14 Reacties

9 maanden geleden

Dan is de volledige naam pietje puk achternaam en roepnaam alleen pietje. Maar zo noem je hem/haar dan zelf ook. Volgens mij is het beter met 2 de naam alleen niet altijd gebruiken ze je 2de naam merk ik.

9 maanden geleden

In principe is alleen de eerste naam je roepnaam. Alles daarna is voor de sier en op officiële documenten worden alle namen gebruikt. Heeft de oudste ook een tweede naam? Zou het persoonlijk dan weer gek vinden om het bij de ene wel te doen en bij de ander niet 🙈 En ja qua post.. hoeveel post krijg je nou nog? En hoe zal dat over 20 jaar zijn..

9 maanden geleden

Nee alleen roepnaam word gebruikt Mijn dochtertje is met alle namen Delilah Noömi Elisabeth, mijn zoontje Elijah Joël Micha Dat zie je dus op de poststukken enz maar op school zullen ze later gewoon Delilah en Elijah zijn Ik ben zelf Patria Monique maar was op school en ben bij de dokter etc gewoon Patricia of mevrouw de Lange

9 maanden geleden

Ik zie hier nooit zo het probleem van, wat voor post moet je ontvangen wat een ander echt niet mag openen etc. Je ziet van zelf voor wie het is. Voor mij echt geen redenen om een andere naam of letter te kiezen.

9 maanden geleden

Mijn zusje, moeder en ik hebben alledrie dezelfde begin letter als naam. Mijn zusje en ik zijn ook nog eens tweeling maar wij hebben er altijd ellende mee gehad. Bij mij werd het op een gegeven moment overal t.j geschreven en bij haar t.h (onze 1e twee letters van de voornaam terwijl we geen 2e naam hadden) om zo te weten voor wie het was.

9 maanden geleden

Als je een 2e naam geeft met een andere voorletter dan kan je daar in het verschil zien.

9 maanden geleden

Reactie op Tutje

Als je een 2e naam geeft met een andere voorletter dan kan je daar in het v ...
De tweede naam begint ook nog eens met dezelfde letter haha. Maar die zie je dan twee keer achter elkaar staan denk ik.

9 maanden geleden

Reactie op Novemberwondertje

De tweede naam begint ook nog eens met dezelfde letter haha. Maar die zie j ...
Oh dan zou ik het niet doen haha is heel verwarrend ! 🤣

9 maanden geleden

Ik heb ook 2 meiden met dezelfde voorletter en geen 2e naam. Ik twijfelde ook vanwege de post, totdat iemand tegen mij zei dat je lang genoeg zelf de post open maakt en dan wel ziet voor welke van de 2 het is. Tegen de tijd dat ze zelf post open kunnen maken, zijn echt persoonlijke brieven wel gedigitaliseerd en hebben ze ieder hun eigen emailadres...

9 maanden geleden

Reactie op Eweijl

Ik heb ook 2 meiden met dezelfde voorletter en geen 2e naam. Ik twijfelde o ...
Bedankt voor je reactie! Precies dit bedacht ik me inderdaad ook..en vaak verwacht je van iemand wel bepaalde post of weet je van wie het is, mocht het zo 'spannend' bericht zijn. Thank voor het delen 😚

9 maanden geleden

Ik en mijn zus hebben dezelfde voorletter, schelen niet veel qua leeftijd, en lijken een beetje op elkaar qua uiterlijk en stem. Toevallig hebben we toen we 18+ waren ook nog wel voor wat verwarrende momenten gezorgd bij instanties (o.a. omdat we los van elkaar in verschillende periodes op een specifiek adres hebben gewoond). Als ik bijvoorbeeld de dame achter de balie van het ziekenhuis zie twijfelen wanneer ze mijn achternaam heeft opgevraagd en in het systeem kijkt benoem ik alvast dat ze die uit 'ander geboortejaar' met 'andere vervolgnamen' niet moet hebben. En het is altijd te zien dat dat inderdaad de verwarring weghaalt. Als iemand met ervaring zou ik daarom zeggen; dezelfde voorletter is prima, zolang ze meerdere 'doopnamen' hebben die in startletters wel van elkaar afwijken. Dan kan je bij verwarringen ten minste nog makkelijk corrigeren. Ook vanuit een eerdere functie die ik had in een klantenservice zou ik dit van harte aanraden. Ik kan me nog een heel verwarrend gesprek herinneren dat ik had met iemand die, net als zijn vader, maar 1 voorletter had,en dat was dezelfde letter (zegt overigens ook iets over de slechte kwaliteit van het administratieve systeem waar ik toen in moest werken 😅, maar ik ga er vanuit dat er over 20 jaar nog steeds slechte systemen in gebruik zijn)

8 maanden geleden

Ik heb dezelfde voorletter als m’n broer en heb het wel als verwarrend ervaren. We hebben wel verschillende tweede en derde namen dus dat scheelt en zou ik je zeker aanraden. We zijn zelfs in het ziekenhuis bij onderzoeken door elkaar gehaald (ook al verschillen we van geslacht en leeftijd en verdere voorletters!!). Ik zou er zelf nooit voor kiezen, om verwarring en gedoe te voorkomen, maar in het dagelijkse leven is het natuurlijk niet een enorme ramp ofzo….

8 maanden geleden

Reactie op Mienie86

Ik heb dezelfde voorletter als m’n broer en heb het wel als verwarrend erva ...
Hier ook. Ik werd vaak als mijn zusje opgeroepen in het ziekenhuis en zelfs de zorgverzekering was in de war.

8 maanden geleden

Mijn man heeft de zelfde voorletter als zijn 3(!) broers. Dit was ingewikkeld toen wij een huis wilde kopen betreft de schuld analyse enzo.. heeft flink wat voor.problemen gezorgd !