21 Reacties

4 jaar geleden

Hangt er vanaf in welke taal je het leest, want Moses is hetzelfde als Mozes. Ik ben zelf christelijk en moest er wel meteen aan denken 😊 sorry

4 jaar geleden

Deed mij ook meteen aan Mozes (in het mozes mandje) uit de bijbel denken!

4 jaar geleden

Je wilt niet weten hoeveel namen er uit de Bijbel komen. Zoek dat maar eens op. Echt niet al die mensen zijn gelovig. Als je het zo’n mooie naam vindt, dan noem je je zoon toch lekker zo! Je bent niemand uitleg verschuldigd :)

4 jaar geleden

Ik vind Moses super! Ons eerste kindje heet Moos als tweede naam. Dat is ook nog een optie. Dan kun je hem alsnog liefkozend Moses noemen en niemand zal je direct aanspreken op Moos.

4 jaar geleden

Reactie op smile21

Ik vind Moses super! Ons eerste kindje heet Moos als tweede naam. Dat is oo ...
Behalve dan oude mensen. Die vragen je bij Moos wellicht of je Joods bent. Maar uiteindelijk ben je niemand uitleg verschuldigd.

4 jaar geleden

Reactie op smile21

Behalve dan oude mensen. Die vragen je bij Moos wellicht of je Joods bent. ...
Huh? Hoezo oude mensen en hoezo Joods? Mozes komt niet alleen maar voor in het Jodendom hè? En het zijn ook niet alleen maar oude mensen die Joods zijn

4 jaar geleden

Reactie op Atmvh

Je wilt niet weten hoeveel namen er uit de Bijbel komen. Zoek dat maar eens ...
Daar heb je idd gelijk in, zijn heel veel bijbelse namen waarvan de meeste mensen dat niet weten. Wat je zegt, gewoon lekker doen wat je zelf wilt. Dat ik die associatie wel heb, betekent niet dat het erg is om die naam te doen als je niet gelovig bent 😊

4 jaar geleden

Reactie op Tems87

Huh? Hoezo oude mensen en hoezo Joods? Mozes komt niet alleen maar voor in ...
Ja verbaasde mij ook enorm. Blijkbaar waren er na de oorlog grapjes over Sam en Moos. De oude mensen in onze omgeving begonnen daarover toen wij Moos hadden gekozen.

4 jaar geleden

Reactie op smile21

Ja verbaasde mij ook enorm. Blijkbaar waren er na de oorlog grapjes over Sa ...
Ik ken de grapjes, maar die worden hier niet gebruikt 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Atmvh

Je wilt niet weten hoeveel namen er uit de Bijbel komen. Zoek dat maar eens ...
Oh indd bij sara of eva denken mensen niet gelijk bijbels terwijl die ook voorkomen noeh hoor ik steeds meer terwijl dit in arabisch noach is. Zo kan je nog wel even doorgaan😜 Zelf vind ik moses heel mooi!

4 jaar geleden

Je kan Moses natuurlijk ook als 2e naam doen en het evt als roepnaam gebruiken. Mijn broertje heeft 3 namen waarvan de derde naam zijn roepnaam is. Ikzelf heb ook 2 namen gekozen waarvan de 2e naam de roepnaam wordt, omdat ik het andersom minder mooi vind klinken. Persoonlijk vind ik het altijd mooi wanneer een tweede naam 1 lettergreep meer of minder heeft. Bijvoorbeeld Moses Anthony of Moses Jan om maar even een voorbeeld te noemen. Weet niet in hoeverre het bij de achternaam past natuurlijk. Op zeevannamen.nl kun je ook op het aantal lettergrepen zoeken. Misschien geeft het je wat inspiratie!

4 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Oh indd bij sara of eva denken mensen niet gelijk bijbels terwijl die ook v ...
Dat is niet waar. In het Arabisch is het Noeh en in de bijbel Noah. Net zoals dat je in het Arabisch zegt Moussa, wat in de bijbel Mozes is. Aissa>Jezus, ga zo door..

4 jaar geleden

Reactie op Selmx

Dat is niet waar. In het Arabisch is het Noeh en in de bijbel Noah. Net zoa ...
Ja maar ik zei toch Noeh🤷‍♀️😅

4 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Ja maar ik zei toch Noeh🤷‍♀️😅
Ik bedoelde alleen dat je die naam in Nederland steeds meer hoort ook onder niet gelovige en in Arabisch ook een religieuze naam is maakt verder ook niet uit je hebt zoveel namen die gebruikt worden vast ook nog in andere talen

4 jaar geleden

Reactie op Selmx

Dat is niet waar. In het Arabisch is het Noeh en in de bijbel Noah. Net zoa ...
Ik zie nu volgens mij de verwarring ik bedoelde Noeh is de Arabische versie van Noach wat Nederlands is in mijn zin kan je het ook andersom lezen sorry 🤗 Noah is volgens mij Engels weer

4 jaar geleden

Hoeft niet perse toch? Wij hebben als 2de naam Gerardus. Dit is ook een heilige maar bij ons is het afkomstig van Gerrie (vernoeming) Maar Gerrie vonden we te oudewets en niet mooi bij de roepnaam passen.

4 jaar geleden

Die Leslie van Echte Gooische meisjes heeft een zoontje Moises Lucas. Misschien is dat ook een idee? Of Moses Lucas?

4 jaar geleden

Nu inclusief foto

4 jaar geleden

Mozes/Moses/Moos/Moshe/Moise enz. enz. enz. is een bekende figuur in meerdere religies. Daarom denk ik ook dat je zonder problemen de naam kan gebruiken, omdat ie niet aan één bepaalde religie gekoppeld is.

4 jaar geleden

Thanks lieve meiden! Lucas zo heet mn neefje dus niet kunnen we helaas niet gebruiken haha☺️ maar super liever reacties van jullie allemaal❤️