alsnog niet uit omdat het om zijn heupjes vastzit. Dus misschien kun je het wat strakker stellen om de heupjes? Daarnaast hebben wij een kussenset voor de stoel (zoiets als dit: https://www.stokke.com/NLD/nl-nl/toebehoren/kussens/1003.html) dat de zitruimte ook wat kleiner er stroever maakt. Maar ja, misschien heeft hij hier ook gewoon (nog) niet ontdekt hoe hij het helemaal af kan doen… 🤔 Hij kan wel bijna helemaal zelf in de stoel klimmen/gaan zitten, en er weer uit met een beetje hulp.

één jaar geleden

Haha ik moet lachen omdat ze ook allemaal dezelfde streken uithalen 🤭. Wij zeggen ook steeds dat ze op haar billen moet gaan zitten. Is het anders een idee om het plankje er onder wat lager te zetten zodat ze zich niet met haar voetjes kan afzetten?

één jaar geleden

Reactie op Buideltje

Hier doet hij wel de bandjes van het tuigje van zijn schouders af maar kan ...
Dat ga ik proberen, bij de heupsjes strakker. Dank je!

één jaar geleden

Reactie op Novemberwondertje

Haha ik moet lachen omdat ze ook allemaal dezelfde streken uithalen 🤭. Wij ...
Plankje heb ik idd laag. Er loopt alleen zo'n zwarte stok? Daar zet ze zich aan af

één jaar geleden

Reactie op Bossie1982

Plankje heb ik idd laag. Er loopt alleen zo'n zwarte stok? Daar zet ze zich ...
Plankje bewust niet verlaagd hier, zodat ze zich er op kan afzetten om te hoesten als ze zich verslikt 🙈

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Plankje bewust niet verlaagd hier, zodat ze zich er op kan afzetten om te h ...
Óoh noóoit over nagedacht. Doen ze dat dan? 😬

één jaar geleden

Reactie op Novemberwondertje

Óoh noóoit over nagedacht. Doen ze dat dan? 😬
Het gebeurd gelukkig zelden, maar ze doet het dan idd wel. Ik denk dat het de rapley methode was ofzo waar ik dit zelf bij gelezen had dat het veiliger is, ik weet het niet heel zeker meer 🙈

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Het gebeurd gelukkig zelden, maar ze doet het dan idd wel. Ik denk dat het ...
Gebeurt* 🙈😅

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Klopt idd! Ze moeten zich goed met hun voetjes af kunnen zetten als ze zich verslikken! Ze moeten de voeten plat op de voetenplank kunnen zetten, dus plankje niet te laag zetten!! (En staat in meerdere boeken, oa in die van Gill Rapley idd).

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Ik had er bij Solid Starts destijds over gelezen dat goede ondersteuning van de heupjes en een stevige rechte zit door ondersteunde voetjes betekent dat een baby makkelijker/beter kan eten. Zonder ondersteunde voetjes zouden ze minder stabiel zitten. Zie hier bij Does baby need a footrest on a high chair: https://solidstarts.com/the-ultimate-guide-to-high-chairs-for-babies/ Op zich eet ik zelf ook fijner op een stoel met mijn voeten op de grond dan zittend op bijvoorbeeld een barkruk, dus het klinkt ook wel logisch.