21 Reacties
4 jaar geleden
Deed mij ook meteen aan Mozes (in het mozes mandje) uit de bijbel denken!
4 jaar geleden
Reactie op Atmvh
Je wilt niet weten hoeveel namen er uit de Bijbel komen. Zoek dat maar eens ...
Daar heb je idd gelijk in, zijn heel veel bijbelse namen waarvan de meeste mensen dat niet weten. Wat je zegt, gewoon lekker doen wat je zelf wilt. Dat ik die associatie wel heb, betekent niet dat het erg is om die naam te doen als je niet gelovig bent 😊
4 jaar geleden
Reactie op Atmvh
Je wilt niet weten hoeveel namen er uit de Bijbel komen. Zoek dat maar eens ...
Oh indd bij sara of eva denken mensen niet gelijk bijbels terwijl die ook voorkomen noeh hoor ik steeds meer terwijl dit in arabisch noach is. Zo kan je nog wel even doorgaan😜
Zelf vind ik moses heel mooi!
4 jaar geleden
Je kan Moses natuurlijk ook als 2e naam doen en het evt als roepnaam gebruiken. Mijn broertje heeft 3 namen waarvan de derde naam zijn roepnaam is. Ikzelf heb ook 2 namen gekozen waarvan de 2e naam de roepnaam wordt, omdat ik het andersom minder mooi vind klinken.
Persoonlijk vind ik het altijd mooi wanneer een tweede naam 1 lettergreep meer of minder heeft. Bijvoorbeeld Moses Anthony of Moses Jan om maar even een voorbeeld te noemen. Weet niet in hoeverre het bij de achternaam past natuurlijk. Op zeevannamen.nl kun je ook op het aantal lettergrepen zoeken. Misschien geeft het je wat inspiratie!
4 jaar geleden
Reactie op Selmx
Dat is niet waar. In het Arabisch is het Noeh en in de bijbel Noah.
Net zoa ...
Ja maar ik zei toch Noeh🤷♀️😅
4 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Ja maar ik zei toch Noeh🤷♀️😅
Ik bedoelde alleen dat je die naam in Nederland steeds meer hoort ook onder niet gelovige en in Arabisch ook een religieuze naam is maakt verder ook niet uit je hebt zoveel namen die gebruikt worden vast ook nog in andere talen
4 jaar geleden
Reactie op Selmx
Dat is niet waar. In het Arabisch is het Noeh en in de bijbel Noah.
Net zoa ...
Ik zie nu volgens mij de verwarring ik bedoelde Noeh is de Arabische versie van Noach wat Nederlands is in mijn zin kan je het ook andersom lezen sorry 🤗 Noah is volgens mij Engels weer
VRIEND
4 jaar geleden
Hoeft niet perse toch? Wij hebben als 2de naam Gerardus. Dit is ook een heilige maar bij ons is het afkomstig van Gerrie (vernoeming) Maar Gerrie vonden we te oudewets en niet mooi bij de roepnaam passen.
4 jaar geleden
Thanks lieve meiden! Lucas zo heet mn neefje dus niet kunnen we helaas niet gebruiken haha☺️ maar super liever reacties van jullie allemaal❤️