Hoi hoi,
Ik ben er sinds een paar weken achter dat ik zwanger ben van een tweede kindje. Er zijn momenten geweest in mijn leven dat ik dit altijd heb gewild, maar ik weet niet of ik het in deze situatie wil..
Mijn dochter is op het moment bijna 3 jaar. Maar mijn ex en ik zijn uit elkaar sinds halverwege mei. We wonen tot nu toe wel nog samen omdat we nog geen andere woning hebben kunnen vinden. In de tussen tijd hebben we nog sex gehad. Maar hij heeft ook sex gehad met een ander. Hier ben ik zelf achter gekomen.. Dit voelde wel echt als een dolk in m’n rug omdat ik nog met hem op vakantie moest en ik hem had gevraagd niks te doen tot die tijd. En dan heeft hij er ook niet eerlijk over kunnen zijn. Ik heb sex met hem gehad een week nadat hij met iemand anders is geweest, precies deze keer ben ik zwanger van hem geworden.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Hij heeft 0 romantische gevoelens meer voor mij. Ik voelde nog wel wat liefde naar hem, maar ik denk ook niet dat ik nog verliefd op hem ben. We geven gewoon nog veel om elkaar. Maar daarnaast hebben we ook erg veel ruzie omdat we ons aan elkaar ergeren.
Dit betekend dat we gewoon verder gaan als gescheiden ouders. Maar kan ik ze allebei alleen opvoeden? Ik weet niet of ik het aan zal kunnen. Ik ben stabiel kwa financiën en ik heb een huis, maar mentaal weet ik het gewoon niet. Het scheelt wanneer ik geen verwachting hoef te hebben van een ander. Maar ik weet nu uit ervaring dat hij geen super goede vader is. Hij is weinig thuis, erg egoïstisch en kan niet voor zichzelf zorgen. Daarnaast heeft hij nooit kinderen willen hebben. Dat betekend niet dat hij niet van onze dochter houd. En hij vind het ook niet leuk als ik het weg laat halen. Maar ook niet als ik het houd..
Wat zouden jullie doen?